Huisje meenemen of niet?

Martens73

Active Member
Hoi, hoi,

Family Martens here... ready for your input on thoughts!

Wij gaan volgend jaar richting Oz en zoals jullie weten zonder geld. Nu hadden wij een geweldig plannetje bedacht om hier in NL een caravan te kopen en deze te laten verschepen naar Oz. Al met al zou dit geintje ons zo 10,000 euro gaan kosten. Gezien een ouwe caravan in Oz al minstens $10,000 kost dachten wij zo goed bezig te zijn.
Zou graag wat tips, ideetjes van jullie willen horen...
Thanks, Betty

Tsjah, ik heb je de varende Caravan al eens laten zien ;)

Kun je je caravan op kenteken/verzekering krijgen in OZ?
Hieronder de maten van een container; past da?

STANDARD 20'

INSIDE LENGTH
INSIDE WIDTH
INSIDE HEIGHT
DOOR WIDTH
DOOR HEIGHT
19'4"
7'8"
7'10"
7'8"
7'6"
.89 m
2.33 m
2.38 m
2.33 m
2.28 m

Een caravan op kenteken?? Dacht dat dat alleen bij campsrs was.

Ik denk dat het voor een stuk minder kan...een caravan van 1000,- zou ik alleen niet meenemen. Voor 1000,- a 2000 dollar koop je eenzelfde caravan en dat scheelt je een hoop gedoe. Denk aan, ongedierte vrij/schoon maken, invoeren + invoerkosten, verschepen enz..

De regels zijn hier waarschijnlijk zo verschillend met de Nederlandse regels, dat het misschien niet eens legaal is om een caravan te importeren. Plus dat als je reserve onderdelen nodig hebt je hier in Australië waarschijnlijk niet eens terecht kan en je die ook vanuit Europa moet laten komen.

Het lijkt mij een duurdere optie om een caravan vanuit NL te verschepen dan eentje hier te kopen...
maar ben het er wel mee eens dat ze hier heel duur zijn! Je hebt vast al goed rond gekeken, b.v op caravancampingsale.com.au? Redelijke prijzen,maar ik heb niet gekeken of ze NSW,QLD of vanuit WA komen.
Of tradingpost.com.au?
Succes vrouwke!:up:

For what it's worth, my 2c: misschien toch goed om er nog eens over na te denken of wonen in een caravan wel een goed idee is... Ik bedoel, voor langer dan een korte overbruggingstijd. Wonen in Oz is heel anders als er rond te reizen, en de caravan parks in steden zijn vaak niet een ideale plaats om je te vestigen. Ik zou zeker niet een caravan verschepen, want dan zit je financieel al vast aan het idee voordat je het eens een tijdje kan uitproberen..

Ze wonen nu al in een caravan, en als ik het goed begrepen heb wil ik ook wel op hun staanplaats staan...

562789_326274040761115_100001355666341_810836_718666966_n-jpg.19

op dit forum worden de voor en nadelen besproken:
http://www.pomsinoz.com/forum/renting-real-estate/44744-living-caravan.html

een ander forum heeft het vooral over het sociale stigma:
the major con is the large neon "trailer trash" sign that will be posted on your forehead.

en de kans op "interessante" buren
I have lived in a caravan park. Have fun putting up with all the loud mouthed drunk dole bludgers hitting you up for a smoke and a lift every time they see you.

Dus als je Jack een loud mouthed drunk dole bludger wil noemen.... That's completely at your own risk :D

Kan hij wel hebben hoor :p En zover zit die opmerking er vast niet naast, als Jack een paar dozen met bier achter zijn kiezen heeft :p

Back