Betaalbare wijken Perth en omgeving

Tineke

Member
Hallo,

Wie heeft tips voor betaalbare (kindvriendelijke) wijken in en rondom Perth?

Eigenlijk zouden mijn vriend, ons dochtertje en ik gaan emigreren naar Geelong (vic) want mijn vriend zijn familie woont daar. Mijn vriend werkt hier bij een bedrijf wat ook een kantoor in Australie, heeft en zij hebben hem een baanaanbod gedaan (wat we niet hadden verwacht omdat hij nog maar zo kort bij het bedrijf in Nederland werkt). Alleen het kantoor in Australie is in Perth...

Dus nu zijn we ons aan het oriënteren op Perth en omgeving... Vooral schokkend vind ik de huisprijzen!!!

Ik ben nu op realestate.com.au aan het kijken naar huizen alleen heb ik natuurlijk geen idee welke "de goede" wijken zijn en welke wijken je absoluut niet moet wonen. Heeft iemand daar een idee over? En hoe zit het met bijvoorbeeld met Jundaloop? (en alles tussen Perth en Jundaloop in?) Uiteraard moeten we zelf gaan kijken zodra we daar zijn hoe een wijk of gebied "voelt", maar wat informatie vooraf zou geen kwaad kunnen! :)
(alles ten noorden of zuiden van Perth op reisafstand van max 45 minuten is een optie)

Ik hoor graag van jullie!
 
alles ten noorden of zuiden van Perth op reisafstand van max 45 minuten is een optie


Dan zeg je het precies goed, alle wijken ten noorden of ten zuiden van de stad zijn goed, ten oosten van de stad niet (hoge criminaliteit), ten westen niet betaalbaar :) Natuurlijk zijn er altijd kleine uitzonderingen op die regel.
WIj wonen zelf in Butler, nu nog de meest noordelijke suburb van Perth en de huizen zijn hier nog heel goed betaalbaar (4x2 huurwoning in rustige straat op loopafstand van school voor 365 dollar per week). De wijk is heel kindvriendelijk (veel parken, 5 km van het strand) en er zitten hier een aantal goede scholen in de wijk. Ze zijn nu bezig om de trein door te trekken naar Butler, zodat het ook voor wat betreft openbaar vervoer beter te doen is. Nu is het dichtsbijzijnde treinstation 10 minuten rijden met de auto, iets langer met de bus.
 
Ze zijn nu bezig om de trein door te trekken naar Butler,

Dat duurt nog wel een paar jaar, als er budget voor is. :)
Maar in het kort eb je het redelijk goed, al zijn er uitzonderingen.
Het is vrij simpel: in het algemeen geldt hoe dichter bij de CBD hoe duurder de huizen zijn.
 
Dan zeg je het precies goed, alle wijken ten noorden of ten zuiden van de stad zijn goed, ten oosten van de stad niet (hoge criminaliteit), ten westen niet betaalbaar :) Natuurlijk zijn er altijd kleine uitzonderingen op die regel.
WIj wonen zelf in Butler, nu nog de meest noordelijke suburb van Perth en de huizen zijn hier nog heel goed betaalbaar (4x2 huurwoning in rustige straat op loopafstand van school voor 365 dollar per week). De wijk is heel kindvriendelijk (veel parken, 5 km van het strand) en er zitten hier een aantal goede scholen in de wijk. Ze zijn nu bezig om de trein door te trekken naar Butler, zodat het ook voor wat betreft openbaar vervoer beter te doen is. Nu is het dichtsbijzijnde treinstation 10 minuten rijden met de auto, iets langer met de bus.

Mhh zo te lezen woon ik in een suburb met een hoog criminaliteit gehalte :grin: :grin: :grin: wel Maddinton moet dan haast wel een uitzondering zijn????

Woonde voorheen in Crawley geregeld werden daar de autoruiten ingegooit just for fun drugshandel niet veel maar is?was er wel en er zal vast nog wel meer zijn waar ik geen weet van heb.
Bennie :p
 
Bedankt voor jullie reacties...

Als ik dat zo lees zijn er dus niet echt wijken ten noorden, westen of zuiden van Perth waar je ABSOLUUT niet moet gaan wonen.
Lastig hoor, ineens orienteren op een nieuwe stad!

Hoe hebben jullie een huurhuis gezocht? (of gewoon via www.realestate.com.au)
 
Bedankt voor jullie reacties...

Als ik dat zo lees zijn er dus niet echt wijken ten noorden, westen of zuiden van Perth waar je ABSOLUUT niet moet gaan wonen.

Hoe hebben jullie een huurhuis gezocht? (of gewoon via www.realestate.com.au)
Echt wel!
Waar ik (onder andere) niet graag zou willen wonen; (delen van) Kwinana (South), Mirrabooka (North), Rockingham (South).
Let wel op; delen van.

Vanuit Nederland kan je geen huurhuis (uit)zoeken.
Het ziet er op Realestate.com allemaal mooi uit, maar je moet het live zien en de de straat kunnen checken.
Shopping trolleys, autowrakken en onkruid een meter hoog, in de voortuin zijn meestal geen goede voortekenen :wink:

Maar Realestate.com is wel een goede site hoor. Onze rental kwam er vanaf en onze koop ook.

Bart
 
Echt wel!
Waar ik (onder andere) niet graag zou willen wonen; (delen van) Kwinana (South), Mirrabooka (North), Rockingham (South).
Let wel op; delen van.

En vergeet bepaalde delen van Baldivis niet... ik weet een straat daar....nou nou! Sinds daar een jaar geleden een gezin is komen wonen is het hard achteruit gegaan met die straat! ;) ;)

Even zonder gekheid: Er zijn inderdaad delen van wijken waar je niet wilt wonen maar denk dat het net als in Nederland is: doe goed onderzoek van je buurt waar je denkt te gaan willen wonen. Zo wordt over Kwinana en directe omgeving al heel snel slecht gedacht, maar zoals Tekkel al zei: het zijn bepaalde delen van Kwinana en Rockingham die "slecht" zijn.

Groeten,

Leon
 
En vergeet bepaalde delen van Baldivis niet... ik weet een straat daar....nou nou! Sinds daar een jaar geleden een gezin is komen wonen is het hard achteruit gegaan met die straat! ;) ;)

Groeten,

Leon
Zeg vriend, als jij nog naar het vliegveld gebracht wilt worden..................
 
:-D

Thanks!!

En natuurlijk moet je eerst naar de buurt zelf gaan en rond gaan kijken of je je er thuis zult voelen, alleen vind ik het wel prettig dat ik me van te voren al een beetje kan oriënteren, dus jullie tips (en vooral de wijken die minder zijn) helpen daar echt bij.

Mocht jullie nog iets te binnen schieten dan hoor ik dat natuurlijk graag! :)
 
En...welke wijk is het geworden? Wij vertrekken volgend jaar naar Perth en zijn ons dus ook aan het oriënteren welke wijk we kunnen starten. We hebben toch 2 kids en willen natuurlijk ook rekening houden met een goede school. Dus tips zijn welkom :)
 
Hoi,
Wij wonen in Palmyra, een mooie groene suburb net ten oosten van Fremantle 10 minuten met de auto OF op de fiets:up: .Dat maakt geen verschil.
Het is een fijne suburb, en verschillende goede scholen in de buurt. Genoeg winkels, medische centra en busdiensten in de buurt. 5-10 minuutjes rijden naar het strand. Criminaliteit valt wel mee vind ik.
We hebben zelf geen kinderen, maar via mijn werk hebben we veel families als klanten, en die schijnen het in deze omgeving ook goed naar hun zin te hebben.
Ik hoop dat je keuze niet te moeilijk zal zijn na al deze reacties.
Kijk maar eens op de realestate websites of ze ratings geven voor de verschillende suburbs, ook een goede indicatie.
Succes!
Gerrie
 
Hoi Gerrie,
Dat klinkt allemaal goed, wat een goed vooruitzicht!
We zullen eens kijken op de websites, bedankt voor de tip!
Gr Linda
 
Back
Top