Cairns basisscholen

Ann _sky

Member
Iemand die nog tips heeft mbt publieke basisscholen in Cairns? We kijken naar freshwater, redlynch, smithfield, trinity beach. Het noorden zeg maar. Sommige scholen zijn alleen beschikbaar als je binnen een postcode woont dus we beseffen dat onze suburb choice ook onze school keuze zal beinvloeden. Het laatste wat ik wil is mijn kinderen na een paar maanden weer moeten laten wennen aan een andere school. Maar goed, die kans blijft bestaan natuurlijk.
 
Het laatste wat ik wil is mijn kinderen na een paar maanden weer moeten laten wennen aan een andere school. Maar goed, die kans blijft bestaan natuurlijk.
Als jouw kinderen eenmaal op school zitten, mogen ze blijven, ook al verhuis je.

Je moet er alleen wel rekening mee houden dat als het om een basisschool gaan en ze daarna naar een middelbare school gaan, alle vriendjes naar een dichtbijzijnde middelbare school gaan en als jullie verhuisd zijn, ze naar een andere gaan. Als het al om middelbare school gaat, dan doet het er niet toe volgens mij.

Ik weet niet hoe het in Cairns is, maar het postcodesysteem geldt meestal alleen als de klassen vol zijn. Onze oudste zit ook op een school buiten haar catchment area. Maar aangezien er nog plek was, kon het.
 
Ok, ja ik weet ook niet of er veel verschil is in kwaliteit tussen basisscholen. Het is natuurlijk ook een beetje persoonlijk. Maar misschien zijn er basisscholen die er bekend om staan om ze te mijden🤷🏼‍♀️
Onze dochters zijn nog maar 5 en 2.
 
Ok, ja ik weet ook niet of er veel verschil is in kwaliteit tussen basisscholen. Het is natuurlijk ook een beetje persoonlijk. Maar misschien zijn er basisscholen die er bekend om staan om ze te mijden🤷🏼‍♀️
Onze dochters zijn nog maar 5 en 2.
Bij onze verhuis naar Cairns hadden we nog geen adres en hebben we onze zoon, toen 9, op een private school gezet (Peace Luthern). Dan speelt de catchment area niet (maar betaal je dus wel; toen iets rond de 7000$). Onze dochter kon wel terecht in publieke school: Cairns State High via auditie in hun speciale programs (via science; CSH heeft ook erg goede speciale programma’s rond muziek, drama, art en dance)
Voor de publieke scholen hier even snelle mening:
Freshwater en Edgehill staan bekend als hele goeie basis scholen. Caravonica ook.
Trinity beach is heel groot maar relatief ok. Yorkeys is niet echt goed, Marchans heel goed. Redlynch state school ook oké.
 
Bij onze verhuis naar Cairns hadden we nog geen adres en hebben we onze zoon, toen 9, op een private school gezet (Peace Luthern). Dan speelt de catchment area niet (maar betaal je dus wel; toen iets rond de 7000$). Onze dochter kon wel terecht in publieke school: Cairns State High via auditie in hun speciale programs (via science; CSH heeft ook erg goede speciale programma’s rond muziek, drama, art en dance)
Voor de publieke scholen hier even snelle mening:
Freshwater en Edgehill staan bekend als hele goeie basis scholen. Caravonica ook.
Trinity beach is heel groot maar relatief ok. Yorkeys is niet echt goed, Marchans heel goed. Redlynch state school ook oké.
Kijk dit helpt dus. Dankje! Wij kunnen prive niet bekostigen. Maar ik heb onze dochter bv vorig jaar al wel op de wachtlijst van Freshwater afterschool hours gezet. Ik zat nu ook een beetje naar Redlynch SS te kijken omdat ons die buurt leuk lijkt. Freshwater was dus een goede eerste keus :) ik zal marchans en edgehill ook even bekijken. Freshwater zei overigens niks tegen ons over audities. Dat is misschien bij oudere kinderen?
 
Last edited:
Kijk dit helpt dus. Dankje! Wij kunnen prive niet bekostigen. Maar ik heb onze dochter bv vorig jaar al wel op de wachtlijst van Freshwater afterschool hours gezet. Ik zat nu ook een beetje naar Redlynch SS te kijken omdat ons die buurt leuk lijkt. Freshwater was dus een goede eerste keus :) ik zal marchans en edgehill ook even bekijken. Freshwater zei overigens niks tegen ons over audities. Dat is misschien bij oudere kinderen?
Audities zijn voor Cairns State High public school. Ik dacht ergens in juli-augustus? Dat is de grote school pal in CBD.
Edgehill is tamelijk hippe buurt (dus prijzen ook hip) niet zo ver van centrum. Freshwater is er naast en ook fijn. Machans….mmmm zeker na de recente cycloon Jasper en de flooding erna zou ik altijd goed kijken of je niet in erge floodzone terecht komt. Dat geldt nu ook voor de andere northern beaches of check het voor overal rond Cairns want wij wonen in Redlynch en ook daar was flooding rond sommige creeks.
 
Ja we zullen het vast allemaal beter snappen als we er zijn en alles gezien hebben. Eerst ook maar een huurhuis. En dan kunnen we met koophuis altijd weer veranderen. Is er nu tussen freshwater en redlynch nog veel verschil in groen, ruimte en rustigheid? En toegankelijkheid naar wandelgebieden bv?
 
Ja we zullen het vast allemaal beter snappen als we er zijn en alles gezien hebben. Eerst ook maar een huurhuis. En dan kunnen we met koophuis altijd weer veranderen. Is er nu tussen freshwater en redlynch nog veel verschil in groen, ruimte en rustigheid? En toegankelijkheid naar wandelgebieden bv?
Freshwater is overwegend ouder dus meer groen en rust. Redlynch heeft oudere delen dus ook ruimer en groen maar zoals overal ook nieuwbouw delen en dat betekent hier: bijna allemaal dezelfde huizen. Nu ja als je uit NL komt niet zo vreemd, alleen zijn ze hier wit, 1 verdiep, vrijstaand maar je buren zitten op 2m met daartussen een schutting. Ja ik ben geen fan van de nieuwbouw suburbs. Redlynch heeft in een deel de Freshwater Creek lopen waar je kan wandelen en zwemmen.
 
Nu ja als je uit NL komt niet zo vreemd, alleen zijn ze hier wit, 1 verdiep, vrijstaand maar je buren zitten op 2m met daartussen een schutting.
Het is grappig hoe je perspectief veranderd. Als ik hier dat soort wijken zie denk ik brrrrrr.
Maar in NL is een vrijstaande bungalow op 500mtr grond met 2 badkamers en dubbele garage een grote luxe.

Begin vorig jaar reed ik nog eens langs ons oude huis in Canberra en vond het plots klein en krap wat natuurlijk kul is. Maar je perspectief veranderd zo snel als je weer een stapje ruimer zit! #mindplayingtricksonme
 
Wij wonen nu in een 48,000 hectare natuurreservaat in Zuid Afrika met een handvol mensen erop🙈. Dus ja, ons perspectief zal ook een beetje moeten veranderen, haha. En het gaat een grote aanpassing voor ons zijn. Maar nee, zo'n nieuwbouwwijk doet dus ook erge pijn aan onze ogen. Rustig en groen en wat ouder is meer iets voor ons denk ik.
 
Back
Top