Chris

Chris Knol

New Member
Hoi iedereen, ik ben Chris,
Ik ga hoogstwaarschijnlijk niet naar Australie emigreren, maar mijn vriendin die in Australie woont wel naar Nederland. We hopen hier meer informatie te vinden en nuttige tips te kunnen krijgen om er zo voor te zorgen dat zij ook daadwerkelijk permanent naar Nederland kan komen.
Als dat nou niet lukt, ja dan ben ik dus de emigrant en ga ik naar Australie :)

Mijn vriendin heeft haar international interpreter master with honours gehaald bij een goede universiteit en is dus een highly skilled migrant. Hopelijk gaat dat helpen bij het vinden van een baan hier.
 
Last edited:
Welkom Chris!
Zou me verbazen als Nederland binnenkomen moeilijker zou zijn dan naar Australie emigreren.
Hoe dan ook, wij willen best plaats maken hoor. Gaan wij wel daarheen.:D
Succes met alles!
 
Ze mag iig opnieuw haar rijbewijs halen...
Wij hebben t alweer 8 jr geleden gedaan maar t is ook n hoop papierwerk, vergelijkbaar met AU (Spouse visa dan)
Succes!
 
Welkom.

Ik vraag me af of dit het juiste forum is om een NL visum te krijgen :)
 
Inderdaad een goede site met heel veel informatie.
Tip: Laat al haar officieele documenten voorzien van een apostiel stempel, staat niet op de nederlandse emigratie site, maar is wel nodig
@ Mountains, een australische spouse visum is een makkie, vergeleken met een nederlands partnervisum. Er staan heel wat treurige verhalen op die site.
succes Johan
 
Bijna vergeten, zo gauw ze het land (Nederland) binnenkomt. Melden bij de vreemdelingen politie. Ook als ze zeggen dat het niet nodig is. Staat op hun site en vaak weten ze hun eigen regels niet. Weet niet of dit expres gebeurd, maar ik heb mijn vermoedens.
Groeten Johan
 
@ Mountains, een australische spouse visum is een makkie, vergeleken met een nederlands partnervisum. Er staan heel wat treurige verhalen op die site.
succes Johan
Maar voor Australiers is het gemakkelijker dan voor vele andere nationaliteiten;)
 
Weet niet hoe oud ze is maar mijn man is in eerste instantie op een working holiday visum naar NL gekomen. Je mag geloof ik 1 jaar op NL rijbewijs rijden erna moet je rijlessen nemen en examen doen. (Zonder rijlessen wil niemand je zomaar een examen laten doen ook al heb je al 12 jaar legaal een auto gereden..)
 
Welkom Chris!
Zou me verbazen als Nederland binnenkomen moeilijker zou zijn dan naar Australie emigreren.
Hoe dan ook, wij willen best plaats maken hoor. Gaan wij wel daarheen.:D
Succes met alles!

Naar Nederland komen (ook voor Ozzies) kan best tegenvallen. Een NL vriend had een OZ vriendin maar uiteindelijk zijn ze naar Australia gemigreerd aangezien zij hier geen visum kreeg en hij daar wel.

Succes!
 
Mijn Australische vriendin heeft na veel moeite wel een Nederlands visum gekregen, ( hoewel gekregen is een fout woord, je betaalt behoorlijk ieder jaar).
5 Jaar een tijdelijk visum voordat je een permanent aan kan vragen.
groeten Johan
 
Maar jullie wonen nu toch weer in oz! Dan raak je alles weer kwijt toch! Mijn man heeft al 8 mnd geleden z'n paspoort / nl nationaliteit aangevraagd en wacht nog steeds en we willen weg uit nl en zitten er over het te cancelen hoe spijtig ook.
Mijn Australische vriendin heeft na veel moeite wel een Nederlands visum gekregen, ( hoewel gekregen is een fout woord, je betaalt behoorlijk ieder jaar).
5 Jaar een tijdelijk visum voordat je een permanent aan kan vragen.
groeten Johan

Maar jullie wonen nu toch weer in oz? Dan raak je alles weer kwijt toch? Mijn man heeft al 8 mnd geleden z'n paspoort / nl nationaliteit aangevraagd en wacht nog steeds en we willen weg uit nl en zitten er over het te cancelen hoe spijtig ook. Ik dacht dat als je langer dan 3 mnd uit nl bent je al je visums weer kwijt raakt )hij heeft nu permanente verblijfsvergunning.
 
Maken we ons niet echt druk om, dat ze haar visum is kwijtgeraakt, na 3 jaar in Nederland had ze toch teveel heimwee naar Australie en haar familie.
Ze heeft het geprobeerd en de taal is ook niet echt makkelijk voor haar om te leren, verstaan gaat goed, maar spreken is iets anders.
Dus we hebben toen besloten om beide naar Australie te gaan, ik had er al eens gewoond in 1980, dus wist waar ik aan begon.
En na 4 jaar nog steeds geen spijt.
groetjes Johan
 
Ja denk ook niet dat wij terug gaan maar na 8jr visum gezeur in NL leek me n paspoort voor hem makkelijk voor t geval dat we ooooooit terug willen, onze kids hier gaan studeren oid.
 
Back
Top