Enquete/overzicht migrationbureau's

Simone

XPdite Hero
Naar een idee van Mariken http://www.xpdite.net/forum/viewtopic.php?t=188&sid=7d006f57e80489214afa766263bf4703

Enquete/overzicht migrationbureau's

Dit is een soort enquete voor de mensen die al bezig zijn met de visumaanvraag, of het visum al hebben.
Graag kort antwoorden, en hier niet gaan 'discussieren'. Dan houden we het heel overzichtelijk, voor mensen die zich afvragen of ze zo'n bureau in moeten schakelen. Als je er toch over wilt 'praten', stuur dan een pm naar diegene, of start een nieuwe topic :) (iets van:' discussie migrationbureaus')

De vragen
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
4 Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
5. Wat doet het bureau allemaal?
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?

P.S. Als je vindt dat er andere vragen bij moeten of anders kunnen, reageer dan even in het 'dit forum' forum(de link boven) :)
Ik hoop dat het duidelijk is.... :D
 
vraag 1: nee
Vraag 2:n.v.t
vraag 3:nu een vakantie visum, in australie vragen we een spouse visum aan.
vraag4: omdat mijn vriend een aussie is en nog familie daar heeft zitten regelen we het zelf. zoeken alles uit via internet of bellen naar oz.
vraag5:n.v.t.
vraag 6: n.v.t
 
1. Nee, geen bureau ingeschakeld. Wel wat tips gehad van George Lombard (http://www.austimmigration.com.au/).
2. N.v.t.
3. Ben bezig om een Skilled Visum te bemachtigen.
4. Ik denk het zelf wel te kunnen en vind een bureau nogal duur :wink:.
5. N.v.t.
6. N.v.t. alhoewel George Lombard erg behulpzaam was, terwijl ik geen klant van hem was.
 
1. Nee
2. -
3. Spouse(partner) visum 309
4 Partner visums zijn over het algemeen niet ingewikkeld(en heel verschil met skilled), ik was vanaf het begin al aan het rondneuzen op internet, en ik vind het leuk om zelf uit te vogelen. Ook is een agent duur(voor ons).
5. -
6. -
 
Simone said:
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
4 Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
5. Wat doet het bureau allemaal?
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)

1) Ja.
2) The Immigration Group, Perth, Agent: Jan Friar
3) eerst: Skilled Independant Visa nu: advies: Student Visa
4) complexe aanvraag
5) begeleiden en adviseren van de aanvraag, communicatie met ANC
6) Nee! Ik heb erg veel tijd verspild door het uit handen te geven aan TIG om afgewezen te worden op iets wat ze maaanden geleden al had kunnen weten ! Ik word er weinig wijzer van. Ik moet zelf nog steeds alles uitzoeken en regelen dus waarom ik dan TIG nog gebruik/zou gebruiken ? Ik zoek momenteel alles zelf uit en zoek gratis adviezen bij bureaus en personen! Bij TIG krijg ik de indruk dat ze niet goed raad weet en het niet durft toe te geven ! Volgens mij zijn er veel meer mogelijkheden dan wat Jan mij verteld en ik krijg erg traag reacties op emails dus ik heb het momenteel even losgelaten, het contact met TIG.
 
1. Ja
2. Go Matilda, Alan Collett en John Sylvester: www.gomatilda.com
3. skilled independent
4. Ik heb zelf te weinig tijd om alles uit te zoeken, en mijn agent zit in Melbourne met zijn neus op alle laatste ontwikkelingen. Gewoon een fijn gevoel.
5. Nieuws volgen en mij daarvan op de hoogte stellen, papieren opsturen en invullen, coverletters schrijven, informatie geven over medicals, police checks, first entry dates enzovoort.
6. Heel tevreden, ze mailen bijna altijd binnen een dag terug. Ik heb veel te maken met John, die zit in Southampton, UK. Scheelt weer met kosten wanneer ik formulieren moet opsturen naar hem. Enige minpunt: door de drukte omtrent het verhogen van het puntenaantal naar 120 punten duurde het een tijdje voordat ik antwoord kreeg op mijn paniekaanval-vragen. Gelukkig is alles goedgekomen.
 
Simone said:
De vragen
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
4 Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
5. Wat doet het bureau allemaal?
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?

1. Ik heb geen bureau ingeschakeld
2. n.v.t
3. Spouse-visum
4. Een Spouse-visum is volgens mij heel goed zelf te doen. Het is niet ingewikkeld en in mijn geval lijkt het me stug dat ik het niet krijg. Ik heb geen strafblad, ik ben erg gezond en al zeven jaar gelukkig getrouwd met mijn Aussie en mijn kids hebben allebei een australisch paspoort, dus het zou wel erg sneu zijn als ze mij hier achter moesten laten... :D
5. en 6. --


Claire
 
1. ja
2. SMCA ; Study and migration centre of Aust. www.smca.com.au in Sydney
3. Destignated area Sponsored
4. -Eerst zelf> zagen door bomen bos niet meer/moeilijk > toen bureau.
5. Veel, bijna alles.
6. Ja
 
Simone said:
De vragen
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
4 Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
5. Wat doet het bureau allemaal?
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?

1. Wel
2. Adam Welch, Brisbane http://www.welchlaw.com.au
is geregistreerd bij MARA
3. Employer Sponsored visum
4. We willen het zo makkelijk mogelijk maken voor het bedrijf dat ons wil
sponsoren.
5. Checklist voor ons, laat evt. documenten vertalen, waarmerkt kopieën,
helpt het bedrijf in OZ met alle documenten en contract etc., controleert getuigschriften e.d. Dient de aanvraag natuurlijk ook in.
6. :D Tot nu toe tevreden, krijgen meteen antwoord op al onze vragen
 
De vragen
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd
bij MARA?)
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
4 Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv.
gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen
...).
5. Wat doet het bureau allemaal?
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?

1) Ja.
2) Buysse Immigration Consultants.
3) Skilled Independent.
4) Zelf weinig tijd, nog te onbekend met de juiste procedures. Tevens
voorzag ik problemen met het passeren van de ACS.
5) Visum aanvraag, assisteren bij alle pre-visum aanvraag requirements
(o.a. ACS). Laten vertalen & certificeren van de benodigde documenten.
6) Voor het geld wat ze er voor vragen........weet ik niet of we (uiteraard achteraf gezien) het opnieuw via een Nederlands buro zouden doen. Als we destijds ons zelf wat meer (lees: anders) hadden voorbereid, zouden we waarschijnlijk kiezen voor een Australisch buro. Zeker ook gezien de goede ervaringen van anderen op dit forum.
 
De vragen

1. Nee

2. ---

3. Ik ga voor de spouse visa

4. Ik wilde eerst een bureau inschakelen, maar iedereen zegt dat Spouse visa makkelijk zelf te doen is. Ik verwacht geen problemen (ff medical afwachten natuurlijk)


5. ---

6. ---
 
[quote author=Simone link=topic=196.msg1299#msg1299 date=1083261791]
De vragen
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
5. Wat doet het bureau allemaal?
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?
[/quote]

1. Nee
2. -
3. Spouse/de facto visum
4. In het begin twijfelde ik of we een bureau zouden inschakelen, maar van veel mensen hoorde ik al dat het spouse-visum heel goed zelf te doen is. In begin 2004 was ik naar de emigratiebeurs geweest (zie ook http://www.xpdite.net/forum/index.php/topic,832.0.html) en daar sprak ik met een agent die niet wist dat je voor een spouse-visum ook zelf naar Berlijn kon gaan voor een interview om dan het visum nog dezelfde dag te krijgen (mits al het papierwerk in orde is natuurlijk). Dit overtuigde mij er van dat we het best zonder agent konden doen aangezien ik op dat moment van bepaalde dingen dus al meer wist dan de agent... (overigens wist zijn collega er wel van).
5. -
6. -
 
[quote author=Simone link=topic=196.msg1299#msg1299 date=1083261791]
Naar een idee van Mariken http://www.xpdite.net/forum/viewtopic.php?t=188&sid=7d006f57e80489214afa766263bf4703

Enquete/overzicht migrationbureau's

Dit is een soort enquete voor de mensen die al bezig zijn met de visumaanvraag, of het visum al hebben.
Graag kort antwoorden, en hier niet gaan 'discussieren'. Dan houden we het heel overzichtelijk, voor mensen die zich afvragen of ze zo'n bureau in moeten schakelen. Als je er toch over wilt 'praten', stuur dan een pm naar diegene, of start een nieuwe topic :) (iets van:' discussie migrationbureaus')

De vragen
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
5. Wat doet het bureau allemaal?
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?

P.S. Als je vindt dat er andere vragen bij moeten of anders kunnen, reageer dan even in het 'dit forum' forum(de link boven) :)
Ik hoop dat het duidelijk is.... :D
[/quote]
1.Nee
2.------------
3.Spouse
4.Is makkelijk zelf te doen vooral als je reeds 29 jaren met een oz ben getrouwd. :-D
5.------------
6.------------
 
[quote author=Simone link=topic=196.msg1299#msg1299 date=1083261791]
Naar een idee van Mariken http://www.xpdite.net/forum/viewtopic.php?t=188&sid=7d006f57e80489214afa766263bf4703

Enquete/overzicht migrationbureau's

Dit is een soort enquete voor de mensen die al bezig zijn met de visumaanvraag, of het visum al hebben.
Graag kort antwoorden, en hier niet gaan 'discussieren'. Dan houden we het heel overzichtelijk, voor mensen die zich afvragen of ze zo'n bureau in moeten schakelen. Als je er toch over wilt 'praten', stuur dan een pm naar diegene, of start een nieuwe topic :) (iets van:' discussie migrationbureaus')

De vragen
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld?
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
5. Wat doet het bureau allemaal?
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?

P.S. Als je vindt dat er andere vragen bij moeten of anders kunnen, reageer dan even in het 'dit forum' forum(de link boven) :)
Ik hoop dat het duidelijk is.... :D
[/quote]
1. Ja.
2. Buysse Immigration Consultants.
3. Skilled Independent (op basis van ICT)
4. Onbekendheid met de materie, had toen deze site niet gevonden en wilde er zeker van zijn dat alles goed ging.
5.  Visum aanvraag, assisteren bij alle pre-visum aanvraag requirements. Laten vertalen & certificeren van de benodigde documenten. Advies geven. Kennis van het voorwaarde en ontwikkelingen in Australie bijhouden
6.  Zeker weten. Misschien dat ik met de huidige kennis en dit forum een andere beslissing (of goedkoper bureau) zou kiezen, maar dat is achteraf gepraat


Marco
 
[quote author=Simone link=topic=196.msg1299#msg1299 date=1083261791]

De vragen
1. Heb je wel of niet een bureau ingeschakeld? [/quote]
Niet
2. Zo ja, welk bureau? (naam + eventueel adres of website, geregistreerd bij MARA?)
nvt
3. Welk visum hebben jullie aangevraagd?
Partner/spouse
4  Wat is de reden dat je wel of niet een bureau hebt ingeschakeld?(bijv. gemak, zelf geen tijd, complexe aanvraag, veiligheid, ervaring van anderen ...).
Naar aanleiding van de berichten op dit-  en BE forum tot de conclusie gekomen dat dit soort visum eenvoudig zelf aan te vragen is
5. Wat doet het bureau allemaal?
nvt
6. Ben je tevreden met het bureau (tot nu toe)?
nvt
 
Wat zijn nou zo ongeveer de kosten van zo'n bureau? Hoeveel ben je meer kwijt dan als je het zelf zou doen?
Wij zijn er nog niet over uit of we ook zo'n bureau inschakelen ja of nee.

Groet!
 
Het schijnt per bureau nogal te verschillen. Wat ik heb begrepen (ik heb zelf geen bureau ingeschakeld) is dat je moet rekenen op zo'n 3000-4000 euro. Dit komt uiteraard bovenop de kosten die je normaal al met je aanvraag kwijt bent.
 
[quote author=Lost link=topic=196.msg8040#msg8040 date=1106987341]
Het schijnt per bureau nogal te verschillen. Wat ik heb begrepen (ik heb zelf geen bureau ingeschakeld) is dat je moet rekenen op zo'n 3000-4000 euro. Dit komt uiteraard bovenop de kosten die je normaal al met je aanvraag kwijt bent.
[/quote]

Precies, voor de duidelijkheid moet je dus nog alle vertalingen, legalisaties, aktes, echt alles, zelf nog betalen.
Overigens schijnen australische agenten goedkoper te zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Isis
 
Ik heb een australische migrationagent gebruikt en daar uiteindelijk 2000 Aus dollar voor betaald. Het was de moeite waard om verschillende quotes bij verschillende agenten aan te vragen want op die manier heb ik 1000 dollar bespaard.
 
1. niet
2. nvt
3. we zijn bezig een skilled independent visum aan te vragen
4. we vinden dat we alles zelf wel uit kunnen zoeken en 't scheelt nogal in de kosten
5. nvt
6. nvt

groetjes, Hillegien
 
Back
Top