Even voorstellen: Familie van Velzen

Hallo allemaal,

Inderdaad maar eens even voorstellen. Zo af en toe ben ik (Anita) aan het "googelen" met wat vragen over Australië en steeds kom ik weer op dit forum uit. Dus zijn we lid geworden!

We; dat zijn: Marco, Anita en onze zonen: Dylan, Ties en Siem. Wij zitten in de laatste fase van ons visum aanvraag. Het is een business visum 188. We zijn hier al een tijdje mee bezig, maar het gaat (gelukkig) de goede kant op. Wij gaan naar Queensland. De bedoeling is in de buurt van Noosa. Volgens mij zitten daar meerdere leden van dit forum.

Groetjes
Anita (en de mannen)
 
Hoi Anita, Welkom.
In Noosa zit Jack, en ja, die telt wel voor tien.
Dus als je eenmaal geëmigreerd bent en je hebt een goeie timmerman nodig, The Flying Dutchman!
Succes met de laatste loodjes!
 
Welkom Anita! Er breken spannende tijden aan.

Een business visum, dus daar begrijp ik uit dat jullie gaan ondernemen in Oz. Wordt dat het verplaatsen van jullie bedrijf uit Nederland naar Australie of ga je iets heel nieuws doen?
 
Hai, bedankt allemaal. En ja, het is zeer spannend! Wij laten ons bedrijf in Nederland voorlopig op een laag pitje doordraaien, maar starten een nieuw bedrijf in Australie. Wel dezelfde branche, namelijk tuinbouwprojecten. Afgelopen jaren hebben wij met regelmaat projecten gedaan in Australie. Vandaar dat we een jaar geleden de knoop hebben doorgehakt en een visum aanvraag hebben opgestart. Met hulp van visa4you trouwens, naar alle tevredenheid! Nu dus afwachten en ondertussen allerlei zaken regelen. O.a. het transport van machines e.d. Ook het goed regelen van het verplaatsen van de BV kost veel tijd en energie.

Hartelijke groet,
Anita
 
Interesting...
Tuinbouw projecten? Zoals kassenbouw? Volautomatische teeltafels? plantmachines?
Just curious!
 
succes , ik ben nu 5 keer in australie geweest en altijd ook in noosa. Ik vind het geweldig ook Coolum vind ik super dat ligt er vlakbij! wij weten nog niet waar we heengaan maar dit staat hoog op ons lijstje!
 
Hallo allemaal, kleine update..... Uitnodiging vanuit Australië is binnen! VOG's voor ons ondertussen ook. En de medische keuring staat voor volgende week. Het wordt wel heel spannend! Waarschijnlijk ga ik (Anita) ergens in september richting Noosa om het e.e.a. te regelen. Huis (huren), scholen, accountant zoeken voor het opzetten van ons bedrijf. Tips zijn van harte welkom!
 
Welkom, in australie.
Ik ben al een tijdje in Australie maar ben een nieuw lid op dit forum. Na de vermelding dat jullie in de kassenbouw willen verder werken in Australie, en dan Noosa.
Wij zijn een familie van 5, 2 jongens (10,6) en een meisje (1.5) en wonen in Burpengary een beetje dichterbij Brisbane dan Noosa. Wij zelf hebben geen ervaring met visa's van uit Holland omdat wij het van uit Engeland hebben gedaan.
Maar hebben wel ervaring met de hele papieren winkel die je nodig hebt om hier te kunnen werken als een zelfstandige.
Als jullie wat willen weten vraag maar raak.
Nog een vraag zijn jullie familie of bekende van de van Velzen die in Engeland wonen (kassenbouwers)

tot horens

Jobby
 
@Jobby, nee, geen familie van de van Velzen's uit Engeland. Marco kent hen wel.
Ben je zelf ook bekend met de kassenbouw?

@ de rest.... / keuring is achter de rug en was allemaal goed. VOG's zijn ook binnen. Nu wachten op het allerlaatste papiertje van onze case officer!
 
Ja, ik van af 1990 tot wij naar Australie verhuizde on and off , kassen gebouwd bij Gerrit van Rossum in Engeland.
Wij woonde in Engeland maar gingen ook regelmatig naar Australie rondom Melbourne en de Dandenong Ranges.
Wij Zijn toen op een skilled visa beglazer binnen gekomen, maar toen
 
Sorry, probeerde om autocorrect uit te zetten maar dat ging verkeerd.
Maar toen wij hier waren scoorde ik een baantje bij een bouwbedrijf hier in Brisbane. And never looked back, as they say. Heb toen een trade assessment voor timmerman gedaan en gekregen en verder gegaan als kleine zelfstandige.

Het zal wel snel gaan nu, met de papieren.
Good luck.
 


OFX
Back
Top