Fulltime studeren in Australië

luwes

New Member
Hallo allemaal,
Een tijdje terug was ik al op dit forum. Toen was ik aan het bekijken hoe ik eventueel kon emigreren naar Australië. Echter omdat ik er wel achter ben dat dit momenteel geen optie voor mij is. Ben ik nu van plan te gaan studeren in Australië voor 2 jaar.

Momenteel keek ik naar deze opleiding:
http://www.eti.wa.edu.au/course-catalogue/hospitality-cookery/hospitality-associate-degree.html

Nu vroeg ik mij af hoe het zit met een aantal dingen:
-Omdat dit een associate degree is, en dus officieel gezien 'hoger onderwijs'. Zou ik voor zover ik weet gewoon recht moeten hebben op studiefinanciering? Zelf heb ik al meerdere keren contact opgenomen met de IB-Groep. Deze sturen mij echter zoals gewoonlijks van de kast naar de muur. Wil gewoon even weten wat ik kan verwachten, of juist niet. Ik word nu btw doorgestuurd naar een andere organisatie, via wie ik dit schijnbaar allemaal moet regelen. Heb geprobeerd contact met deze op te nemen, maar ik moet nog een antwoord terug krijgen.

-Zijn er hier mensen die ervaring hebben met: http://www.eti.wa.edu.au/index.php
Via een 'kennis' in Australië kwam ik terecht bij deze organisatie. Eerst was ik aan het rondkijken voor bachelor degrees op universiteiten. Echter de kosten van dergelijke opleidingen zijn zo hoog, dat dit voor mij een betere optie lijkt te zijn. Volgens mij zijn de opleidingen die men hier aanbied een beetje te vergelijken met het MBO hier, al zou mijn keuze in princiepe hetzelfde moeten zijn als de Associate Degrees.

Ik probeer momenteel ernaar toe te werken om deze studie te beginnen in Februari 2010.

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje informatie geven over wat ik kan verwachten enz enz.

Mvg Luwes.
 
hoi luwes

Het ligt er aan voor IB-groep hoe oud je bent. Boven de 30 kan het niet meer om studiefinanciering aan te vragen.Zelfs al heb je al eens stduiefinanciering gehad dan kun je ook onder de 30 een lening krijgen via hun tot ca 800 euro per maand zelfs geloof ik. Ik weet niet zeker of dit geld onder HBO-niveau? En of dit ook mogelijk is met een visum...

Hier een adres over informatie over studeren in australie. Ik heb hier erg veel aan en ze regelen ook zaken gratis voor je!!
Hier alvast wat info die ze mij stuurden.


Laat ik beginnen met kort iets over onze organisatie te vertellen. StudyWorld helpt Nederlandse studenten met het uitzoeken van een passende studie en met de hele aanmeldingsprocedure. Dit houdt in dat we onder meer vertalingen maken van je diploma en cijferlijsten en daar tevens gewaarmerkte kopieën van maken. Het goede nieuws is dat onze dienstverlening gratis is!



Ons aanbod richt zich met name op onderwijsinstellingen in Engelstalige landen buiten Europa. Voor Australië werken we samen met IDP Education. Bij deze organisatie zijn alle Australische universiteiten aangesloten.



Een aantal zaken zijn belangrijk om te weten wanneer je overweegt om down under te gaan studeren. Het collegejaar is er anders ingedeeld dan bij ons. Het academisch jaar begint in februari en is verdeeld in 2 semester (februari – juni en juli – november). Het collegegeld ligt hoger dan bij ons. Voor een jaar moet je rekenen op ongeveer €10.000. Kosten van levensonderhoud en huisvesting komen daar nog bovenop. In principe zijn alle internationale studenten verplicht om een Engelse taalvaardigheidtest af te leggen (IELTS of TOEFL).


Vr. groet,



Margo van Betteray

Manager



StudyWorld (Netherlands)

Verlengde Statenlaan 111-113

5223 LD Den Bosch

Tel. (+31) (0)73 6273 600

Fax (+31) (0)73 6273 609

www.studyworld.nl

margo@studyworld.nl



groetjes ID
 
Allereerst bedankt voor de reactie.
Ik kwam toevallig vandaag op de website van studielink! Via email heb ik contact met ze opgenomen, en dezelfde mevrouw is mij nu aan het informeren. Ik ben gelukkig nog onder de 30.

Hiervoor heb ik een MBO opleiding afgerond. Volgens mij heb ik nog wel recht op studiefinanciering voor het hoger onderwijs. Echter via studylink werd mij vermeld dat de opleiding waar ik naar keek (Associate Degree), daarvoor waarschijnlijk niet in aanmerking kwam.

En 800 per maand lenen :eek:! Ik weet niet of ik zo'n schuld wil na m'n studie. Ook al kun je het in 15 jaar afbetalen voor zover ik weet.
 
Als je MBO hebt gedaan, heb je daarna inderdaad nog 4 jaar recht op studiefinanciering als je HBO gaat doen..
Maar ik weet ook niet hoe dat zit als je in Australie gaat studeren.
Groetjes
 
[quote author=Gwen link=topic=9939.msg136879#msg136879 date=1239913372]
Als je MBO hebt gedaan, heb je daarna inderdaad nog 4 jaar recht op studiefinanciering als je HBO gaat doen..
Maar ik weet ook niet hoe dat zit als je in Australie gaat studeren.
Groetjes
[/quote]

Geloof dat daarvoor in princiepe hetzelfde geld. De opleiding moet wel aan bepaalde eisen voldoen. Opzich zou ik ook wel een bachelor opleiding willen doen, echter dan zou ik redelijk wat bij moeten lenen bij IBG. Dan zou ik na m'n studie ook een redelijk schuld hebben.

Er werd mij door studylink ook verteld dat een Associate Degree bij Tafe een 'ander niveau' heeft dan van universiteiten.

http://www.reachyourpotential.com.au/futurestudents/international/courses/M62
Daar word ook een (2 jaar durende) Associate Degree aangeboden. Fees zijn iets van 18.000 AUD per jaar.
 
Als je daar al 18.000 dollar voor betaald kun je dan niet beter voor een bachelor degree gaan?? Volgens mij scheelt dat dan niet zo heel veel ..
 
[quote author=Alie Bosma link=topic=9939.msg136888#msg136888 date=1239919642]
Als je daar al 18.000 dollar voor betaald kun je dan niet beter voor een bachelor degree gaan?? Volgens mij scheelt dat dan niet zo heel veel ..
[/quote]

Is vaak 1/2 jaar langer, ook 18.000 per jaar geloof ik. Ik weet niet of het daar net zo is als hier, dat je na je Associate Degree alsnog door zou kunnen gaan voor je Bachelor. Zou volgens mij wel mogelijk moeten zijn. Ook zal ik moeten bepalen tot hoeveel schuld ik zou willen gaan.

3 jaar = ~30.000 Euro.
4 Jaar = ~40.000 Euro.

M'n vorige opleiding sluit trouwens niet aan op deze richting (Hospitality). Hiervoor heb ik een opleiding gedaan in de media richting. Moet nog maar zien of ik aangenomen zou worden voor een Associate Degree/Bachelor op een Universiteit.
 
Is Associate Degree - TAFE? Want na TAFE zou je gewoon kunnen doorstromen naar de universiteit. Maar ik weet niet precies hoe het zit. In Queensland doe je in Year 12 een examen en krijg je een 'score' mee tussen de 1 en 25. 1 is het beste. Afhankelijk van je score kun je je cursus zoeken. Maar geen idee of dat dan allemaal bachelors zijn (want wat bij ons HBO is, valt ook vaak onder Uni)
 
[quote author=alieNL link=topic=9939.msg137729#msg137729 date=1241049062]
Is Associate Degree - TAFE? Want na TAFE zou je gewoon kunnen doorstromen naar de universiteit. Maar ik weet niet precies hoe het zit. In Queensland doe je in Year 12 een examen en krijg je een 'score' mee tussen de 1 en 25. 1 is het beste. Afhankelijk van je score kun je je cursus zoeken. Maar geen idee of dat dan allemaal bachelors zijn (want wat bij ons HBO is, valt ook vaak onder Uni)
[/quote]

Ze hebben @ tafe ook associate degree. Maar het schijnt dat dit niet van hetzelfde niveau is als op de universiteiten.
 
luwes,

Kijk ook even bij http://www.netherlands.idp.com/ zij zijn een organisatie vanuit de Australische overheid om internationale studenten aan te trekken en te informeren.

Weet niks over studiefinanciering, maar weet wel dat je als student in Australie een bijbaantje mag hebben, dat scheelt dan weer in de opbouw van een lening. En waarom ga je een hele andere richting doen dan waar je al voor geleerd hebt eigenlijk?

Sander
 
Als het het Associate Degree hetzelfde is als TAFE, wat weer het zelfde is als MBO in NL. Kun je studiefinanciering krijgen als je nog een MBO gaat doen? Ik heb zelf in NL een MBO opleiding gedaan en ben in maart  begonnen aan een fulltime university course in Melbourne.

Ik ben nog geen 30 maar volgens heb je totaal toch 10 jaar recht op studiefinanciering en dan hangt het er vanaf wanneer je voor het eerst studiefinanciering hebt gekregen. In mijn geval was dat 18 en dus heb ik tot mijn 28ste recht op studiefinanciering.
 
Je krijgt maar 4 jaar studie financiering.. Ik weet niet over hoeveel jaar dat mag worden verspreid, maar ik zou met je vragen gewoon even de IB-Groep bellen. Dan weet je het meteen.
Succes
 
Je moet van het IBG binnen 10 jaar na begin van je studie je diploma hebben behaald, anders wordt het terugbetalen (alles! incl. OV kaart of toelage daarvan). Tegenwoordig krijg je maar max. 4 jaar studiefinanciering (tenzij je MBO hebt gedaan en je daarna verder studeert).
 
[quote author=San_der link=topic=9939.msg139433#msg139433 date=1243816907]
luwes,

Kijk ook even bij http://www.netherlands.idp.com/ zij zijn een organisatie vanuit de Australische overheid om internationale studenten aan te trekken en te informeren.

Weet niks over studiefinanciering, maar weet wel dat je als student in Australie een bijbaantje mag hebben, dat scheelt dan weer in de opbouw van een lening. En waarom ga je een hele andere richting doen dan waar je al voor geleerd hebt eigenlijk?

Sander
[/quote]
Omdat ik na een tijdje er al achter was dat het niet iets voor mij was, maar heb er voor gekozen om het alsnog af te ronden. Na m'n MBO heb ik als het goed is nog recht op studiefinanciering voor het hoger onderwijs. Volgens mij zelfs ook als ik nog een andere MBO opleiding zou gaan doen. Op m'n 18e kreeg ik voor het eerst studiefinanciering, momenteel ben ik 22. Dus dat zit wat dat betreft ook wel goed dacht ik. Ik ben zelf niet zo'n fan van het contacteren van de IB-Groep, vaak hebben ze geen concrete antwoorden op m'n vragen. Je word altijd van organisatie naar organisatie gestuurd, maargoed jammer genoeg moet ik het er wel mee doen. Moet eerst maar eens precies weten welke opleiding ik wil gaan doen, aan welke instelling.

Bedankt voor de reacties tot nu toe iig.
 
Hoi Luwes,
Als jij al 4 jaar stufi hebt gekregen weet ik 100% zeker dat je niet opnieuw stufi krijgt voor een MBO opleiding. Wel voor een HBO opleiding inderdaad.
Met een HBO opleiding kun je denk ik ook makkelijker in Australië studeren.
 
[quote author=Gwen link=topic=9939.msg139682#msg139682 date=1244095877]
Als jij al 4 jaar stufi hebt gekregen weet ik 100% zeker dat je niet opnieuw stufi krijgt voor een MBO opleiding. Wel voor een HBO opleiding inderdaad.
Met een HBO opleiding kun je denk ik ook makkelijker in Australië studeren.
[/quote]

Volgens mij niet. Je hebt recht op max. 4 jaar stufi tenzij je een HBO opleiding gaat doen! Dan heb je recht op ietsje meer. Dit geldt overigens ook alleen maar voor het MBO - HBO traject. HBO'ers die WO willen doen, moeten het wel weer uit eigen zak betalen  :-(
 
[quote author=alieNL link=topic=9939.msg139831#msg139831 date=1244291345]
[quote author=Gwen link=topic=9939.msg139682#msg139682 date=1244095877]
Als jij al 4 jaar stufi hebt gekregen weet ik 100% zeker dat je niet opnieuw stufi krijgt voor een MBO opleiding. Wel voor een HBO opleiding inderdaad.
Met een HBO opleiding kun je denk ik ook makkelijker in Australië studeren.
[/quote]

Volgens mij niet. Je hebt recht op max. 4 jaar stufi tenzij je een HBO opleiding gaat doen! Dan heb je recht op ietsje meer. Dit geldt overigens ook alleen maar voor het MBO - HBO traject. HBO'ers die WO willen doen, moeten het wel weer uit eigen zak betalen  :-(
[/quote]

Ik kan het aanvragen voor mbo, maar de kans is inderdaad zeer klein.. tot niet aanwezig, dat ik het dan krijg. Voor een HBO (Bachelor/Associate Degree) moet het als het goed is wel mogelijk zijn voor mij, ik ga ook proberen om dit voor mekaar te krijgen.
 
Back
Top