G'day, G'day :)

Margrietvk

Active Member
Hallo allemaal!

Vandaag tijdens een traaage zaterdag op school na wat surfen op internet, weer eindeloos dwalen op immi.gov.au en googelen uiteindelijk op deze site terecht gekomen; 'Dat ik hier nooit eerder ben beland!' dacht ik na wat rondkijken en lezen. Ik heb inmiddels al heel wat maanden serieuze plannen om naar Australië te verhuizen en ik zal eens (kort?) vertellen waarom.

In september 2010 ben ik na wat reizen via oa. Adelaide, Melbourne en de Bleu Mountains neergestreken in Wagga Wagga voor een onderzoekstage aan de universiteit aldaar die zo'n 3 maanden moest gaan duren. Eind december weer terug naar Nederland en ondertussen toch verliefd geworden, en niet alleen op het land. Tóch, omdat er in Nederland wel een lieve jongen op me zat te wachten, maar iemand in Australië mijn hart heeft gestolen. Na een lastige tijd is die relatie toen vrij snel uitgegaan en ben ik in maart zo'n beetje weer terug Australië in gevlogen door mijn nieuwe liefde: een rasechte Ozzie, beroepsmilitair en op dat moment gelegerd in Wagga. In 2011 ben ik uiteindelijk 2 keer in Australië geweest en heb daar in totaal zo'n 4 maanden doorgebracht. Ook afgelopen jaar heb ik weer twee keer in Australië gezeten, ditmaal voornamelijk in Darwin, ruim 2 maanden in totaal. Hoe ik dit als student heb kunnen betalen? Eigenlijk niet! Gelukkig betaalt het Australische leger blijkbaar goed, want het overgrote deel van mijn tickets is door mijn vriend betaald en er kon zelfs nog wat reizen hier en daar van af!

Al met al heb ik hierdoor inmiddels best veel van het land gezien; Adelaide, Melbourne en omgeving, Gippsland, Tasmania, Canberra, Tropical North QLD, the Top End en aangezien mijn vriend een ware New South Welshman is veel van NSW (Ouback NSW bij Hay en Balranald, the Riverina region, Snowy Mountains, Blue Mountains, South Coast NSW, Sydney mn de western suburbs, Byron Bay)

Ik hoop in Augustus volgend jaar af te studeren als dierenarts om vervolgens z.s.m. in Australië een baan te zoeken. Inmiddels verdwalen we een beetje in de visa opties en zit ik er ook sterk aan te denken om bij Move2Australia aan te kloppen voor de benodigde hulp.

Ik hoop dat ik via dit forum en deze website ook weer wat wijzer kan worden en wie weet ooit anderen wijzer kan maken!

Groeten, Margriet

Welcome op het forum, Margriet!
Ben zelfs ook nog een groentje hier maar heb wel al mijn visum.
Wat een verhaal en ik kan me er een beetje in herkennen, behalve een nieuwe bloke (langduurig) aan de haak geslagen te hebben :rolleyes: Ben ook onder andere in Wagga en Hay geweest en het is een super streek.
Ik dacht dat ik weleens wat over een visum had gelezen ivm een relatie. Maar ik denk dat het met jouw opleiding ook al zou moeten lukken.

Suc6 Nine

Welkom op het forum!! Ik denk ook dat je meerdere opties hebt (alhoewel.. je hebt geen werkervaring..). Ben tegenwoordig niet echt heel goed meer op de hoogte. Het kan goed zijn om Move2Australia een 'kans' onderzoek te laten doen. Betaal je wel wat voor (gok dat het zo rond de 300 zal liggen), maar dan weet je wel zeker welke opties je allemaal hebt. Dan kun je vervolgens beslissen of je met hen in zee gaat of dat je het zelf gaat doen.

Denk ook dat je je de volgende dingen moet afvragen en moet afwegen (het ene visum is op korte termijn misschien gunstig, maar op lange termijn niet):
- Met welk visum heb je de meeste kans
- Welk visum zou je het snelst kunnen krijgen
- Wat de consequenties zijn van de verschillende visa (in de zin van, je raakt je baan kwijt / relatie loopt op de klippen etc.)

Ik weet niet oud je bent, maar je zou evt. ook nog (als je dat nog niet hebt gedaan) je WHV aan kunnen vragen.

Succes!

Hey girl, welcome!

Als je daar een boyfriend hebt, is een 'lovevisum' waarschijnlijk de goedkoopste, snelste en meest trefzekere optie. Staat plenty van op dit forum. Je moet wel aan kunnen tonen dat je een gezamenlijk leven hebt.

Good luck!

Welkom op het forum!!
Zoals anderen al gezegd hebben, het spouse visa zal voor jou het goedkoopste en snelste te bemachtigen zijn gok ik.
Leuk om je verhalen te lezen.

Bedankt voor zo'n snel welkom!

Nine, mooi is het daar hè! Alleen was de rit van Wagga naar Hay wel één van de saaiste ooit haha! Dat was nog tijdens mijn onderzoek en we mochten met een groep onderzoekers mee Yanga NP in op plekken je normaal niet mag komen, prachtige wetlands daar, echt geweldig!

Als dierenarts zou het niet moeilijk moeten zijn om een visum te krijgen, maar inderdaad, ik heb straks nog helemaal geen werkervaring! Een WHV heb ik bewust nog niet gehad om die optie open te houden. Ben net 26 dus dat kan nog :) Dat is ook een van onze opties, om daar bijvoorbeeld mee te beginnen stel dat een partner visum niet lukt. Als we nou niet aan zijn werk vastzaten had ik een baan proberen te zoeken bij een baas die zou willen sponsoren, maar dat zit er dus niet in. Vooral omdat we eind 2014/begin 2015 waarschijnlijk weer moeten verhuizen en ik straks dus maar een jaar of anderhalf in Darwin zit.

Aantonen van een gezamelijk leven levert hopelijk niet al te veel problemen op, hoewel we een groot deel van het jaar niet bij elkaar kunnen zijn... We hebben al wel een hele tijd een gezamelijke bankrekening en natuurlijk mail contact, Skype, facebook, telefoon etc. Maargoed, ik zal me er in gaan verdiepen :)

En verder ga ik natuurlijk eens lekker lezen hier hoe anderen het aan hebben gepakt en alvast een beetje dromen over 'later'.

Welkom op het forum! Ondanks dat iedereen het spouse visum lijkt aan te raden, doe goed onderzoek!

Spouse visa is inderdaad het makkelijkste in jouw situatie denk ik, maar wat Zwerver al zegt, doe goed onderzoek (da's altijd goed advies natuurlijk ;)). Succes met alles!

Oh en welkom op het forum natuurlijk!

Bewijs verzamelen. Gezamenlijke bankrekening is al een hele goeie, maar bewaar zo veel mogelijk gezamenlijke dingen.
Zwerver heeft zeker een goed punt.
Veel lees- en onderzoekplezier!

Back