He Gwen,
Ik hoop ook, dat het je lukt iets leuks en betaalbaars te organiseren. Mijn vader was hier vorig jaar en ik vond het erg moeilijk om iets te vinden en wij zaten toch wel op het erg toeristische stuk: Adelaide-Melbourne-Alice-Adelaide (en op en neer naar Whyalla, maar dat is kinderspel
).
Wat ik heel lastig vond was: als je georganiseerd wilt, vanwege aanspraak en dingen zien die je anders wellicht niet ziet, dan zat je of in een backpackerbus (en mijn vader is 68) OF je zat met vooral 50+ in zo'n grote luxe bus. Nu maakte mij dat niet zoveel uit, maar bij die laatsten was het prijskaartje aanzienlijk anders...
In het noorden zitten diverse organisaties, veelal met 'adventure' in de naam. Ik weet niet hoe fit en actief je ouders zijn, maar de tocht die ik daar destijds deed (o.a. Karinjinji?, Kimberleys, Litchfield) had behoorlijke pittige wandeltochten voor de minder ervaren wandelaars: denk smalle rotspaden e.d. Wij hadden toen een erg gevarieerde groep: 23-82jr als ik het goed heb en sommigen (waaronder ikzelf) hebben wandelingen overgeslagen. Het ligt er natuurlijk ook aan welke ze precies gaan doen.
Als je zelf een 4x4 huurt heb je meer vrijheid en eigenlijk is het gewoon een kwestie van kijken waar de georganiseerde tochten heen gaan. In alle gevallen zijn er ook goed begaanbare wandelpaden en laten we eerlijk zijn: de omgeving daar is waanzinnig! Let wel op je meerpotige medeweggebruikers! Ik heb in de Red Centre van alles vlakbij de auto gehad: kangoeroes, kamelen, wilde paarden (op grotere afstand) en koeien...
Heel veel succes en laat ons vooral weten wat jullie uiteindelijk gedaan hebben!
Janka