HELP!

chalana

Member
Hallo Allemaal!

Eind Februari ben ik van plan om weer mijn koffertje in te pakken en die wereldbol weer over te vliegen voor de liefde van mij leven :)
Ik heb vorig jaar mei een evisitor aangevraagd en is dus nu nog geldig!
Mijn partner en ik zijn al enige tijd bezig met ons partner visum en hoeven alleen nog de laatste puntjes op de "i" te zetten.

Misschien heb ik hier wel helemaal niet goed over nagedacht en daarom vraag ik jullie om hulp!
Ik was er namelijk vrij overtuigd van dat dit wel kon..
Natuurlijk is de wachtperiode voor iedereen weer anders maar na twee koppels gesproken te hebben die hun visum in Australie binnen een week binnen hadden (zij hadden een work and holiday visa, die ik helaas al heb gehad) dacht ik: we doen het ook!
Mijn vraag is nu: Kan ik nadat ik met mijn toeristenvisum Australie binnen ben gekomen, mijn partner visum indienen?
Ik heb geen intentie om zeer snel weer naar Nederland te gaan, dus het feit dat ik voor een lange tijd in Australie moet blijven telt niet zwaar.
Maar kan dit wel?! En wat als dit kan.. en het duurt langer dan mijn toeristenvisum geldig is, krijg ik dan een visum dat ik in Australie kan blijven om te wachten op de uitslag?

Werken is voorlopig ook niet nodig, aangezien mijn partner behoorlijk goed verdient in het leger.

zoveel vragen! ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

groetjes chalana

HAha ik had t net vandaag bij iemand anders ook geschreven, en nog al eens bij iemand anders, maar check de immi website, daar staat dat het niet mag. Ik was dat nl ook van plan omdat het daar zoveel sneller gaat. Maar er staat dat je niet als je met een toeristenvisum t land binnenkomt je een ander visum/doel mag aanvragen. Maar misschien moet je ze eens bellen of mailen, want ik ben wel benieuwd wat ze dan zeggen, want anders ga ik het ook in OZ aanvragen. Hou me op de hoogte!

Wat Yuud zegt :D

Even copy-paste van mijn reactie bij Jorien :) :

Je moet je bedenken dat als je buiten Australië een partner visum aanvraagt, dat je dan ook buiten Australië moet zijn op het moment dat het visum wordt toegewezen.
En ten tweede mag je op een visum niet het land binnen met een andere intentie dan waar het visum voor bedoeld is, bijvoorbeeld: Op een toeristenvisum het land binnen gaan met het idee om daar vervolgens een visum aan te vragen om je permanent te vestigen mag niet.

En inderdaad:
Maar misschien moet je ze eens bellen of mailen, want ik ben wel benieuwd wat ze dan zeggen, want anders ga ik het ook in OZ aanvragen. Hou me op de hoogte!

Als blijkt dat het toch wel mag hou ik me ook van harte aanbevolen!!!

Ik heb het toendertijd wel gedaan. Mijn Nieuw Zeelandse partner moest opeens naar Australie toe, binnen 3 weken was dat het geval, en ik ga echt niet in NZ zitten wachten tot er een beslissing is genomen met de 3 kinderen. Ik ben dus op een toeristen visum binnen gekomen en toen een aanvraag ingediend voor NZ partner visum. Ik heb er geen problemen mee gehad..... Ik heb het eind februari ingediend en had mijn visum eind mei. Maar zou het even navragen...

Ik heb gebeld!

En mevrouw van de ambassade kwam dus met het antwoord wat eigelijk wel te verwachten viel.
Het mag officieel niet. Want het toeristenvisum is natuurlijk bedoeld om de toerist uit te hangen.

HOWEVER... het wordt wel heel veel gedaan!
ik citeer: "if you enter Australia on an Evisitor and then apply for an onshore visa as soon as you arrive, you wont have any problems with immigration.
An eligible substantive visa is basically any non-bridging visa that doesnt have a condition 8503 (de no further stay!) and Evisitors are never issued with 8503s. Its a very common approach so just say 3 months for the length of your stay and dont be concerned about being up to front about your plan to apply for an onshore partner partner visa if asked for more information. (ik vroeg namelijk wat je moet zeggen als je er toch uit gepikt word?!) Just remember that onshore partner visas can take longer than offshore and though you will be granted a bridging visa to allow you to stay until this partner visa is granted, it wont have any work rights"

Dit gaf mij het duwtje in de rug..

Thanks for sharing :up:
Ik begrijp hieruit ook dat je je koffers al zo'n beetje gepakt hebt nu? Hou ons op de hoogte, hopelijk heb je je visum snel binnen! Je hebt het vast al ergens verteld, maar waar woont je vriend nu?

Top Chalana!! Wat een fijne info moest dat geweest zijn om te lezen. Wat zijn de plannen nu?

Hi Gwen! Ja ik was blij verrast! Het blijf natuurlijk een gok, aangezien het niet de normale gang van zaken is..maar ik ga toch die stap wagen. Ik heb dan ook mijn ticket geboekt! 28 februari vlieg ik uit! ...Spannend...

Zodra ik er ben sturen we meteen dat visum op en dan OP HOOP VAN ZEGEN.. Gaat t allemaal als een speer :)
Ik zie dat jij ook binnenkort vertrekt! Leuk joh! Weet je al welke richtingen je op gaat?

Hi Gwen! Ja ik was blij verrast! Het blijf natuurlijk een gok, aangezien het niet de normale gang van zaken is..maar ik ga toch die stap wagen. Ik heb dan ook mijn ticket geboekt! 28 februari vlieg ik uit! ...Spannend...

Zodra ik er ben sturen we meteen dat visum op en dan OP HOOP VAN ZEGEN.. Gaat t allemaal als een speer :)
Ik zie dat jij ook binnenkort vertrekt! Leuk joh! Weet je al welke richtingen je op gaat?
Oohw dat is al snel zeg! Gaaf!

Ik begin met 5 dgn sydney, 7 dgn adl, 9 dgn perth en dan omhoog WA in. Verder staat alles nog vrij.
Waar woont jouw vriend ook alweer?

oh leuk zeg ! :)
Dus jij kunt ook binnenkort je koffer pakken!
(Is niet raar hoor! ik doe dat altijd het liefst een maand van tevoren om hem vervolgens nog is 30 keer opnieuw te pakken..overenthousiasme denk ik haha :p)

ik zit waarschijnlijk tot juni in singleton en wij vertrekken daarna richting townsville voor een half jaar. Onze vaste basis is uiteindelijk omgeving sydney!)
Dusss... mocht je in de buurt zijn! Misschien kunnen we dan gezellig een bakkie doen!

Hey Chalana, mijn vriend zit nu ook in Singleton, heeft daar een paar weken cursus. En daarna komt hij even naar Nederland :D
Super fijn dat je al zo snel kunt gaan, over twee weken zit je er gewoon al!!! Veel plezier met je koffer pakken ;)

Wat toevallig!
Momenteel zit mijn vriend in Wagga Wagga voor een opleiding van zijn werk. Ik zie dat jij daar ook bent geweest :)
Zodra ik aankom vertrekken we naar Singleton. Ik ben benieuwd..

Fijn dat hij even naar Nederland komt joh!
Kunnen jullie beide even "opladen".
Ook druk in de weer met het De facto partner visa? Wat een papierchaos he..

Ik heb heel stiekem al mijn koffer voor de helft ingepakt.
Vind het onwijs spannend en zodra ik een blik werp op die half ingepakte koffer..begint het te kriebelen..
JA! nog twee weken!!

Ja dat klopt, ik vond Wagga echt een fijn stadje om te zitten. Denk dat veel mensen het op het eerste gezicht saai vinden maar ik heb me er echt prima vermaakt! Singleton is vast ook niet verkeerd, lekker wijn proeven in de Hunter Valley ;)

Inderdaad heeel fijn dat hij even langskomt, het is maar voor 2 weken en 3 dagen, maar daar gaan we dan maar extra van genieten. Hopelijk komt hij aan op Schiphol met een aantal mooie stat decs in z'n koffertje, dan kunnen we hopelijk onze stapel papier compleet maken.

Ik heb het elke keer als ik mijn kast opentrek. Dat ik vast bedenk welke kleren ik sowieso meeneem, die gaan in gedachten eerst een koffer in voordat ik ze aan trek. En ik ben het komende half jaar nog niet eens weg!

Ik begin met 5 dgn sydney, 7 dgn adl, 9 dgn perth en dan omhoog WA in.

He Gwen, zie net dat je een datum hebt, top! Ik woon hier nu zelf net kleine twee weekjes in
Sydne centrum en tegen de tijd dat jij komt ken ik 't vast beter. Laat me maar weten als ik je ergens mee
kan helpen.

Back