hoe, wat, wie naar melbourne!

clara

New Member
Ik zal hier nog even beknopt, ter lering ende vermaak, de zaken op een rijtje zetten:
- vanuit spanje in januari contact gekregen via advertentie
- onderhandelen en bespreken van het werk via e-mail en telefoon (werk Ico)
- 24 maart Ico voor "try-out" naar Sydney/Melbourne, wel al contract onbep. tijd met 3 maanden proef
- 10 mei weekje onderbroken, beslissingsmoment, Ico 17 mei weer terug (ik werd 40...)
- ETA dus verlengd en procedure 457 aanvraag gestart (zou 4-6 weken duren)
- ik in spanje datum geprikt om te gaan: 28 juni
- container geregeld (helemaal top, zie ander draadje verhuizingen) 18 juni weg: EUR2700 20ft tot MB
- 28 juni vertrokken, 29 aangekomen in Crystal Brooks Family Park (Bestron geloof ik) $690 p.w.
- medicals kids, ik X-ray gedaan, te eerlijk geweest over ADHD zoon en Concerta (medicijnen)
- psycholoog opgesnord, rapport $400,00 snel doorsturen
- wachten, wachten en nog eens wachten
- visum doorgekomen op 1 augustus (9 weken!!!!! dus geen 4-6 zoals het buro had gezegd)
- 1 visum dus week later...
- 2 augustus telefoontje container ($350), vervoerder geregeld extra kosten dus nog $2000 incl. alle customer/clearande en $73,80 tax voor paar flessen wijn die erin zaten.....
- school, huis geregeld
- 9 augustus afgewezen Medicare omdat we niet in NL verzekerd waren, wel NL zijn maar dat verandert niets!!
- 13 augustus (maandag as.) verhuizer 9-10uur, start school kids
- 14 augustus ook start mijn werk (zelfde bedrijf als Ico als zijn PA zeg maar) parttime, tot 14.00uur.....

totale kosten verhuizing dus: ca. EUR 4100,00 voor 20ft van spanje naar NL incl. alle kosten en verhuizers tot en met het nieuwe huis! Niet NL, maar dat moet Melbourne zijn, om precies te zijn East Doncaster.

nu nog regelen: particuliere ziektekosten (TIPS?????) en TAX-number, denk ik....

dit voor de geïnteresseerden...

groetjes, Mariëtte
 
particuliere ziektekosten (TIPS??) en TAX-number, denk ik....

Vrijwel de enige die een complete ziektekostenverzekering biedt voor "temporary residents"  is Medibank Private.  Er zijn wel anderen, maar daar zit meestal een max termijn van 1 jaar aan vast.

Tax File Number kun je via het internet aanvragen.
 
Back
Top