huisdieren

Annemiek

XPdite Sponsor
Hoe zit het eigenlijk met je huisdieren? Mogen die uberhaupt wel mee naar OZ? Wij hebben namelijk een katertje en een poesje van 7 maanden en ik zou het vreselijk vinden als we ze achter moeten laten....
 
Ben niet helemaal op de hoogte van die regelementen, maar ik kan je alvast melden dat dit aardig wat voeten in aarde heeft.
Je hebt met veel regels te maken, er bestaan ook al wat topics over.

http://www.xpdite.net/forum/index.php/topic,88.0.html
http://www.xpdite.net/forum/index.php/topic,886.0.html
 
Hoi Annemiek,
Ik heb wat onderzoek gedaan met betrekking to huisdieren omdat wij (Peter en ik) zelf vijf katten hebben die we absoluut niet achter willen laten. Het heeft inderdaad wel wat voet in aarde omdat ze minimaal 30 dagen in Quarantaine moeten, maar het is mogelijk.

Zie deze website voor alle informatie:
http://www.affa.gov.au/content/outp...6-BA1A-11A1-A2200060A1B01896&contType=outputs

Het document wat je kunt downloaden geeft aan wat er gedaan moet worden als je daar aankomt maar vooral ook wat gedaan moet worden voordat je vertrekt (chippen en alle nodige papieren).

Verder zul je ook goed moeten zoeken naar een goede vliegtuigmaatschappij. De kwaliteit van het vervoer van dieren verschilt nogal (wel/niet in cabine/vervoerruimte wel/nier airconditioned of allen via cargo etc. ). Tenslotte wordt geadviseerd om een rechtstreekse vlucht te nemen en de dieren niet de verdoven (men weet niet zo goed wat verdoving onder hoge druk doet). Uiteraard kan dit in overleg met een goede dierenarts anders.

Kortom, het vergt wel wat maar het is absoluut mogelij kom je huisdieren mee te nemen :lol:

Ik hoop dat dit je wat geruststeld  :|

Groetjes,
Angelique
 
Jeetje... Dat heeft inderdaad wat voeten in de aarde ja. Ik ben wel blij dat ze in ieder geval mee mogen. 30 dagen quaranteine overleven ze nog wel  :wink:
Ik kan ze ook niet achterlaten hoor. Vorral onze Norris niet, want die hebben we zelf groot gebracht.
Ben ook wel benieuwd naar de kosten, maar zo ver zijn we nog niet.
 
De kosten liegen er ook niet om. Je moet een bedrag per dier per dag betalen dat ze in quarantaine zitten en nog wat extra kosten. Zo ver ik heb berekend, kost de quarantaine voor een volwassen, gezonde kat 506 AUD (als je aankomt in business hours is de prijs 481 AUD) wat uitkomt op om en nabij de 290, respectievelijk 280 euro voor de eerste kat. Iedere volgende kat kost dan 482 AUD (457 AUD during business hours) oftewel 280, respectievelijk 265 Euro. Dat valt dus nog wel mee, zou je denken  :?

Echter, dat is alleen maar de quarantaine. Dan heb je ook nog alle documenten en verklaringen die je nodig hebt (wat dat allemaal kost, heb ik nog niet opgezocht) om Oz binnen te komen, alle benodigde entingen en chips (ze moeten aan bepaalde international standaarden voldoen), en om maar niet te spreken van het vervoer en alle documenten die je daar weer voor nodig hebt. Al met al een tijdrovende en dure zaak, maar... alles over de beestjes  :-D. Bovendien is de hele emigratie een tijdrovende en dure zaak. Maar ja, dat maakt het ook onmiddelijk weer ongelooflijk leuk en spannend!!  :p

Groetjes,
Angelique
 
hello,

Ik heb een offerte gekregen van Intl ANIMAL TRANSPORT Bv (in Rozenburg)

betreft : 2 katten Amsterdam Sydney
Luchtvracht: 325 euro
Export afhandeling:"55 Euro (buiten kantooruren en zaterdags 150% extra, zondags en feestdagen 250% extra)
Veiligheidstoeslag: 20 euro
Brandstoftoeslag: 20 euro (ik wis niet dat katten op brandstof liepen  :wink:)
RVV verzegeling 100 euro
eav: 3 euro
transportkennels : 110 euro
transportverzekering :20 euro
annuleringsverzekering 15 euro

prijs inclusief btw, maar niet de kosten die ontstaan na aankomst.

Ter info: zo ver ik het weet zijn er maar 3 quarantaine asiels: perth, sydney en Melbourne.

Gr

Citavm
 
Wow! Wat goed dat je dat hebt uitgezocht! Was er zelf nog niet echt mee bezig. Alleen benieuwd hoe duur dat zou zijn. Zijn die prijzen voor 2 katten dan? Neem aan van wel. Toch nog best een bedragje, maar daar is wel overheen te komen  :wink:
Als we gaan, dan wilden we toch naar Sydney, dus dan zou het inderdaad handig zijn als er daar zo'n asiel zou zijn.
Alleen wel stressvol voor die diertjes.....
 
:-D :-D
Voor mij was het meenemen van de katten voorwaarde 1. Dus eigenlijk voordat we ons bezig gingen houden met met Visa's enzo, heb ik eerste gekeken of de katten meenkonden...
Angelique
 
Ik heb foto's van de verschillende asiels gezien.Ziet er best uit. Ook weet ik dat mijn 2 katten bij elkaar mogen blijven. Dat vindt ik toch wel belangrijk. Hoe zij zullen reageren? Ik denk dat zij niet blij zullen zijn tot dat ik ze eten heb gegeven. Wat betreft het bedrag het is maar geld en het weegt niet op met het plezier dat zij bij ons zijn.

Gr

Citavm
 
:roll:Hallo, Wij nemen 4 katten mee. Ze moeten allemaal worden ingeent en gechipt (is bij ons dus al gebeurd). Dit moeten binnen een bepaalde tijd gebeuren alle informatie kan je vinden op www.affa.gov.au hier kan je ook de benodigde formulieren downloaden. Onze ervaring is wel dat je veel moet uitleggen aan de dierenartsen ze weten het zelf ook niet zo goed. De resultaten van de bloedtest moet goed zijn. Wij gaan vrijdag naar de RVV (Leiden Nederland) om de documenten van de bloedtest te laten certificeren. Daarna kunnen we alles naar het Australie sturen om daar de benodigde documenten aan te vragen. Het loopt wel in de kosten. De vliegreis voor 4 katten kost ons ongeveer 1000 euro maar dat is dus alleen de reis. Wij hebben het er voor over maar, het is net als met onze eigen aanvragen duur en je moet geduld hebben!
Groetjes Rene en Ank :) 
 
Het is inderdad wel veel regelwerk, maar ook ik neem ze het liefste mee.
Ik vraag me af of je je diertjes nog kunt zien als ze uit het vliegtuig komen en naar het asiel gaan. Als het goed is gaan we richting Brisbane, dus zelfs als we ze al mochten bezoeken in het asiel, dan nog zou dat niet eens kunnen... Ik vind het een zware beslissing en ik vraag me af of we goed handelen in het belang van de katjes. Zouden ze je nog wel herkennen na een maand... Gisteren had ik Norris (ons katertje) op m'n arm en ik moest bijna huilen bij de gedachte dat ik ze misschien achter moet laten) Onze Luna is namelijk zo'm stresskipje af en toe... Misschien dat voor haar iets rustgevends wel zou helpen, maar toch...
Mijn 2 voorwaarden als ze hier zouden moeten blijven zijn 1: Ze blijven wat er ook gebeurt bij elkaar. 2: Ze gaan naar familie, vrienden, kennissen of iets in die geest. Zo kun je ze nogvolgen en ben je ze niet helemaal "kwijt" zeg maar.
 
[quote author=Annemiek link=topic=948.msg7514#msg7514 date=1105963406]
Het is inderdad wel veel regelwerk, maar ook ik neem ze het liefste mee.
Ik vraag me af of je je diertjes nog kunt zien als ze uit het vliegtuig komen en naar het asiel gaan. Als het goed is gaan we richting Brisbane, dus zelfs als we ze al mochten bezoeken in het asiel, dan nog zou dat niet eens kunnen... Ik vind het een zware beslissing en ik vraag me af of we goed handelen in het belang van de katjes. Zouden ze je nog wel herkennen na een maand... Gisteren had ik Norris (ons katertje) op m'n arm en ik moest bijna huilen bij de gedachte dat ik ze misschien achter moet laten) Onze Luna is namelijk zo'm stresskipje af en toe... Misschien dat voor haar iets rustgevends wel zou helpen, maar toch...
Mijn 2 voorwaarden als ze hier zouden moeten blijven zijn 1: Ze blijven wat er ook gebeurt bij elkaar. 2: Ze gaan naar familie, vrienden, kennissen of iets in die geest. Zo kun je ze nogvolgen en ben je ze niet helemaal "kwijt" zeg maar.
[/quote]

Hello,

Op het moment dat zij de vliegtuig in gaan mag je ze niet meer zien. De reden hiervan is dat na aankomst zij meteen door een Dokter worden onderzocht. Maar daarna mag je ze net zo vaak zien als je het maar wilt, behalve tijdens etenstijd. Natuurlijk zullen zij jou erkennen. Denk maar het is hetzelfde als met vakantie gaan, alleen je gaat 1 maand met vakantie. En wat is een maand? het gaat snel om, je heb die tijd genoeg te regelen om nog voor de katten te zorgen. Dus ik ben blij dat zij naar een "asiel" waar men goed voor hen zullen zorgen.

Gr

Citavm
 
Ja. eigenlijk is het ook niet echt lang he... En ze zullen vast en zeker goed verzorgd worden... Dat weet ik zeker wel.
Citavm, je zei dat er volgens jou 3 van die asiels waren he? Wij gaan waarschijnlijk richting Brisbane (in eerste instantie wilden we richting Sydney), dus als er echt 3 asiels zijn waar ze in quarantaine moeten, dan kunnen we ze in die maand niet echt makkelijk op gaan zoeken. Ik neem aan dat je ze dan ook zelf op moet halen? hmmmm... veel uitzoekwerk te doen nog  :wink:
 
Ja klopt er zijn 3 asiels: Sydney, Melbourne en Perth. Wij gaan naar Adelaide dus zij gaan of naar Sydney of Melbourne. Ligt eraan of mijn vriend bij Coca Cola Australia een baan krijgt. Maar goed ik zie ze een maand lang niet. In een kant vindt ik het heel erg andere kant niet. Ik ben bang dat het moeilijker om ze achter laten na ieder bezoek. Dus liever een maand zonder hen te zien lijkt mij beter. Natuurlijk moet je ze ophalen.

Gr

Citavm
 
[quote author=Annemiek link=topic=948.msg7232#msg7232 date=1105520306]
Hoe zit het eigenlijk met je huisdieren? Mogen die uberhaupt wel mee naar OZ? Wij hebben namelijk een katertje en een poesje van 7 maanden en ik zou het vreselijk vinden als we ze achter moeten laten....
[/quote]Hoi Annemiek

Tuurlijk kunnen je je huisdieren meenemen,kost alleen wel wat geld en een hoop geregel.Zelf hebben we een Engels staffordshire bull terrier van 1,5 jaar die we graag mee willen nemen.Er word 2x een rabbius(hondsdolheid)test afgenomen en een speciale wormen kuur moet hij krijgen.Verder mag hij een half jaar lang geen contact met andere honden,en als ze na een half jaar bloed afnemen en de waarde in zijn bloed is goed mag hij naar ozzie.Verder heb je de papier winkel nog en de transportkosten(en deze zijn echt niet misselijk hoor!)kijk even op deze site www.knmvd.nl en dan onder het kopje dierenpaspoort hier staat ook nog wat info over het vervoer van dieren van Nederland naar buiten de EU.

Groetjes M5
 
M5

Wat bedoel je met een half jaar geen contact met andere honden?
Wij zijn bezig met de voorbereiding voor de reis van onze hond. Wij hebben contact gehad met EXEL (020-6551260), zij vervoeren dieren. Ze gaven het advies om niet te lang te wachten met het regelen van alles omdat soms de qarant. stations vol zitten omdat er maar 3 plekken zijn in Australie.

Groetjes Carmen
 
Hoi Carmen

Als je een half jaar na de inentingen terug komt voor het bloedonderzoek
en de waarde van het bloed blijkt positief te zijn,mag hij volgens mij
gewoon Australie in zonder dat hij in quarantaine hoeft,in Australie
omdat aangetoond kan worden dat hij geen hondsdolheid heeft.Het half jaar
geen of zo min mogelijk contact(soort of van quarantaine) met andere honden is meer een voorzorgsmaatregel
om zoveel mogelijk evt ziektes bij de hond tevoorkomen.
Ik hoop dat mijn info klopt :think: want ik zie het niet zitten om Elvis(zo heet mijn hond)
een tijd te moeten missen

Groetjes M5
 
Dit is voor het eerst dat ik hoor dat een hond niet in quarantaine hoeft als hij gezond is verklaard,ik hoop dat je gelijk hebt ,wij moeten er ook niet aan denken dat we onze hond zo lang niet kunnen zien .En dat arme beesje na die stress reis nog in een assiel  moet zitten waar hij de taal niet spreekt. :cry:
 
Volgende week moet ik toch naar de dierenarts en dan probeer ik wat meer info en duidelijkheid te krijgen.Als ik wat meer weet laat ik het even weten.

Groetjes M5
 
:cry:Sorry ik moet je teleurstellen. Alle dieren zowel honden en katten meten minimaal 4 weken in quarantaine. Ik ben er ook niet blij mee. Bij mij gaat het om 4 katten de aanvraag voor het quarantaine centrum is nu naar Australie. Inderdaad veel papierwerk en de dierenartsen hier in Holland weten niet zo goed wat ze allemaal moeten doen. De RVV geeft ook niet teveel informatie je moet echt op de site van de Australische regering wezen. :up:
 
Back
Top