huisdieren

Annemiek en ik hebben toch maar besloten de katten niet mee te nemen. Natuurlijk vinden we dit ook jammer, maar we denken beiden dat we hiermee een juiste keus hebben gemaakt. We hebben al een kennis die heeft aangegeven dat ze best wel graag Norris en Luna over wil nemen. Ze moest alleen financieel even wat dingen op een rij zetten. Redenen waarom wij besloten hebben om ze niet mee te nemen zijn:
- langer dan 24 uur reizen voor de katten is geen pretje. Daarna nog 30 dagen in quarantaine
- veel huurbazen accepteren geen huisdieren en als de keus dan zo klein wordt voor ons om een (leuk) huis uit te kiezen, dan speelt dat wel mee
- financieel is het ook een dure aangelegenheid
 
Ik heb mijn twee katten ook weg moeten geven. Gelukkig slechts aan mijn ouders, die er heel goed voor zorgen. Ik betaal ook maandelijks een bijdrage aan kattevoer enzo, en als ze naar de dierenarts moeten, dan betaal ik dat ook.
Ben al heel blij dat mijn ouders voor ze wilde zorgen, want ze naar een asiel doen, of aan onbekende mensen geven, dat zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen.
 
Wij doen ze en niet naar een onbekende en niet naar het asiel.....in uiterste nood zijn de ouders van Annemiek ook nog bereid om de katten over te nemen....maar als onze kennis wil, dan graag natuurlijk...moeten de katten alleen wennen aan een Haags accent, i.p.v. het platte Twents :p
 
Ik had ook 2 voorwaarden als de katten hier zouden moeten blijven. Ze blijven hoe dan ook bij elkaar en ze gaan niet naar het asiel of onbekenden. Als ze bij bekenden zijn, dan zijn ze niet helemaal uit het zicht verloren. Dan weet je hoe het met ze gaat en met een digicam is dat helemaal leuk!
Die vriendin waar ze misschien heen gaan woont net op zichzelf en wil eerst kijken hoeveel geld ze overhoudt iedere maand. Voer moet wel lukken, maar ze moet ook de dierenarts kunnen betalen als dat nodig is. Wat wel leuk is, is dat ze ze wel heel graag zou willen hebben!
 
Ik zou niet zonder mijn katten kunnen, Of zij zonder ons kunnen? ja dat is de vraag.

Anyway zij gewoon met ons mee


Gr

Citavm
 
Annemiek en Mark,
Helaas hebben wij dezelfde keus moeten maken voor wat betreft Elvis.... het doet pijn, maar ook wij zijn van mening dat we hem niet die 30 uur willen laten reizen en hebben ook een goed tehuis voor hem gevonden....
Gelukkig is bij honden en katten toch vaak uit het oog uit het hart, dat geeft wat troost.....
 
Ja dat op zich ook wel, maar compleet uit het oog uit het hart is het toch niet. Dat zou wel zo zijn als ze bij onbekenden terecht zouden komen denk ik. Mijn vader is helemaal gek van Norris, dus wie weet kunnen ze daar terecht als het bij die vriendin niet mocht lukken.
 
[quote author=Lin link=topic=948.msg10460#msg10460 date=1110202631]
Annemiek en Mark,
Helaas hebben wij dezelfde keus moeten maken voor wat betreft Elvis.... het doet pijn, maar ook wij zijn van mening dat we hem niet die 30 uur willen laten reizen en hebben ook een goed tehuis voor hem gevonden....
Gelukkig is bij honden en katten toch vaak uit het oog uit het hart, dat geeft wat troost.....

[/quote]

Over die 30 uur, ik heb gelezen dat dieren geen problemen mee hebben. Zolang je ze geen medecijnen geeft en dat zij in een gesloten omgeving blijven. Hiermee bedoel ik dat zij niet worden afgeleid en dus onrustig worden.

Gr

Citavm
 
Wij zijn met onze katjes nu 2 keer bij mijn ouders in Bergen op Zoom geweest. Ritje van ongeveer 2.5 uur. De katjes op de achterbank in hun eigen bench. Daaroverheen hadden we onze jassen gelegd, zodat ze niet gestresst konden raken door de beelden van buitenaf. Hielp niets... Vooral Luna mauwde aan een stuk door en Norris ook. Dat gaat dan over 2.5 uur... In een vliegtuig heb je ook geluiden. Ik weet heel zeker dat Luna het absoluut niet leuk gaat vinden. Ook vreemde mensen vindt ze niet leuk. Afgelopen weekend was er een vriend van ons langs geweest en ze moest echt niets van hem hebben. Kwam nauwelijks in de woonkamer en dook heel bang ineen als hij langs liep. Als ik haar oppakte trilde ze als een rietje. Ik kan wel egoistisch aan mezelf gaan denken en ze hoe dan ook toch mee nemen, maar ik denk liever aan het welzijn van die katjes. Als Miriam onze 2 katjes in huis kan nemen, dan gaan ze lekker daar heen, want we weten heel zeker dat ze heel goed voor ze zal zorgen.
Voor ons ook weer een zorg minder.
 
Hmm, wij wilde eerst ook geen katten mee nemen (we hadden er 4), maar toen kreeg de jongste een nestje en daar hebben we van besloten er eentje mee te nemen. Maar nou is mijn vraag, zijn er hier ook mensen die al een kat hebben mee genomen? En hoe waren hun ervaringen? Nou goed, ik ben iig weer ff zoet met het uitzoeken van de hoe en wat, heb iig heel veel van dit topic kunnen halen.. THNX! :)

Ohw en weet iemand waar ik die goverment approverd veterinarian, official veterinirian and goverment approved laboratory kan vinden???????????

Grtz Tanne
 
Ik heb een Deense Dog???? Een echte schoothond-volgens mij zou ze zo'n trip en daarna nog een Quarantine nooit overleven, ze is namelijk ook nog echt een "moeders kindje"

miel
 
Ik heb een engelse bulldog, en heb echt met pijn in mijn hart besloten dat ie in nederland moet blijven, hij heeft een hartruisje, en ik durf hem de lange vlucht, quarantaine en een warm klimaat niet aan te doen.
Hij blijft bij mijn beste vriend ,die is net zo gek op 'm als ik, maar toch.....
Ik denk dat ik bij vertrek heel erg ga huilen om mijn "kleine dikke wrinkle-face"
:cry:  :cry:  :cry:
 
Wij hadden vroeger (in 2001 overleden) een bordeaux dog, net zo'n schoothondje en kindje als die deense dog van jou Miel. We hadden Goliath (koosnaampje Golly) nooit op zo'n trip mee kunnen nemen, buiten de tocht zou hij de hitte niet zo fijn hebben gevonden.
 
Ja dat zou voor mij echt het enige ergste zijn wat ik hier zou achter moeten laten en zou zeker voor veel verdriet zorgen.

miel
 
Mijn hond is inmiddels 12 en ik doe hem de reis,quarantaine en het warme klimaat niet aan.
Maar ik laat hem hier ook niet achter: Ik blijf in Nederland zolang mijn hond er nog is, visumaanvraag is bezig, maar je heb op het " valideren " na, nog wel ruim de tijd om daarna je in Australie te vestigen.
Zonder mijn hond heb ik het daar ook niet naar mijn zin, dus achterlaten is geen optie voor mij.
 
Goeiemorgen allemaal.
Ik heb een hoop gelezen van jullie tips over huisideren, hartstikke bedankt daarvoor! Maar wat ik me nu afvraag, is of er iemand al ervaring heeft met het uiteindelijke vervoer en quarantaine? Hoe zijn jullie beestjes na al die stress? Zijn ze nog hetzelfde, of zijn ze heel rustig geworden? Wij willen wellicht ook ons katje meenemen, maar we weten het nog niet.......

Alvast hartelijk bedankt!!!
Robin
 
Onze Morris (kat) gaat ook binnenkort vliegen. Vijf jaar geleden hier naar toe gekomen en nu weer die lange vlucht terug! Ik heb een offerte van Euro 600 telefonisch gekregen, inderdad 4 weken quarantine. :oops:
 
Heeft iemand ervaring met katten die de reis overleefd hebben?? Ik hoor op zich positieve verhalen van iedereen dat ze het best aankunnen e.d. Onze andere kat is echter 2 weken geleden tragisch overleden aan een hartstilstand bij de dierenarts toen ze probeerden bloed af te nemen voor het rabiës onderzoek  :cry:  :cry: dus zoals je wel zult begrijpen willen we met ons 2e katje alles goed doen, en hem zoveel mogelijk stress/ ellende enzo te besparen...
 
Back
Top