Ielts-remark? Of toch State Sponsorship? help...

Dani & Roy

Member
Hoi allemaal,

Vanavond hebben we de uitslag van de IELTS gekregen. Mijn man moet minimaal een 7 op elk onderdeel halen. Helaas heeft hij het voor de tweede keer niet gehaald.
17-11: L.8,5-R.7,5-W.6-S.6,5
02-02: L.8-R8,5-W.6-S.6
Flink balen dus! Hebben jullie enig idee of een remark iets zou kunnen opleveren? Luisteren en Lezen gaat hem super goed af (de meest objectieve onderdelen). Schrijven en Spreken is zelfs een beetje achteruit gegaan, terwijl hij van mening was dat het echt wel stukken beter ging dan de vorige keer.

We zijn nu dus bezig met een skilled independent, maar we zijn er ook over aan het denken om de mogelijkheden voor State Sponsorship te onderzoeken.
Heeft nog iemand tips of ervaringen die jullie kunnen uitdelen? Mijn man is hoofdaanvrager en heeft HTS Werktuigbouwkunde gedaan. Zijn beroep is Project Manager Mechanical Engineering.

PS: Klopt het echt dat je bij Statesponsorship AUD 40.000 moet hebben? Moet je dit bedrag al hebben bij de aanvraag of moet je kunnen aantonen dat je dit bij elkaar spraart totdat je daadwerkelijk vertrekt?

Thanks guys!!

Ik weet niet wat er ondertussen is veranderd, maar bij ons was het (2 jaar geleden) zo dat je dat bedrag "fictief" moest hebben en eventueel kunnen aantonen dat je het echt had. Maar het hoefde niet enkel "baar geld" te zijn. Spaargeld, een eigen huis (al dan niet gedeeltelijk afbetaald), een mooie auto (die je verkoopt), enz. Ze willen gewoon zeker zijn dat je voor jezelf kunt zorgen als je niet direct een job kunt vinden, wat logisch is natuurlijk.

heej Ernieman,
Thanks, dat zou super zijn. Op zich niks mis met een state sponsorship, wellicht dat het ook sneller gaat dan skilled independent. Wij willen graag naar Perth! We gaan volgende week naar de notaris voor de stukken de certificeren en hierna naar de vertaler. Planning is voor 1 maart alle stukken indienen bij M2A. De beroepserkenning die hierna volgt duurt momenteel gemiddeld 19 weken bij Engineering Australia. Het zou fijn zijn als je met een sponsorship hierna snel een visum zou kunnen krijgen. Is dit bij jullie allemaal vlotjes gelopen?

Heeft iemand nog ervaring met het aanvragen van een remark? Mij lijkt het onmogelijk dat hierdoor de 6-en van writing en speaking een 7 zouden worden, al hadden we het gevoel dat het veel beter ging dan de vorige keer (en toen had hij hogere punten). Ik wil het even voor de zekerheid checken, niet dat we een kans laten liggen...

Writing en speaking zijn het meest "beoordelaarsgevoelig", en om toetsscores zit altijd een bepaald interval waarbinnen het cijfer ook had kunnen uitvallen. Bij Writing en speaking zijn deze marges groot (door een niet geheel eenduidige manier van beoordeling, de marker moet het interpreteren en strengheid van de marker speelt een rol). Dus is bijvoorbeeld een 6,5 een beoordeling die ergens moet liggen tussen de 6 en 8. Maar dit kan ook tussen de 5,5 of 6,5 liggen. Maar als volgens je man het beter ging dan de vorige keer zou ik het zeker wagen! Anderen op het forum heeft het iig soms geholpen.

Back