Inentingen kinderen

Status
Not open for further replies.

Emily.5

Member
Mijn kinderen (5, 8 en 9) zijn volgens het nederlandse systeem ingeënt, dit heb ik hier keurig ingediend, maar nu krijg ik bericht dat de jongste wederom ingeënt moet worden voor bof, mazelen, rode hond, enz.
Weet iemand daar de reden van? Op deze manier krijgen ze dubbele entingen, toch? Of zijn de entingen hier anders van samenstelling ofzo?
Ook moeten ze een enting voor de waterpokken, deze ziekte hebben ze alle drie 2 keer doorgemaakt, genoeg bescherming zou je zeggen?
Ik geloof niet dat mijn kinderen hier heel blij van gaan worden...;)
 
Kinderen die in Nederland 9 jaar worden, moeten ook opnieuw de BMR-prik hebben.
Kids in Nederland krijgen ook geen entingen voor hepetitus.
Die twee entingen zou ik wel doen, maar alles opnieuw en de waterpokken lijkt mij ook onnodig.
Misschien eens bellen met de Nederlandse GGD??

Edit: Of eens met de vaccinatie papieren naar het bureau gaan waar je dit bericht van gekregen hebt, want misschien is het wel een standaard brief voor emigranten. ;)
 
Het was geen standaard brief want de entingen van mijn kind hadden ze daarin keurig verwerkt.
Ik zal er maar eens een bezoekje aan gaan wagen inderdaad...
 
Op de dag dat ze ingeent moeten worden aangeven welke inentingen ze hebben gehad (als het goed is krijgen ze een formulier waar je dit ook op kan aangeven) en dan krijgen ze alleen de inentingen die nog moet, tenminste zo ging het bij mijn dochter en dat was in NSW.
 
Ik zou er ook even achteraan gaan. Het hangt er ook heel erg vanaf via wie je het uitzoekt. Mijn dochter was in Nieuw Zeeland ingeent en om toen alles in het systeem hier te krijgen was een heel gedoe. Via centrelink / medicare was het een nachtmerrie! Toen ben ik via public health gegaan en die hebben het allemaal netjes voor mij uitgezocht en alles is ingevoerd in de Australian immunisation register. Ze heeft wel wat meer inentingen gehad zoals meningicoccal C en pneumococcal omdat ze die niet in NZ hebben. Mijn oudere kinderen (toen 4 en 6, nu 10 en 11) ben ik nooit iets gaan uitzoeken omdat het tot nu toe niet nodig geweest is (voor mijn andere dochter had ik het nodig voor childcare rebate). Op school laat ik gewoon de immunisatie kaart van NZ zien, ze zijn nooit voor pneumococcal of varicella (waterpokken) ingeent, beiden hebben ze de waterpokken gehad. Niemand heeft er naar gevraagd. Mijn jongste heb ik nog niet voor waterpokken laten inenten, dat doen ze hier met 18 maanden, ze is nu bijna 3. Ook geen problemen mee gehad.
Jo
 
Emily, laat je kindjes niet nog eens inenten! Zekers niet tegen waterpokken??? Je zegt zelf al dat ze deze "onschuldige kinderziekte" al hebben gehad! Tegenwoordig worden kinderen over ingeent! Nergens voor nodig! Een hoop bangmakerij. Voor kinderen is het juist goed om kinderziektes mee te maken. Iedere ouder mag natuurlijk zelf weten waarvoor ze hun eigen kinderen in laten enten, maar zoek het heel goed uit. Weet zelf heel goed waarvoor je ze laat inenten en of het wel echt nodig is! Groetjes, Betty
 
Emily, laat je kindjes niet nog eens inenten! Zekers niet tegen waterpokken??? Je zegt zelf al dat ze deze "onschuldige kinderziekte" al hebben gehad! Tegenwoordig worden kinderen over ingeent! Nergens voor nodig! Een hoop bangmakerij. Voor kinderen is het juist goed om kinderziektes mee te maken. Iedere ouder mag natuurlijk zelf weten waarvoor ze hun eigen kinderen in laten enten, maar zoek het heel goed uit. Weet zelf heel goed waarvoor je ze laat inenten en of het wel echt nodig is! Groetjes, Betty



Waterpokken een onschuldige kinderziekte, nee.
Mijn dochter was behoorlijk ziek en heeft als gevolg van de waterpokken daarna Bells Palsy gekregen (Gezichtsverlamming)als 5 jarige, niet leuk!! en ja bij mijn andere twee kinderen zag het er uit als een 'onschuldige kinderziekte' maar na nummer drie te hebben gezien zou ik zeggen inenten!

Ben het eens met je laatste quote, ieder voor zich en zoek het goed uit.
 
Waterpokken een onschuldige kinderziekte, nee.
Mijn dochter was behoorlijk ziek en heeft als gevolg van de waterpokken daarna Bells Palsy gekregen (Gezichtsverlamming)als 5 jarige, niet leuk!! en ja bij mijn andere twee kinderen zag het er uit als een 'onschuldige kinderziekte' maar na nummer drie te hebben gezien zou ik zeggen inenten!

Ben het eens met je laatste quote, ieder voor zich en zoek het goed uit.
Helemaal mee eens, inentingen zijn er niet voor niets; je redt er levens mee!
 
Wellicht een beetje off-topic, maar B&M, da's een beetje ongenuanceerd. Over dit onderwerp zijn enorm veel discussies gevoerd en worden nog steeds gevoerd... Als je het vraagt aan ouders die een kind hebben die een reactie heeft gehad op een vaccinatie, hoor je een heeeeeeeeeeeeel ander verhaal. Aan alle medailles zitten twee kanten... just say'n...
 
Wellicht een beetje off-topic, maar B&M, da's een beetje ongenuanceerd. Over dit onderwerp zijn enorm veel discussies gevoerd en worden nog steeds gevoerd... Als je het vraagt aan ouders die een kind hebben die een reactie heeft gehad op een vaccinatie, hoor je een heeeeeeeeeeeeel ander verhaal. Aan alle medailles zitten twee kanten... just say'n...
Hmmm, en het het ongenuanceerde "medisch advies" van Betty laat je varen. Moet je wel beide kanten tot de orde roepen natuurlijk
 
Ook mbt inentingen is het cultuurverschil goed te merken inderdaad. Tja...als je bent opgevoed met de Nederlandse terughoudenheid mbt vaccinaties zal je niet gauw veranderen denk ik. Ook wat betreft antibiotica denken ze hier over het algemeen makkelijk. Heel volkstammen GP's denken dat AB het antwoord op alles is en geven met gemak 3 kuren voor een verkoudheid! Dan zijn er inderdaad tv commercials nodig om iedereen hier kritisch over te laten nadenken.
Ook overdoseren van medicatie( als er geen bewijs is voor een beter effect toch dosis verhogen) ben ik veelvuldig tegengekomen. Zo is hier een heleboel anders...en wie heeft er nu gelijk...??
 
Mijn kinderen (5, 8 en 9) zijn volgens het nederlandse systeem ingeënt, dit heb ik hier keurig ingediend, maar nu krijg ik bericht dat ze wederom ingeënt moeten worden voor bof, mazelen, rode hond, enz.

Emily, kan je even zeggen waar je dat precies ingediend hebt? Niemand heeft ons hier gevraagd naar inentingen, en ik moet zelf ook nog uitzoeken wanneer ze iets nodig hebben (zijn nu 9 en 12).

Thnx!
 
Neem toch je eigen verantwoordlijkheid.... MET ALLES!!! Niet alleen inentingen! Don't believe anyone, ga op eigen onderzoek uit! Ik duik in alles wat ik tegenkom, vertrouw niemand! Dat wilde ik meedelen. Denk niet dat je overheid, (In Ned of Oz) je beschermd! It's a moneymaking business... Wij hebben onze kinderen laten inenten. Omdat wij dachten dat dat, het beste was voor ze. Je wilt het toch niet op je geweten hebben dat je kindjes iets overkomt omdat je hebt besloten ze niet te laten intenten. NU!!! Weten we beter! Ik ben er helemaal ingedoken en weet NU dat de meerderheid van intentingen echt niet nodig zijn. Denk maar even terug aan de MexicaanseGriep intentingen??? Natuurlijk zijn er altijd kindjes die wel heftig op een onschuldige kinderziekte reageren. Maar de oplossing is niet, nog een extra inenting verzinnen waar zoveel meer kinderen op zullen reageren. Waar ik iedere ouder graag bewust van wil maken is, nogmaals... weet ervan af, zoek het uit voordat je, wat dan ook? in je kindje stopt. Of het nou om voeding, medicijnen, inentingen gaat! Wees bewust, neem de verantwoordelijkheid zelf, als ouder en vertrouw geen ander om die keuzes te maken! Lieve, gezonde groetjes, Betty
 
Als je je kinderen naar pre-school wilt laten gaan, moet je de benodigde inentingsformulieren overleggen. Anders kom je niet in aanmerking voor Child Care Benefit, en kan het aardig in de papieren gaan lopen. Althans, zo ging het bij ons! Zal ongetwijfeld overal weer anders zijn. Ook voor Kindergarten en Junior School heb je een volledig inentingsformulier nodig.
 
Voor de basisschool heb ik alleen maar moeten verklaren dat ze is ingeent, niemand heeft om papieren gevraagd. Ik ben heel benieuwd hoe ze verkopen om kinderen te weigeren op grond van hun vaccinaties... is dat niet in strijd met een paar wetten?
Ondertussen heb ik de centrale entadministratie in Australie (zoiets, je weet wel) gemaild hoe ik te werk moet gaan. Wij hebben ook alleen maar de nederlandse papieren.... en onze jongste is toe aan zijn 'jab'. BAH!
 
Niemand zal je weigeren, maar je kan de 7500 dollar child care benefit op je buik schrijven.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top