Informatie Melbourne Clayton area

Marie en Dan

Active Member
Ik weet even niet waar ik moet beginnen, mijn hoofd loopt over!
Na jaren gefocussed te zijn op Perth WA, is er nu waarschijnlijk en kans om naar Melbourne te gaan.
Er is nog niks concreets, maar er word gepraat en de verwachting is dat we na pasen wat meer horen... :roll:
Het bedrijf waar we contact mee hebben ligt in Clayton, ten zuid-oosten van CBD.
Aangezien we nog nooit in Melbourne zijn geweest, en zo ongeveer al uit hadden gezocht waar we in Perth wilde wonen, zijn we nu volledig de kluts kwijt. :lol: :lol:

Wie kan ons een beetje op weg helpen? Welke wijken zijn goed om te doen, waar wil je niet zijn?
Een paar links zou wel makkelijk zijn...er is zoveel info dat ik door de bomen het bos niet meer zie. :cool:

Anyone?

Tanx, Marie
 
Hi Marie,

Dat lijkt me inderdaad wel heel verwarrend zeg! Tot mijn spijt kan ik je niet helpen, we zijn slechts 1x in Melbourne geweest en hadden het er erg naar ons zin maar dat was in een hotel in het centrum.

Jij heb je blijkbaar heel goed verdiept in Perth: waar zou jij willen wonen en waar vooral niet? Wij gaan die kant op en zijn daar ook mee bezig.

Heel veel succes met voorbereidingen, ik hoop dat anderen je kunnen helpen.

groet,
Annemarie
 
Hi Annemarie,

Zitten jullie nu niet in Perth? Of zijn jullie al weer terug?
Ik moet zeggen dat qua woonwijken wij erg gericht waren/zijn op "south of the river", omdat we daar eigenlijk zouden gaan werken.
Dat zijn over het algemeen jaren wat oudere wijken, de Leafy suburbs.
Zelf ben ik erg fan van Subiaco en Freemantle, maar dat is niet de ideale plek met 2 kids.
De twee keer dat we in Perth zijn geweest hebben we gelogeert in Lesmurdie. Vlak daarnaast ligt Kalamunda, ook erg leuk, en als je iets meer upgrade wil wonen dan is The Hills zeker een aanrader, zeker Gooseberry Hill. Als je daar woont heb je met een beetje geluk een view zo'n kilomater of 60 of meer, echt geweldig. :up:
Ligt er natuurlijk helemaal aan waar je gaat werken.
Jij bent toch accountant, dus CBD is waarschijnlijk waar je terecht komt.
Net achter Kings Park heb je ook leuke wijken.

Tja, Perth is gewoon super! :-(


Hebben jullie al zicht op wanneer jullie kunnen gaan?

Marie
 
Hi Marie,

Dank voor je uitgebreide uitleg. We zijn jammer genoeg alweer terug na 2 heerlijke weken in en om Perth. Een nicht van Christoffel woont in Mandurah dus daar zijn we gestart. Daarna rond Rockingham en de laatste 5 dagen ten noorden, Scarborough. Het bleek al snel dat wij ook voor het zuiden zullen gaan i.v.m. bereikbaarheid/files en betaalbaarheid. Grappig hoe dat daar werkt: volgens de mensen boven de rivier moet je echt daar wonen, voor de mensen eronder is dat echt de beste plek... Gelukkig hebben we die historie niet.

We hebben een optie op een stuk land (1.500 sqm) in Wellard, op een heuvel, met inderdaad mooi uitzicht en bijna naast de trein waarmee je binnen een half uur in CBD bent. Ook is het maar een kwartiertje rijden naar het strand, goed te doen dus. Het liefste zouden wij ook dicht bij Perth en het strand wonen maar we kwamen erachter dat je dan echt heel veel geld moet hebben :|
We willen in het komende jaar gaan bouwen (spannend, op afstand!) en dan volgend jaar zomer verhuizen, als het huis klaar is. Het visum loopt zo goed, dat zullen we in mei wel hebben, denk ik, gezien het feit dat we nu een CO hebben.

Ik hoop en zal duimen voor jullie dat jullie droom toch nog snel uitkomt! En als je een paar jaar in Melbourne bent, kan je daarna toch nog naar Perth? Ik begreep dat Australiers dat erg gewend zijn, om opeens naar een heel ander deel van Australië te gaan.

Sorry voor het vervuilen van je draadje en fijne paasdagen,
Annemarie
 
Geeft niks hoor! :wink:
Ik praat graag over Perth.
Mandurah en Rockingham zijn wij ook geweest, ik vond vooral Rockingham ook erg leuk en heel erg schoon!
Wel lef hebben dat jullie meteen zelf willen bouwen!
Jullie ook een fijne pasen,

groet, Marie
 
Ik werk in Clayton. Ik zou persoonlijk niet voor Clayton of Springvale kiezen. Tenzij je het niet erg vindt om een beetje het gevoel te hebben dat je in Azie woont. Daarnaast zijn in Clayton South de vuilstortplaatsen met dus stankoverlast. De stad Dandenong en Noble Park staan niet echt goed bekend.

Suburbs richting het water zoals Mordialloc, Mentone, Aspendale, Dingley Village of meer naar het noorden zoals Glen Waverley en Mount Waverley zijn o.k.

Het ligt er natuurlijk aan hoe ver je maximaal wilt reizen. Wij wonen n de Dandenongs (niet te verwarren met de stad Dandenong) wat een heuvelachtig gebied is ten oosten van Melbourne en reizen ongeveer 35-40 min.

Stuur me gerust een p.m. als je meer info wilt.
 
Back
Top