Internet abonnement

HansB

Member
Ik zit te kijken naar internet abonnementen in Australië en zie dat de meeste geen onbeperkt dataverkeer hebben maar bijv. maximaal 30 gigabyte per maand. Ik neem aan dat de meesten regelmatig skypen met Nederland. Wat is een aan te raden abonnement/provider voor internet? (wij hebben geen surfende kiddo's).
 
Hi,

Skype zal je niet veel data kosten als je de video niet gebruikt. Als je die wel gebruikt, valt het nog wel mee. 30GB is echt heel veel!

Wij doen vrij veel op het internet met foto's, kleine filmpjes, Skype, uploaden en downloaden etc. en hebben aan 5GB genoeg. Als je grote films etc gaat downloaden, heb je de 30GB w.s. wel nodig.

Ons abonnement loopt via Exetel die het Optus netwerk gebruiken, zijn we al jaren erg tevreden over! Je kan bij hen ook een prepaid abonnement nemen dus dan kun je zien wat je gemiddeld gebruikt en je abonnement daarop aanpassen.
 
Het is heel persoonlijk hoeveel GB je per maand nodig hebt. Kims heeft genoeg aan 5 GB per maand, ik heb zelf een 200 GB plan en ik moet oppassen dat ik daar niet overheen ga. Bij de meeste providers kun je zien hoeveel je per maand verbruikt. Er zijn ook applicaties die je op je computer kunt installeren die bijhouden hoeveel je verbruikt. Wellicht dat je aan de hand van die gegevens de juiste keus kunt maken.
 
5GB bij Optus voor 35 dollar per maand. Is voor ons meer dan genoeg (we komen nooit aan de 5GB), skypen regelmatig, niet altijd met video, we downloaden weinig. We surfen wel veel, en mailen veel maar daar zit de data hoeveelheid nou eenmaal niet in. Hangt er zoals hierboven al gezegd echt vanaf wat je doet. In all fairness, in Cairns is het natuurlijk allemaal wel traag en vaker 2G dan 3G (dus dan doet de video van skype het gewoon ook echt niet hahaha....). Maar dat is dan weer deel van het 'we wonen in de tropen en hebben toch geen haast' plaatje. :)
 
Trouwens wel opletten als je vast internet neemt en in een huurhuis woont...

Meeste abbo's zijn voor 2 jaar en verhuiskosten zijn vaak prijzig. Daarnaast als je naar een nieuwe woning gaat en daar de bekabeling nog niet ligt moet je wachten op je huurbaas totdat hij het geregeld heeft. Heeft een collega gehad, de periode dat het niet werkte omdat het nieuwe huis niet geschikt is mag je wel de maandelijkse kosten bljven betalen...

Wij zijn nog steeds te spreken over ons 12gb mobile broadband voor 39. Snelheid voor skype is prima en ook met video gaat het redelijk. Voordeel is dat het ook in de trein wert :)

Downloaden van films maar mee gestopt na de verhuizing van nl naar oz...
 
Wij hadden dus een abonnement van 2 jaar bij Telstra en gingen na 1 jaar verhuizen. Ik belde met Telstra om verhuizing te regelen: servicemedewerker nr.1 zei dat verhuizen 22.95 kostte maar kon dit niet nu( 2 weken voor verhuisdatum ) regelen, bel over een week terug. Week later: servicemedewerker zegt dat verhuizen 69, 95 kost!! Deze zegt dat nr.1 op onze account heeft angegeven dat we om een nieuw modem hebben gevraagd en niet om te verhuizen. Helaas dat is de prijs, deal with it. Ik hang op, ben bezig boos te worden en bel met servicemedewerker nr. 3 en vertel dat ik niet akkoord ga met kosten die nr. 2 aangaf en vind dat ze me voor het lapje houden en als ze het bandje luisteren ze kunnen horen dat ik 2 verschillende prijzen krijg voor mijn zelfde vraag. Resultaat: niets betaald!!!
 
Back
Top