Invitation to Apply ontvangen!

FoobsZ

New Member
OK. Totaal onverwachts, omdat ik er niet op had gerekend. Maar langs de lijnen was ik al sinds twee weken bezig met een grote opruiming thuis.

04-februari-2013 - Invitation to Apply!
28-januari-2013 - EOI ingediend
22-januari-2013 - Sills Assessment positief, echter ik moet in beroep want mijn arbeidsjaren (wel relevant!) bij mijn laatste werkgever hebben zij niet goed beoordeeld en meegeteld.
3-november 2012 - Skills Assessment ingediend bij ACS ANZSCO 263111
22-september-2012 - IELTS

Ik moet nog een aantal dingen doen
- Mijn universiteitsbull moet naar VETASSESS. ACS kon hem niet beoordelen en verwees mij door naar VETASSESS. Afgelopen zaterdag de nodige extra stempels gehaald bij de Uni en ik ga vandaag digitaal indienen en dan per aangetekende post de stukken opsturen. Volgens de medewerker hoeft het niet lang te duren want het gaat alleen om validatie diploma Master of Science.
- Ik ga in beroep bij ACS voor de arbeidsjaren van mijn huidige werkgever. Mijn manager heeft een nieuwe referentie afgegeven. Deze ontvang ik in de loop van deze week. Volgende week zaterdag dien ik die dan ook in.
Slik... bijna AUD 600 samen :-(

----------------------------------------------------------
Dan nu, vragen waar ik jullie hulp nodig bij heb:
Als je de invitation to apply indient:
1 moet je echt alle stukken binnen hebben (ik heb nog twee maanden als ik het goed begrijp) bij indienen van de aanvraag?Ik wacht nog op de certificering van VETASSESS en de review van ACS.
2 Volstaat een VOG voor het politierapport?
3 Moet ik de medicals ook al gedaan hebben in die twee maanden tot 04-04-2013?
4 Bank en financiele statements?

Kijk, als ik de stukken gaandeweg het proces kan indienen dan geeft dat ook meer ruimte.

Maar ik begrijp wel dat ik binnen 60 dagen moet ingaan op de Invitation to Apply. Ik kan die eis ook niet meer terugvinden in 1119.pdf (booklet 6)

Ik ben zogezegd... 'over the moon'.
 
Wauww!! Gaaf, gefeliciteerd.
Antwoord op je vragen heb ik helaas ook niet. Maar congrats joh!!
 
Antwoord op je vragen naar aanleiding van mijn recente erwaring:

1. Daar durf ik geen antwoord op te geven. Ik had zo goed als alles binnen, 1 PCC miste nog en die is ook lastig te krijgen. Na heen en weer contact met mijn CO heb ik een statutory declaration opgesteld. Dit is echter een minor document. Als ik het zo inschat is een skill assessment een wezenlijk onderdeel van je visa-application. Ik zou zelf daar op wachten, maar dat is meer een gevoel dan een onderbouwde uitspraak...

2. VOG is genoeg als politierapport. Als je alleen in NL gewoond hebt is die genoeg ja. Op de NL VOG staat ook tekst in het engels dus die hoeft ook niet vertaald te worden.

3. Medicals moet je zo snel mogelijk doen nadat je je visa application ingediend hebt. Je krijgt na een paar dagen tot weken een medical referral letter en dan kun je je medicals plannen.

4. Waarvoor heb je die nodig? ik heb niets daarvan ingediend.
 
Gefeliciteerd! En spannend nu het allemaal dichtbij komt! Wat voor visum ga je aanvragen?
Ik heb verder geen ervaring met aanvragen van het visum, maar je hebt inderdaad 60 dagen om deze aan te vragen, daarna vervalt de 'invitation'. Het lijkt me dat als je het visum gaat aanvragen, je vanzelf tegenkomt welke documenten moet uploaden. Ik heb van anderen begrepen dat je medicals pas moet doen als hierom gevraagd wordt door je Case Officer die je aangesteld krijgt na het indienen van je visum. Succes en hou ons op de hoogte!
 
Ik heb een invitation to apply gekregen voor 189. Dat is ook de enige die is toegekend aan mij. Ik ga indienen op 31 maart. Dan bouw ik nog even wat tijd in voor ACS review en VETASSESS PTA.
  • Ik heb een review nu aangevraagd bij ACS om alsnog te kijken naar mijn werkervaring van mijn huidige werkgever.
  • De Point Test Advice van VETASSESS loopt.
Als de CO vragen stelt dan kan ik aanvullende documenten en bewijzen aanleveren. Voor zover ik begrijp kan de CO zelf een en ander beoordelen. Indien hij/zij anders oordeelt dan zal ik vragen of de aanvraag even stilgezet kan worden als de stukken van VETASSESS en ACS nog niet binnen zijn.

Op diverse fora lees ik ook dat ACS nogal een strak beoordelingskader gebruikt. Maar mensen die review aanvragen komen er alsnog doorheen. Dus ik ben daar positief over. Ook begrijp ik nu dat men regio's heeft ingedeeld in HR en LR (High Risk en Low Risk). Ik denk niet dat Nederland een High Risk land is. ;-)

De Points Test Advice van VETASSESS moet snel gaan. Ze hoeven alleen mijn Universiteitsopleiding te beoordelen. Geen werkreferenties of overige zaken. Ik kan bij VETASSESS nog altijd een urgentieverklaring aanvragen.

Het duurt toch al minstens een maand tussen indienen en CO toegekend krijgen dat ik dit makkelijk kan overbruggen.

Ben al wel begonnen met een Excel lijst 1 Wat gaat mee, 2 wat blijft hier. Er is 1 bijzonderheid daaraan en dat is mijn motor. Die moet mee... ben verknocht aan haar. Enige wat ik in principe technisch moet doen is uit de UK 'linkskijkende' koplampunit en formeel moet ik een pre-clearance aanvragen bij de Australische autoriteiten. De verscheper kan dat voor mij doen.

FoobsZ
 
Back
Top