Kevin's LaStaVaZa

Kevin L

Active Member
Hey hey mede Aussie-lovers!

Van februari 2012 t/m september 2012 heb ik op een Working Holiday Visa in Sydney stage gelopen. Ik heb echt een super tijd gehad en ben he-le-maal verliefd geworden op Australië. Ook heb ik in mijn tijd daar een hele leuke vriendin gehad, wat helaas nu ik weer in Nederland uit is gegaan. Toch laat ik dat geen obstakel zijn om mijn droom na te jagen: Afstuderen in Australië en daar hopelijk een baan aan over houden om definitief te kunnen emigreren.
Mijn plan is dan ook om in Augustus 2013 weer naar Sydney te gaan. Ik kan met mijn studie in het buitenland afstuderen, wat - zoals gezegd - dus ook mijn plan is. Hiervoor moet het Occupational Trainee Visa aanvragen.

Na een enorme zoektocht en veel te veel sollicitaties heb ik geen enkel bedrijf kunnen vinden wat daadwerkelijk bereid was om mij te sponsoren. Ik heb, omdat ik toch per se terug wil, hierdoor een stagebureau ingeschakeld. Hopelijk gaat het met hulp van hen wel lukken om een bedrijf te vinden.

In dit topic ga ik jullie op de hoogte houden van mijn voortgang, obstakels waar ik tegenaan loop en wellicht ook voor wat vragen, maar dit topic is vooral ook voor de lol. Als ik andere LaStaVaZa's lees, vind ik dat altijd prachtig!

Wish me luck and I`ll keep you posted!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Huidige status:

04 Juni 2013 - Vlucht geboekt. 17 juli vertrekken!
03 Juni 2013 - Occupational Trainee Visa is goedgekeurd
08 Mei 2013 - Aanvraag Occupational Trainee Visa is verzonden
19 April 2013 - School in NL heeft het onderwerp van mijn scriptie goedgekeurd!
17 April 2013 - Eerste solicitatiegesprek met bedrijf. Bedrijf en ik hebben voorlopige overeenkomst. School in NL is om toestemming gevraagd
April 2013 - Eerste voorstel van mogelijk afstudeerbedrijf door stagebureau
Maart 2013 - Contract met stagebureau ondertekend, na vele sollicitaties
Januari 2013 - Begonnen met het zoeken van een afstudeerbedrijf in Sydney

Woohoo! Er lijkt een kleine vooruitgang te zijn geboekt!
Vandaag mail gehad van het stagebureau: Ze hebben een bedrijf gevonden dat bereid is om me te sponsoren. Het is een internationaal bedrijf (kantoren in elke staat, maar ook in Nieuw Zeeland, Japan, China en Thailand) dat zich richt op het organiseren van "fundraising events for charity". Daarnaast biedt het ook een salaris (wat volgens mij ongebruikelijk is!)

Ik heb het bureau al terug gemaild dat ik graag een interview wil plannen! :)

Hi Kevin,

Succes met je zoektocht naar een afstudeerstage in OZ, klinkt alsof je al een hele goede optie hebt!

(edit) Oh, en een vraagje: moest je afstudeerrichting/beroep ook op de (een) lijst staan voor het Occupational Trainee Visa eigenlijk?

Hi Kevin,

Succes met je zoektocht naar een afstudeerstage in OZ, klinkt alsof je al een hele goede optie hebt!

(edit) Oh, en een vraagje: moest je afstudeerrichting/beroep ook op de (een) lijst staan voor het Occupational Trainee Visa eigenlijk?
Thanks Tamaria. Ik ga zo snel mogelijk in gesprek met die bedrijf, het heeft zeker ook mijn interesse. De vraag is alleen of het bedrijf mij ook de tijd wilt geven om aan mijn individuele afstudeeropdracht te werken. Iets wat niet gebruikelijk is in Australië.

Het beroep/studie hoeft niet op een lijst te staan voor een Occupational Trainee Visa, althans, daar ben ik nooit iets over tegen gekomen. In principe kan iedereen dit dus krijgen, zolang er maar een bedrijf is die als sponsor wilt fungeren.

Het beroep/studie hoeft niet op een lijst te staan voor een Occupational Trainee Visa, althans, daar ben ik nooit iets over tegen gekomen. In principe kan iedereen dit dus krijgen, zolang er maar een bedrijf is die als sponsor wilt fungeren.

Thnx Kevin, ik ga me daar even verder in verdiepen. Heb jij al een datum voor je interview te horen gekregen? Keeping my fingers crossed for you as well!

Gaaf Kevin!!!

Fingers crossed for you! :)
Thanks! Zowel ik en het stagebureau hebben er erg veel vertrouwen in :) (see below for more info)
Thnx Kevin, ik ga me daar even verder in verdiepen. Heb jij al een datum voor je interview te horen gekregen? Keeping my fingers crossed for you as well!
Ik heb nog geen datum nee. Het stagebureau is de afgelopen twee dagen echt aan het bemiddelen geweest. Het stagebureau heeft wel gevraagd om een datum vast te gaan stellen.

Gisteren en vandaag veel contact gehad met mijn contactpersoon van het stagebureau. Het potentiële bedrijf ziet me eigenlijk liever al in juli of augustus komen, i.p.v september - wat ik gepland had. Dit i.v.m. de zomervakantie die 19 december begint. Ik zou dan m`n afstudeerstage van augustus tot en met december doen, mocht het allemaal doorgaan.
Dit geeft me ook een maand - die ik met mijn plannen had benut als fulltime stage lopen - extra de tijd om individueel aan mijn scriptie te werken. Dus eigenlijk komt dat mij ook veel beter uit.

Een quote van m`n contactpersoon om deze post af te sluiten:
I have a great feeling about your profile and the company. [..] Since you have to apply for an Occupational Trainee visa, we need to start very soon with the process. Therefore, I hope we can finalize everything quickly.

Zojuist wederom een mail ontvangen van het stagebureau. Het interview staat gepland voor a.s dinsdag ochtend. Daarnaast hebben ze aangegeven zéér geïnteresseerd te zijn om me ook een afstudeeropdracht (thesis) te laten doen, iets wat erg ongebruikelijk is. Ze hebben zelfs eigen ideeën :)

Exciting!!!

Zojuist wederom een mail ontvangen van het stagebureau. Het interview staat gepland voor a.s dinsdag ochtend. Daarnaast hebben ze aangegeven zéér geïnteresseerd te zijn om me ook een afstudeeropdracht (thesis) te laten doen, iets wat erg ongebruikelijk is. Ze hebben zelfs eigen ideeën :)

Exciting!!!

Wat goed, zal voor je duimen dinsdag, succes!

Oeps, beetje vergeten om hier nog te vertellen, maar het interview is verzet naar morgen (woensdag) om 7:00 Nederlandse tijd. Heb net wel een pre-intake gesprek gehad met het stagebureau en we zijn allemaal positief tot nu toe :)

Ik zal zometeen een uitgebreide post maken, moet nu eerst ff een belangrijke mail versturen, maar zoals het er nu uit ziet: POSITIEF!! :D

Oké, heb nu tijd om uitgebreider te kunnen posten :) Heb net het formulier opgestuurd naar mijn school, met daarin de vraag om goedkeuring van de afstudeeropdracht. Want.. JA! IK KAN STAGE LOPEN BIJ DIT BEDRIJF!!! (mits school alles goedkeurt in ieder geval).

Het gesprek vanochtend ging goed, ook al was het niet echt een interview. De eigenaar van het bedrijf gaf al aan dat "ik alleen niet aangenomen zou worden als m`n engels echt heel slecht was gebleken", wat niet het geval was. De baas heeft met zijn verhalen me nog enthousiaster gemaakt dan ik al was, en er is zelfs een kans dat ik een tijdje in een ander land op kantoor moet werken, voor m`n stage! Hoe vet?!

Het bedrijf verkoopt collectors items, memorabilia, etc. aan organisaties die fundraising events organiseren voor goede doelen, waarbij dit bedrijf dus ook veilingen, etc. helpt organiseren. Dit doet het door heel Australië, maar ook Japan, China, Singapore en Bali. Ik zal van alles gaan doen met marketing(communicatie) en mijn afstudeeropdracht is een marktonderzoek naar de mogelijkheden om op internationale auto- en motorsport evenementen komen te staan. Denk bijvoorbeeld aan Formule 1 en MotoGP. Het zou dus ook zomaar mogelijk kunnen zijn dat ik een weekend naar bijv. Singapore moet om zo`n evenement tijdens de F1 mee te maken..

Ik hoop morgen de voorlopige (unofficial) goedkeuring van school te hebben, en dan kan het visum aangevraagd worden! :D

Back