koffie...

Ingriddv

Member
Een goede kop koffie blijkt hier in Australie een uitdaging. We hebben inmiddels al verschillende pakken geprobeerd, maar we kunnen er geen vinden die de Nederlandse koffie evenaart. Heeft iemand tips? In Nederland dronken we Douwe Egberts Excellent Aroma (die goudkleurige pakken).
 
Manlief drinkt de koffie van de aldi, goedkoopste variant, ik hoor hem niet klagen dus het zal wel goed zijn. En hij is niet de makkelijkste wat de koffie betreft.
 
Een goede kop koffie blijkt hier in Australie een uitdaging. We hebben inmiddels al verschillende pakken geprobeerd, maar we kunnen er geen vinden die de Nederlandse koffie evenaart. Heeft iemand tips? In Nederland dronken we Douwe Egberts Excellent Aroma (die goudkleurige pakken).

Wij vinden de rode pakken (bonen) van de Aldi wel ok. Vittoria espresso bonen zijn ook wel ok, maar iets 'zurig'.
 
Melita. German, premium mild medium roast.
verkrijgbaar bij Woolies.
Zo, dat was weer genoeg reclame voor een dag. (sorry Louw):)
groetjes Johan
 
Koffiebonen van Aldi vallen hier goed in de smaak. En Moccona oploskoffie (is zelfs gemaakt in Nederland - van Douwe Egberts :)).
 
Wij hebben van die pad houders gekocht waar je zelf koffie in kan doen.
En nu maar hopen dat we daar lekkere koffie gaan vinden.
Maar om nu naar de Aldi te gaan terwijl we in Tasmanie wonen, gaat me te ver!
Je zal me ook nooit bij de Ikea zien. :p
 
  • Like
Reactions: M5
Wij hebben van die pad houders gekocht waar je zelf koffie in kan doen.
En nu maar hopen dat we daar lekkere koffie gaan vinden.
Maar om nu naar de Aldi te gaan terwijl we in Tasmanie wonen, gaat me te ver!
Je zal me ook nooit bij de Ikea zien. :p
Heb je geen Aldi in Tassie? Laat me ff weten of die koffie te zuipen is:)
Cheers Sander
 
Een goede kop koffie: zeer belangrijk! Ik vond in Australië Campos Coffee altijd erg goed, zeker de moeite waard om dit te proberen. Wonen jullie in Sydney? Er zijn vele cafes die gebruik maken van dit merk, ze hebben zelf ook een store in Newtown. Laat je even weten wanneer je het ultieme bakkie hebt gezet?
 
Ik drink al 7 jaar Senseo en I am happy with that.Ik betaal maar $13 voor 56 pads:)

Vind ik een stevige prijs voor de pads die in Nederland 4,43 kosten, met de huidige koers betaal je ze dan bijna 3 keer

De bonen van de Aldi zijn prima (moet je wel de Dark roast hebben) en met grote regelmaat is Vittoria in de aanbieding bij Coles of Woolworths (2 kg voor ongeveer 28 dollar) maar over het algemeen kun je het beste een voorraadje uit Nederland meenemen.

Ook goede koffiemachines zijn hier behoorlijk duur (het blijven croocks die retailers), Nespresso Citiz kost hier 340 dollies terwijl ie in Nederland (nu met geld terug actie) op 85 euro komt en dat is net 100 dollar omgerekend met de huidige koers. Misschien nog even eentje extra meebrengen en op ebay verkopen ???

Dus nog even een goede machine kopen voor vertrek en een flinke buffervoorraad koffie in de container is de beste remedie
 
Back
Top