Lastavaza Fam. Jarp

Laatste update is alweer een poosje geleden, dus hoog tijd.

De tickets zijn geboekt: Ega + kids vliegen 20 juli, ik ga zelf een weekje eerder i.v.m. werk. Dus over <4 maanden is et "bye-bye NL" 😊
Eerst een korte vakantie in Azië en dan naar Adelaide (AirBnB voor de eerste weken) en dan toch nog eens goed kijken of Adelaide (Hills) niet toch een optie is te wonen. Keuzestress 😂

Nu druk bezig met verhuizers (de prijzen 🤪), huis verhuren, To-Do lijst maken (abo's opzeggen etc). In Mei ben ik voor werk weer in Australië en dan gelijk maar TFN etc in orde maken.

Merk aan mezelf dat ik, nu de tickets geboekt zijn, toch een bittersweet onderbuik gevoel heb. Reuze zin in DU te wonen, maar ook het besef dat NL best een end weg is daarna.

Edit: Nog een kleine tip voor visum houders: Ik heb zelf een permanent partnervisum en was in de blije veronderstelling dat dit ook permanent is. Aussie gov. wist mij eind vorig jaar een kleine hartverzakking te bezorgen door op het vliegveld aan te geven dat de reisrechten op een visum niet permanent zijn (logisch achteraf, daarvoor bestaat een Resident Return Visum). Normaal geen probleem, maar als je, net als ik, in de afgelopen 5 jaar precies 6 weken in Aus bent geweest, ipv de gewenste 720 dagen, is dat toch mogelijk wat lastiger. Enfin, aanvraag gedaan, uitgebreide brief toegevoegd en binnen 10 dagen toegekend (voor 12 maanden weliswaar, maar prima).
Adelaide,,👍👍 leuke stad, ga je geen spijt van krijgen.
 
Jouw hometown toch? Ik vind nog steeds bepaalde subsurbs daar..... Nou raar is het vriendelijke woord denk ik. Wat zijn jouw ervaringen?
 
Jouw hometown toch? Ik vind nog steeds bepaalde subsurbs daar..... Nou raar is het vriendelijke woord denk ik. Wat zijn jouw ervaringen?
Niet zeker of je op mij reageert, maar waar doel je op?
Je hebt natuurlijk de "mindere" wijken. Maar ik moet zeggen ik heb nog geen "slechte" wijk mee gemaakt waar ik me niet veilig voel ofzo.
Tot dusver vind ik Adelaide echt een fijne stad en zien we nog geen redenen om weg te gaan.
Zoals het nu is blijven we zeker in de regio plakken.
Ik ben niet de persoon die in hartje centrum wil wonen. Maar de hills of aan de kust... Count me in.
 
Back
Top