leerkrachten in cairns?

linnie

New Member
hoi hoi, :-D
Ik ben bezig om voor 3 jaar te gaan werken in australie. Ik ben leerkracht en ben dus al aan het rond kijken naar scholen. heeft iemand toevallig contact met scholen in cairns, mareeba of daar in de buurt? of een site waar ik ze misschien al kan mailen?
bedankt!!

lindsa :-o
 
Das een heel mooi streven, maar bedenk wel dat je niet zomaar voor 3 jaar naar Australie kunt gaan om daar op een school te gaan werken. Je zult sowieso een visum moeten bemachtigen (en omdat je langer dan 1 jaar wilt, is een Work- and Holiday visum ook al niet meer haalbaar)...Ze zijn wel bezig om het te verlengen, tot maximaal 2 jaar, maar geen idee of dat er al helemaal door is.
Je zult dus eerst een skilled visum moeten aanvragen en daar moet je weer de nodige documenten voor aanvragen. En een ervan is de Skills Assessment. Daarbij wordt je diploma en werkervaring getoetst aan de hand van het Australische niveau. Dit kun je doen bij de NOOSR....Er zijn jou al een aantal personen voorgegaan die ook bij de NOOSR hun Skills Assessment hebben laten doen, dus zij kunnen je wellicht veel verder helpen dan dat ik dat zou kunnen....

Succes met de hele procedure!!!
 
[quote author=jufrebekka link=topic=1241.msg11812#msg11812 date=1111803924]
Onderwijs: het is niet eenvoudig. Ik weet niet in welke staat je wilt werken in het onderwijs. Om te beginnen kun je eens kijken bij:
www.education.gov.au dit is de algemene portal over onderwijs in Australie. Je moet je sowieso laten registreren als leraar. In Queensland is hiervoor het adres: www.btr.qld.edu.au Dit is een overheidsinstantie die kijkt of je wel aan de algemene voorwaarden voldoet om leraar te zijn. Op deze sites staat heel veel informatie over wat je allemaal moet regelen (en dat is een hoop, ik heb de hoop licht opgegeven, iig voorlopig even).
[/quote]

Dit is nog een quotetje van jufrebekka. Heb je misschien nog wat aan.

Groetjes Miranda  :)
 
Ja, ik heb er geloof ik hier en daar wel meer over gepost. Als je algemene vragen hebt kun je mij ook een PM sturen  :up:. Groeten Rebekka
 


OFX
Back
Top