Loon Sydney

Status
Not open for further replies.

Kozzen

New Member
Hallo,

Beter in dit forum zetten ipv bij "nieuws en tips" :)
Ik weet niet of er hierover al een draadje bestaat maar wil het toch nog eens vragen. Ik heb een job offer op zak van een IT bedrijf in Sydney. Ze zouden 65000 AUD willen bieden per jaar + 5000 AUD bonus + superannuation. Ook een mobieltje en internet connectie behoren tot het pakket. Ook betalen ze mijn 457 visum en betalen ze de eerste 4 weken rent. De werklokatie is North Ryde / Macquirie Park. Ik zou momenteel eerst alleen emigreren maar mijn vriendin zou vlug volgen waarschijnlijk.
Mijn vraag is, is dit een loon waarmee geleefd kan worden in Sydney? is het correct dat non-residents de eerste 2 jaar geen medical levy moeten betalen (en dus een private health insurance moeten afsluiten) en daardoor dus meer tax betalen? Na die 2 jaar betaal je dan minder tax maar moet je de medical levy betalen. Ik zou daar waarschijnlijk ook wel ergens een appartementje in de buurt huren aangezien ik niet meteen over een auto zal beschikken. Er is op wandelafstand van mijn werkplek een railstation dus dat is wel handig.
Zijn er hier mensen die mij hier wat kunnen in helpen?

Bedankt voor een eventuele reactie.

Kurt
 
Status
Not open for further replies.


OFX
Back
Top