Na pensioen naar Australië

Paulha

New Member
Hallo,
Wij lopen al jaren met het idee om permanent te emigreren naar Australië (specifiek Tasmanië).
ik ben militair en over 5 jaar ga ik met pensioen (60) en heb dan dus een volledig pensioen opgebouwd in Nederland.
mijn vrouw is 6 jaar jonger en onze dochter heeft nog 4 jaar te gaan op het VWO, en wil daar gaan studeren (gezondheidszorg).
we hebben een spaarpotje en een koopwoning dus (denk ik) financieel redelijk onafhankelijk.

nu is natuurlijk de vraag of het überhaupt mogelijk is om te emigreren en hoe dit aan te lopen.

alvast bedankt voor de tijd en moeite om te antwoorden.
mvg Paul
 
Hooi Paul,

Zo op het eerste oog (leeftijd, pensioen) zou je in aanmerking kunnen komen voor de retirement pathway to permanent residency. Daar zitten wel flinke financiele eisen aan, en sinds vorig jaar staat niet alles meer open voor nieuwe aanvragers. Het enige XPdite-lid dat ik recent gezien heb dat deze route heeft gevolgd is @Louis in Perth. Misschien kun je via PM contact met hem opnemen?


Anders zul je moeten zoeken naar tijdelijke opties:

 
Last edited:
En zo even snel, de enige in mijn 10* jaar op dit forum. Maar happy to be corrected!
Staat me iets bij van een familie DeSaeger ...

ETA in deze draad was @Louis ook betrokken met advies. Weet niet hoe het afgelopen is.

 
Goedemiddag Paul,
Sorry dat ik dit berichtje nu pas zie maar ik was al een tijdje niet meer ingelogd. Wij hebben inderdaad vorig jaar een investeringsvisum (188) gekregen. Dit moet wel voor je 55 ste gebeuren anders wil Australië je niet meer hebben (mits je $10m meebrengt) 4 jaar investeren in state bonds WA en daarnaast nog hetzelfde bedrag ($1.5m) in onroerend goed (+11% stamp duty) 4+7% toeslag voor buitenlandse investeerders (je eigen huis mag je hier in meenemen) Tijdens deze 4 jaar kun je nog niet zoveel in Australië, niet stemmen, geen medicare omdat dit 188 visum als een visitor visum wordt gezien. Beetje suf aangezien je best wat knikkers in de pot moet gooien (waar je overigens wel rente voor krijgt) Als wij over 3 jaar ons geld weer terugkrijgen kunnen we een PR aanvragen. Mocht je nog aanvullende vragen hebben dan hoor ik het wel van je. Succes met de beslissing en eventuele voorbereidingen. Groetjes Louis & Angela
 
Na heel veel gelezen te hebben ziet onze droom om naar Taz te emigreren zodra ik met pensioen ga er niet zo mooi uit.
Australië is er niet happig op om een stel oudjes ;) op te nemen zonder dat er eerst een financiële injectie gedaan wordt, lees het bericht van Louis hierboven. Als ex-militair is $10M onbereikbaar.
Enige optie zou zijn als dochterlief een opleiding zou gaan doen waar tekorten in zijn op Taz, zij zou emigreren en wij later zouden nareizen.
Ik wil iedereen in ieder geval hartelijk bedanken voor de tijd en moeite die jullie genomen hebben om te reageren.
Pau, Ilse & Liv
 
Na heel veel gelezen te hebben ziet onze droom om naar Taz te emigreren zodra ik met pensioen ga er niet zo mooi uit.
Australië is er niet happig op om een stel oudjes ;) op te nemen zonder dat er eerst een financiële injectie gedaan wordt, lees het bericht van Louis hierboven. Als ex-militair is $10M onbereikbaar.
Enige optie zou zijn als dochterlief een opleiding zou gaan doen waar tekorten in zijn op Taz, zij zou emigreren en wij later zouden nareizen.
Ik wil iedereen in ieder geval hartelijk bedanken voor de tijd en moeite die jullie genomen hebben om te reageren.
Pau, Ilse & Liv
Ik geloof dat $ 10 miljoen een spelfout is, ik dacht dat het in totaal rond $ 3 miljoen was. Maar ik weet niet wat de 188 tegenwoordig kost.


Ja, het is soms niet makkelijk, maar je hebt inderdaad mogelijkheden in de familieherenigingsvisa
:

En misschien is dit ook nog een optie? Australia is nogal big on defense:

 
Die laatste 858 had ik nog niet gezien of gelezen, ga me daar eens in verdiepen. Misschien een idee een immigration office op Taz te contacteren.
Ta Paul
 
Die laatste 858 had ik nog niet gezien of gelezen, ga me daar eens in verdiepen. Misschien een idee een immigration office op Taz te contacteren.
Ta Paul
En wat nou als je Australia wel kunt binnenkomen bijvoorbeeld op een family visa of de 858, niet in Tassie maar wel in bijvoorbeeld NSW of WA? Zou dat dan toch niet de moeite zijn om daar een paar jaar te blijven en later alsnog naar Tas te verhuizen?
 
En wat nou als je Australia wel kunt binnenkomen bijvoorbeeld op een family visa of de 858, niet in Tassie maar wel in bijvoorbeeld NSW of WA? Zou dat dan toch niet de moeite zijn om daar een paar jaar te blijven en later alsnog naar Tas te verhuizen?
Is zeker het overwegen waard. Eerst maar eens een visje uitgooien wat de kansen zijn voor een 858, ergens in Australië.
 
Ik lees deze draad nu ff. Sterkte @Paulha met je dromen. Hopen dat het alsnog gaat lukken voor je, in welke vorm dan ook.👍
 
Back
Top