Naturaliseren en Schulden in Nederland

Wat gebeurt er met je schulden (bank, lenen.nl etc.) als emigreert

  • vervallen

    Votes: 2 5.7%
  • blijven staan

    Votes: 33 94.3%

  • Total voters
    35

emigranter

New Member
Mijn vrouw en ik zitten er sterk over te denken om te emigreren naar Canada of Australie. Helaas hebben we noodgedwongen heel wat schulden opgebouwt en een nieuwe start met al die schulden is heel moeilijk. We kunnen zolang we op een visum in Australie wonen gewoon de rente blijven betalen maar de schuld blijft gewoon staan. Echter als we naar 5 jaar ons laten naturaliseren en australier worden vervallen de schulden dan ook. Of laat ik het anders formuleren worden deze dan oninbaar? De nederlandse rechtspersonen die de schulden zijn aangegaan bestaan immers niet meer :-D?? of is did wishfull thinking :??
 
naar mijn mening vervallen schulden ALLEEN bij overlijden van desbetreffende personen.
anders zou het wel ergmakkelijk worden om onder schulden uit te komen.

indien deze schulden aanwezig blijven bij een eventueel emigreren kunnen deze zelfs,
een belemmering opleveren voor de acceptatie van het visum.
men gaat er namelijk vanuit dat men "clean" australië binnenkomt.

dus ook zonder schulden, strafbladen en of openstaande bekeuringen.

dit alles is niet zeker, maar verdere forum leden zullen er zeker meer op reageren.
 
Hallo,

Vorderingen naar aanleiding van een schuld hebben betrekking op de persoon. Dus veranderen van woonplaats, land, nationaliteit, ombouwen tot andere sexe ect maakt niet uit. Vorderingen blijven bestaan.

Dit lijkt me overigens terecht. Zoals jij het stelt lijkt het meer vluchten. Dus hard werken en aflossen c.q. schuldsanering!!

Overigens vind ik het vervelend als je buiten je schuld in financiële zorgen bent geraakt en wens je hierbij sterkte.

groeten Wim
 
Nou,ik moet er niet aan denken,met schulden emigreren!Eerst netjes aflossen die handel!En niet alleen voor je gemoedsrust.Wij zitten zelf ook met schulden,die zijn januari 2008 afbetaald en dan kijken we verder.Daarnaast sparen we voor onze emigratie.Het is misschien verleidelijk om zo van je schulden af te komen maar volgens mij ga je dan van kwaad naar erger.
 
Laten we vooropstellen dat ik het type person ben die zich geen zorgen maakt over schulden in Nederland :evil:. Al blijven ze voor altijd openstaan zolang ze ze maar niet op je verhalen kunnen. En op verschillende fora lijkt dat toch wel het geval te zijn. Als je emigreert en zorgt dat ze iedere maand netjes de rente van je rekening kunnen halen tot je naturalisatie dan is er geen enkel probleem. Dat jij na het afstand nemen van je eigen nationaliteit je rekeningen sluit en nooit meer terug komt is hun probleem.
Ik denk niet dat ze je daar ooit nog op kunnen pakken zolang het geen belastingschulden zijn tenminste!
 
beetje kort door de bocht, denk ik. als je mans genoeg bent geweest om schulden te maken, moet je ook mans genoeg zijn om de concequenties daarvan te dragen c.q. in te lossen dus. ik zelf loop er nu ook tegen aan, bij de verkoop van mijn bedrijf. doordat mensen dure verbouwingen hebben laten uitvoeren die ze achteraf niet konden betalen loop ik nu aardig wat centen mis nu ik mijn aandelen verkoop.
bij schulden die je niet inlost is er altijd iemand die daar de dupe van wordt!!  :x  :x  :x
 
Hee Emigranter, wat ben jij aan het doen? Bij verschillende fora betreffende verschillende landen aan het kijken waar je niet vervolgd zou worden voor je schulden??
Australia heeft met N'land een reciprocal agreement, en ik HOOP bijna dat dat inhoudt dat ze de deur openhouden als het gaat om het collecteren van schulden. Jee, wat een loser-mentaliteit. Je nam het geld toen je het nodig had, je mag het dus ook terug betalen.

Bahbah.

Maar ja, je zei al, daar maak je je geen zorgen over. Nou, dan maak ik me zorgen over types als jij die naar Australia zouden komen. Thanks but no thanks!

Ciao.
 
Moraal ridders dank voor uw bezorgheid en verontwaardiging maar een land waarin maandelijks 80 miljoen euro belastinggeld in de vorm van bijstanduitkeringen naar het zwarte gat genaamd Rotterdam verdwijnt die NOOIT terugbetaald hoeven te worden door onze fijne medelanders heb ik inderdaad geen problemen met het openlaten staan van wat "kleine bedragen". Dus waar mijn intresse vooral naar uitgaat is of dat er nog een juridische claim mogelijk is als je je laat naturaliseren en je nederlandse nationaliteit opgeeft. Zover als mij bekend is zijn alleen belastingschulden on-ontvluchtbaar. Maar buiten u verontwaardiging te spuien vermeld u ook hoe u dan wel meent hoe het juridisch in elkaar steekt. Mijn dank is groot.
 
Hallo,

Misschien moet je even kijken op de site oplichten.nl/ niet betalen.nl/ alleen nemen niet geven.nl/ ect.

Met andere woorden dit is een site waar je veel vragen kan stellen en zo goed als altijd het juiste antwoord krijgt.

Uit de verschillende reacties blijkt dat de meeste bezoekers van deze site er een andere mening op na houden mbt schuld opbouwen en netjes aflossen.

Dus niet de mentaliteit naar een ander wijzen (Rotterdam ect wat jij aangeeft) maar verantwoordelijk voor je eigen leven en daden, indien mogelijk!!!

Moraalridders lijkt me dan ook niet op zijn plaats.

Je mag hier alles vragen. Het staat een ieder vervolgens ook vrij om een mening te geven en je hebt ook enkele antwoorden gekregen o.a van mij.

Knap van je trouwens dat je na een paar postings al zo'n toon aanslaat op dit forum.

Laten we het vooral leuk en informatief houden!

groeten Wim
 
Mijn beste Wim,

Geenzins heb ik de intentie gehad jou danwel mede forum gebruikers tegen de haren in te strijken :cry:. Echter ik geef ook slechts mijn mening zoals anderen de hunne aan mij.
Inderdaad ik ben nieuw op dit forum en mensen hebben geen benul van mijn situatie of hoe ik in de schulden (en meer nog dankzij welke instaties) ik in de schulden terecht ben gekomen. Ver voor ik ooit met schulden te maken kreeg had ik al de intentie om te emigreren uit intresse voor wat anders en uit onvrede over de situatie in Nederland. Mijn enige vraag is of mijn gedachtengang correct is of niet. En daarmee bedoel ik uitteraard niet of het moreel correct is want die terugkoppeling heb reeds ontvangen maar of mijn gedachtengang juridisch klopt. Mijn schulden zijn voor die uitzuigers een peulleschil maar voor mij 10 jaar van mijn leven.  En aangezien ik toch al de intentie had om te emigreren en mij te laten naturaliseren is het makkelijk weg komen met mijn schuld mooi megenomen :evil:. Ik kan zowel in Canada als in Australie met mijn opleiding en achtergrond makkelijk een baan vinden. De vraag rest mij nog A) ontloop ik mijn schulden en B) welk land wordt het? 
 
Beste Emigranter,

Laat ik mijn mening even zeggen over wat jezelf geschreven hebt,
Eeuuh, laat ik het maar niet doen , is misschien wel het verstandigste :thinking:   :devil:

als je mans genoeg bent geweest om schulden te maken, moet je ook mans genoeg zijn om de concequenties daarvan te dragen c.q. in te lossen dus. bij schulden die je niet inlost is er altijd iemand die daar de dupe van wordt!!  :x  :x  :x

Hee Emigranter, wat ben jij aan het doen? Bij verschillende fora betreffende verschillende landen aan het kijken waar je niet vervolgd zou worden voor je schulden??
Jee, wat een loser-mentaliteit. Je nam het geld toen je het nodig had, je mag het dus ook terug betalen.Bahbah.

Misschien moet je even kijken op de site oplichten.nl/ niet betalen.nl/ alleen nemen niet geven.nl/ ect.
Knap van je trouwens dat je na een paar postings al zo'n toon aanslaat op dit forum.
Laten we het vooral leuk en informatief houden!

:thinking:  Again :hi: op het forum,

Jack :evil:
 
ik vind dit persoonlijk een waardeloze discussie worden.
er wordt totaal geen info gegeven wat nu eigenlijk zijn bedoeling is.
deze persoon regeerd alleen op deze topic, en kan de op of aanmerkingen van mede forummers niet waarderen.
lijkt mij een beetje aan te sturen op een topic van een x-aantal maanden geleden. (die liep ook uit de hand)

laten we het op dit forum gezellig houden,
en gebruiken waarvoor wij met ruim 1200 leden onze zinnen hebben gezet.
namelijk het helpen van elkaar m.b.t. het verwezenlijken van onze droom : DOWN UNDER

personen als deze figuur die alleen uit is op kwijtschelding van zijn eigen fouten,
daar lopen er helaas genoeg van rond.
kunnen de moderators hier niet iets aan doen dan ?
 
[quote author=dick link=topic=4394.msg55073#msg55073 date=1144434231]
kunnen de moderators hier niet iets aan doen dan ?[/quote]

slotje  :-D      :devil:      :applaus:    :evil:
 
Wat een gatvrijheid weer  :x! Beste Dick ik reageer alleen op dit forum om dat ik er net bij ben maar vrees niet spoedig genoeg zal ik ook op andere fora te zien zijn. Voor mij is emigreren ook een droom net als die van jullie. Ik ben benieuwd hoe jullie die gerealliseerd hebben maar ik ben ook benieuwd hoe ik die droom kan realiseren. En met mijn schulden is dat onmogelijk! Een echte nieuwe start kan alleen zonder dus de 5 jaar dat ik nog moet wachten op mijn naturalisatie zal ik gewoon moeten betalen blijven (d.w.z. de rente) en na die tijd mijn nederlandse rekening opzeggen. En dan maar hopen dat de Nederlandse arm der schuldeisers niet tot aan Australie rijkt. Me baserende op de informatie van het SCHULDENFORUM (http://kilo.messageboard.nl/5081/login.php) Onderwerp: Wettelijke regeling (WSNP) lijkt het niet waarschijnlijk dat ze de schuld die een Nederlander gemaakt heeft nog kunnen verhalen op een Australier, ook al draagt die de zelfde naam als de voormalige Nederlander :up:. Het is immers een andere rechtspersoon. Wordt nu niet boos op mij alstublieft ik heb het niet verzonnen! En dat hier eenieder zo nobel is de schulden die hij of zij (compleet onterecht) in de schoot geworpen heeft gekregen ook al kost het hem of haar zijn hele leven en levensgeluk om die terug te betalen dat wil niet zeggen dat ik daar ook toe verplicht ben. Ik zoek gewoon het geluk en dat begint zonder schulden. Noem het een loser mentaliteit en werk nog lekker 20 jaar door voor je jou droom kunt verwezelijken in de tussentijd verhuis ik alvast en begin ik met mijn nieuwe leven :cool:.  Het zou fijn zijn als er ook eens iemand zou zijn die zich wel in mijn standpunt kan verplaatsen! Iemand gelijk kicken of bannen omdat hij er een andere mening op na houdt kan ik nu niet bepaalsd openminded en gastvrij noemen. Dus zoals al vaker gezegd is laten we het gezellig houden :up:! Het feit dat iedereen alleen maar morele bezware weet aan te dragen en niet een juridische belemmering kan opwerpen geeft eigelijk al aan dat ik het in die zin bij het rechte eind heb. Ik dank u allen voor u openminded-heid en de vriendelijke toon jegens mij.
 
Hallo,

Voor mij hoeft er helemaal geen slotje op. De intentie om dit wel te doen kan ik me echter voorstellen. Op een gegeven moment is alles gezegd en voegt het geen info meer toe. Jij geeft aan dat je denkt dat je het juridisch bij het rechte eind hebt. Ik denk dat het niet zo is zoals ik eerder heb aangegeven.
De meeste forumleden, waaronder ik weten dat er tijdens het aanvragen van visum het hemd van je lijf wordt gevraagd. Als je vervolgens de mogelijkheid krijgt om Australiër te worden zal er ook naar schulden ect worden gevraagd. Als je dit eerlijk invult( of je verzwijgt het en men comtroleert dit ) zal er dus gewoon een probleem ontstaan.

En de Nederlandse arm der schuldeisers heet dan misschien geen justitie of belastingdienst, echter er bestaan voor dit soort situaties particuliere onderzoeksbureau's die dit voor de schuldeiser onderzoeken. Geloof mij deze verdienen een goed belegde boterham "over the world"

Wat ik verder wil zeggen is dat je hierbij misschien geen juridisch advies hebt gekregen maar net als in de andere postings een gevoel van een ieder wat de norm zou moeten zijn en dat is nou éénmaal niet beschreven, dat is het gevoel.

Kennelijk is bij de meeste forumleden deze norm anders dan die van jou.

Dit is mijn laatste bijdrage aan deze posting. Ik zou zeggen maak een nieuwe posting mbt andere vragen en indien ik het antwoord weet mail ik je deze.

groeten,

Wim
 
Als je echt je droom wilt laten uitkomen, wil je dat als trotse vent zonder schulden. Ook ik heb schulden gehad persoonlijke lening omdat ik een bepaalde auto zo nodig moest hebben. en lang nadat die auto al af is of stuk betaal je nog voor dat ding. Ik weet niet hoe je situatie is of hoe je er aan gekomen ben. Ik oordeel en veroordeel niet hoop je alleen een advies te geven. Ook weet ik dat er schuldregelingen of schuld saneringen zijn via de gemeentelijke kredietbank die max 3 jaar duren.

Het zal moeilijk zijn er zwaar maar zie het als uitdaging! als de schuld minder wordt komt DOWN UNDERook steeds dichter bij!

wat je ook doet behoud je zelfwaarde! :up:


Alex
 
Het zou fijn zijn als er ook eens iemand zou zijn die zich wel in mijn standpunt kan verplaatsen!
ben bang dat met de toon die je gebruikt je weinig mensen in jouw corner zult vinden. Je gaat er zo makkelijk mee om, slordig bijna met een who cares mentality...  Je hebt een dikke schuld en daar wil je van af maar verantwoordelijkheid nemen voor je eigen acties lijk je niet te willen nemen.  :|
Ik persoonlijk denk dat dat een erg slechte basis is om een nieuwe start te maken...........Je hebt schulden gemaakt (hoe dan ook), je wilt ze even van de tafel vegen en opnieuw beginnen......je bent dan toch gewoon een groot risico voor je "nieuwe land" waar dat dan ook moge zijn??? Wie zegt dat die niet opnieuw gaat gebeuren?

Kan me heel goed voorstellen dat je een oplossing zoekt voor dit probleem, maar je ruimt toch eerst je eigen rommeltje op (voor zover mogelijk?).

Heel veel wijsheid toegewenst in ieder geval
 


OFX
Back
Top