Naturaliseren en Schulden in Nederland

Wat gebeurt er met je schulden (bank, lenen.nl etc.) als emigreert

  • vervallen

    Votes: 2 5.7%
  • blijven staan

    Votes: 33 94.3%

  • Total voters
    35
Modbreak: Een slotje op dit topic is nog niet nodig. Dus als je je ergerd aan dit topic, kun je dit topic beter vermijden. Wel moet discussiëren op een respectabele manier gaan, indien dit niet kan gaat het als nog op slot. Topic wordt dus in de gaten gehouden.
 
Als je van het begin af aan genaaid ben, heb je dat wel vermeld, dus moeten we afleiden dat het echt je eigen schuld is,als je dus kijk naar programmas als Radar en Kassa.Je had het geld nodig voor het een of ander want dat vermeld je ook niet, niet dat het mij wat aan gaat, voor al wat wij weten is het drugs :-o
Probeer terug te keren op het goede weg hoe moeilijk dat ook mag zijn, dat slaap lekkerder!!!!!Weg rennen heeft geen zin, of ben je bang om het echte waarheid naar voren te brengen :roll:
Denk goed na en lekker slapen :up:
 
Ik ben het met Bosco eens.Ook wij zitten in de schuldsanering en moeten nog tot januari 2008 maar ik moet toch eerst m'n diploma halen eer we iets concreet op emigratie gebied kunnen doen.
Dankzij een erfenis is de helft van onze schulden al weg,de andere helft zijn mijn man&ik aan het weg werken en ik weet nu al dat wij met een heerlijk gevoel in dat vliegtuig zitten want we zijn VRIJ en kunnen altijd terug naar NL.
Deze regeling is niet makkelijk maar we zijn blij dat het bestaat,voorheen stonden de deurwaarders dagelijks voor de deur,nu is er RUST in de tent,ook niet onbelangrijk.
We zijn gewend om van weinig rond te moeten komen,zodoende sparen we al voor onze emigratie,naast het aflossen van schulden.
En ik denk dat die financiele discipline ons in Oz ook geen windeieren zal leggen.
 
Kijk,dat bedoel ik nou!!!!!  Dat slaap toch veel beter!!! Eerlijk en reg door zee :up:
Sterkte Clair :up:
 
Bedankt Gerard,het is geen pretje maar hier op dit forum voel ik me ook zo thuis... :roll:hihihi...
Gelukkig krijgen wij ook veel steun van familie en kunnen tussendoor ook genieten van leuke dingen,zoals een dagje uit,winkelen of uit eten en je gaat het alleen maar meer waarderen.
 
Er zijn genoeg geldzuigers op de wereld, waardoor je in de schulden zou kunnen komen (ook al ben je er zelf bij). Ik ben benieuwd waarom je in de schulden zit... Zonder dat ik dat weet, hoor je mij niet klagen cq zie je mij niet wijzen met het vingertje.
 
Hi

Zonder dat ik dat weet, hoor je mij niet klagen cq zie je mij niet wijzen met het vingertje.
Fair enough.... maar een opmerking zoals:
zoek gewoon het geluk en dat begint zonder schulden. Noem het een loser mentaliteit en werk nog lekker 20 jaar door voor je jou droom kunt verwezelijken in de tussentijd verhuis ik alvast en beginPr ik met mijn nieuwe leven .
en
En aangezien ik toch al de intentie had om te emigreren en mij te laten naturaliseren is het makkelijk weg komen met mijn schuld mooi megenomen . Ik kan zowel in Canada als in Australie met mijn opleiding en achtergrond makkelijk een baan vinden. De vraag rest mij nog A) ontloop ik mijn schulden en B) welk land wordt het? 

vind ik getuigen van weinig respect voor je mede mens. Het zou wat zijn als iedereen zijn verantwoordelijkheden lekker van zich af zou schudden.....komt allemaal terug op goede normen en waarden...en gelukkig zijn die hier in Australie nog redelijk aanwezig (is onze ervaring) ... :)

Natuurlijk ben je meer dan welkom hier op het forum en je kunt hier oodles aan informatie vinden....maar als je de moeite neemt om wat draadjes door te nemen zul je vinden dat er hier een bepaalde mentaliteit heerst..veelal positief. Mensen delen ervaringen, regelmatig incasseren forummers hier de nodige tegenslagen, verwerken emoties, etc..... halen diep adem en gaan weer verder met de volgende stap :up:  Ik kan me voorstellen dat het dan ietwat in het verkeerde keelgat schiet als je dingen roept zoals "hoe ontloop ik mijn schuld", het lijkt namelijk dat dit jullie hoofdreden is om te vertrekken.....correct me if I am wrong....en dat is gewoon geen goede basis, toch?

Syl
 
Beste emigranter,

Ik vraag me af wat je leeftijd is. Wellicht zou dat iets verklaren over jouw manier van denken. Het is bekend dat jongeren in ons land (ik geloof tussen de 15 en 25 jaar of zo) steeds vaker en dieper in de schulden zitten/komen. En eerlijk is eerlijk, het wordt mensen (en niet alleen jongeren) ook wel steeds makkelijker gemaakt om in de schulden te komen. Neem als voorbeeld 'leen van Frisia', 'het koop nu en betaal later principe', 'Wehkamp' en noem zo maar op. Op zichzelf geen slechte dingen, mits je weet hoe er mee om te gaan.  En echt omgaan met geld wordt op school en thuis vaak ook niet echt aangeleerd.

Maar dan nog, dan nog, als het zover is gekomen en je hebt die schuld waar je natuurlijk asap van af wilt, dan nog zou je bij het overdenken van jouw idee toch ergens in je hoofd dat stemmetje moeten horen, dat stukje moraal, de standaard waarden en normen die tegen je zeggen dat het ergens niet kan wat je wil :naughty:  . Tja, theoretisch en juridisch misschien wel, maar sommige dingen doe je en kunnen gewoon niet :police: !

Ik vraag me ook heel sterk af of jij met jouw manier van denken wel naar Australie moet willen emigreren. Mijn ervaring daar is dat men nogal eensgezind en moreel bezig is, een land vol met moraalridders als op dit forum, en dit soort praktijken over het algemeen sterk afwijst (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Ik vrees voor je dat je je daar helemaal niet op je plaats zou voelen.

Ik weet niet hoe ze er in Canada over denken, dus probeer eens op een Canada forum wat voor reacties je daar krijgt :dunno:  ?!

En anders, als je zelf echt van mening bent dat jouw idee de normaalste zaak van de dag is, stuur een mailtje :computer: naar het Ministerie van Justitie, Bureau voor Rechtsbijstand of iemand anders die zich met dit soort onderwerpen bezig houdt. Als het dan toch zo gewoon is, dan zou je ook op deze manier een antwoord moeten krijgen, toch?! Vragen staat nog altijd vrij in dit land!

In ieder geval succes  :up:  !

Hgr, Jeanine
 
Voor mij zou het er niet toe doen of het juridisch kan, als ik er qua moraal niet achter zou staan. En nee, ik ben echt niet roomser dan de paus.
Ik vind het dus moeilijk om op je puur juridische vragen antwoord te geven, want je moraal erachter gaat een eventueel juridische mogelijkheid niet in de weg staan om die te gebruiken...........

Hmmmm, daar heb ik geloof ik toch wat moeite mee.

En als je met je werkervaring en kennis goed aan een baan kan komen, dan red je het ook wel om je schulden af te betalen (wanneer dan ook) en net als ieder ander aan zijn verplichtingen te voldoen.

succes
henriette
 
Dank u allen voor uw reactie. Om op mijn leeftijd terug te komen ik ben 29, nog jong dus en in die tijd zou ik nog graag van mijn leven willen genieten. Dat ik geen moraal (meer) heb is omdat ik het gevoel heb dat ik dit land niets meer verplicht ben. Mijn achtergrond wens ik liever niet te diep op in te gaan maar neem van mij aan ik heb geen breedbeeld of dikke auto ervan gekocht. Ik heb meer dan genoeg van dit land en het zal me werkelijk een zorg zijn om hier de boel de boel te laten. Een overheid die mensen gewoon kapot laat vallen en meer dan een half jaar op een uitkering laten wachten wanneer zij buiten hun schuld om ziek worden is er niet een waar ik me nog voor uit wens te sloven. Aangezien de invasie van minderheden ervoor heeft gezorgd dat de ons sociale stelsel helemaal kapot geregeld is om MISBRUIK te voorkomen is er dus geen enkele clementie meer mogelijk als er iets mis gaat. Het uitzendbureau had mij ziek moeten melden bij het GAK/UWV maar die legde de verantwoordelijkheid bij mij en het GAK/UWV zei dat ze zonder aanmelding van de werkgever niet tot het uitkeren van een voorschot overkonden gaan. Dus ik en mijn vrouw vielen tussen wal en schip. Een bijstandsuitkering kon ik niet krijgen want ik had recht op WW en ik moest daar maar gewoon op wachten. Maar alle kosten liepen gewoon door. Dus de ene lening op andere om het hoofd boven water te houden. Nu is dit niet de schuld van de irritante leenbedrijven die er in die zin voor gezorgd hebben dat ik een dak boven mijn hoofd heb kunnen houden maar ik heb het gewoon gehad met dit land en de ONTRECHTE schulden die ik er gemaakt heb. En die uitzuigers hebben toch geen oor ervoor en sturen alleen dreigbrieven om je naast financieel ook nog een psychisch kapot te maken. Er zit dus wel een heel verhaal achter mijn nu ogenschijnlijk luchtige denkwijze.
Desalniettemin zet ik mijn plan voort en ook ik kan straks gewoon naar nederland.
Vlieg naar duitsland met mijn Autralische/Canadese paspoort pak de trein en mag 3 maanden no strings attached in Nederland als toerist verblijven :lol:.
Dus zoals gelukkig een van jullie al zei ik oordeel niet tot ik het verhaal ken en laten we het vooral gezellig houden. U hoeft het niet met me eens te zijn of te respecteren wat ik doe maar kom alstublieft niet aan met werk je schulden af want dan slaap je beter. Ik heb namelijk al genoeg slapenloze nachten gehad en als ik straks ver hier vandaan in mijn bedje lig slaap ik heerlijk en de leenheren zullen er ook niet echt wakker van liggen denk ik.
 
emigranter,

Denk je nou echt dat de sociale voorzieningen in Australie of Canada beter geregeld zijn??
 
Hi,

Als je hier schulden hebt etc,....

waar denk je dan aanvragen/assesments/ielts van te gaan betalen en je vlucht naar Australie?


Nan
 
Jaja, wat een ....

Emigrantie, de wereld komt niet naar je toe, je zult naar de wereld toe moeten komen.
Als ik zo alles lees van je hebben ze blijkbaar de juiste beslissing genomen over jouw persoon.
Klaplopers zijn er genoeg en daar draait de economie niet echt goed op.
Om 05.00uur sta ik naast me nest om te gaan werken en om 18.00uur ben ik weer thuis.
En zo'n e$kel als jij waar ik aan mee moet betalen kan ik missen als een rotte kies.


Snap'm

[quote author=clair link=topic=4406.msg55191#msg55191 date=1144496424]
emigranter,

Denk je nou echt dat de sociale voorzieningen in Australie of Canada beter geregeld zijn??[/quote]


Jack :evil:
 
Klaploper?? Ook ik werk gemiddeld zo'n 60-70 uur in de week nu meneer Jack en tevens de weekenden. Heb mijn hele leven gewerkt behalve in de 6 maanden waar ik 4 operaties heb ondergaan en moest revalideren. Ik heb mijn schulden al meerdere malen terugbetaald aan de maatschappij in de vorm van belasting en jij betaalt niets voor mij ik betaal alles voor mij en voor inderdaad de klaplopers en parasieten :x. Daarom ben ik niet bereid ook nog eens de schulden die ik niet gehad zou hebben als het sociale stelsel naar behoren gefunctioneerd zou hebben terrug te gaan betalen. Noem het een principe kwestie. Ben nu trouwens druk bezig met info te verzamelen en als het meezit dan kan ik begin volgend jaar emigreren. Ik wens jou wel veel succes met je verdere toekomst en ik hoop dat we mekaar nog eens zullen ontmoeten downunder. De Groeten!
 
Weet nu trouwens zeker dat ik goed zit heb vandaag met een advocaat over de feiten gesproken. Schuldeisers hebben geen poot meer om op te staan naar naturalisatie. Dus ik hoop dat ik met informatie mensen uit de brand heb kunnen helpen!
 
djeeeeezzz, a whole lotta bad Karma coming your way I'm afraid..... :-(

Ik hoop honestly dat de meeste mensen hun normen en waarden gebruiken.....vreselijke mentaliteit, sorry hoor...en je bent 29.... plenty of time om je rommeltje uit te zoeken, lijkt mij. Maar inderdaad ik ken jouw persoonlijke situatie niet, je wilt niet dat er met "het vingertje" naar je gewezen wordt maar je hebt er zelf toch ook een handje van als je je eigen stukjes nog eens doorleest. Wat is voor jou de definitie van een klaploper of parasiet?????

Voordat je het naturalisatie proces kunt door wandelen zul je je toch eerst twee jaar moeten weten te bedruipen op een (hopelijk voor jou) permanent visum of iets van die strekking. Ik weet niet wat jouw/jullie expectations van Australie en inwoners is maar als je terecht denkt te komen in een Walhalla van sociale voorzieningen en een warme deken van begrip voor jouw mentaliteit....think again!!!

Dag
Syl
 
to pay or not to pay, thats the question!!!!!
laat ik mijn zaakjes maar gewoon eerst regelen en dan gaan we verder kijken.

F*CK , I WISH....................................
 
Een klaploper is iemand die bewust op de maatschappij teert. Bijvoorbeeld antiliaanse kindermoeders die een huis krijgen en de eerste 7 jaar niet hoeven te werken. Ik heb niets gekregen toen echt niet kon werken dus ook niet JULLIE betaalde belastinggeld!
Dat heb ik dus noodgedwongen moeten lenen van de echte ratten. Ik heb gen Walhalla van begrip nodig want ik kan gewoon mijn eigenrekeningen betalen  plus een riant verzekreringspakket afsluiten tegen ziektenkosten, arbeidsongeschiktheid, pensioen etc etc. omdat ik het geld wat ik anders aan de Frisia's vergooid had nu tenminste daar in kan steken. Nee daar maak ik me niet druk om. Jammer dat mensen altijd zo kinderachtig zijn als het om andere gaat want niemand van u kan mij waarschijnlijk met een straight face vertellen dat hij of zij bij een inbraak niet meer heeft opgegeven dan er werkelijk gestolen was. DAT IS FRAUDE! en in tegenstelling tot het niet terugbetalen van een lening een misdrijf! Ja maar daar denkt iedereen veel lichter over. Ik heb al 13 jaar gewerkt en meer dan mijn deel aan uitkeringen voor anderen in de vorm van belastingen betaald. Als alle klapopers die moeten terugbetalen dan zou ik daar ook tot besluiten maar tot die tijd geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt :x. Netjes of niet Netjes!
 
Back
Top