Naturaliseren en Schulden in Nederland

Wat gebeurt er met je schulden (bank, lenen.nl etc.) als emigreert

  • vervallen

    Votes: 2 5.7%
  • blijven staan

    Votes: 33 94.3%

  • Total voters
    35
Zo langzamerhand begin ik inderdaad een calimero complex te ontwikkelen. Bestje Jack mocht je nog moeite willen nemen je energie aan deze draad te spenderen laat me dan weten waar ik mezelf volgens jou tegenspreek. Daarnaast wordt het wel heel kinderachtig om bepaalde uit zijn verband getrokken frases als discriminerend te bestempelen. Ik ben geen racist en het zal me werkelijk een worst zijn of heel de wereld in Nederland komt wonen. The more the merrier is mijn motto. Waar ik me wel groen en geel aan irriteer zijn mensen die willens en wetens misbruik van het sociale stelsel maken. Antiliaanse kindermoeders waren hier slecht een voorbeeld van. En nee ze hebben niets met mijn schulden te maken en nee zij hoeven het geld wat ze krijgen jaar in jaar uit nooit terug te betalen. Neem me niet kwalijk als ik die verplichting dan ook niet voel. Gelijke monikken gelijke kappen. Daarnaast heb je als je bij een uitzendbureau werkt recht op WW/WAO als je ontslag krijgt of niet kunt werken door ziekte. Maar het uitzendbureau moet dit doorgeven. Gebeurt dit niet of niet optijd dan heb je dikke pech. Maar goed alles wat ik zeg word toch systematisch verdraaid dus laten we deze draad inderdaad maar afsluiten en met een schone lei beginnen.
Met bijvoorbeeld een nieuw onderwerp als jaarlijks worden er maar gemiddeld 100.000 visa op 150 landen verdeeld...hoe krijg ik er een?? Of australie kent een easy going mentaliteit maar wat houdt dat precies in? Kan me niet voorstellen dat Jack's zeer negatieve commentaar daar onder valt maar goed wie ben ik....... :|
 
Beste emigranter,

Er zijn momenteel 60 post geplaatst op dit onderwerp. Niet 1 kan zich vinden in jouw gedachten. Misschien iets om over na te denken   :??!

Maar goed, even ervan uitgaande dat een en ander echt buiten jouw schuld om heeft plaats gevonden, dan kan je terecht bij bureau rechtshulp en zal alles alsnog met terugwerkende kracht worden uitbetaald. Mits je er daadwerkelijk recht op hebt dan he! In het ergste geval kost het je een weekje verzamelwerk omdat je waarschijnlijk zal moeten aantonen dat je er recht op had, maar dan ben je er ook wel van af. Lijkt me een heel stuk relaxter dan je maanden lopen opvreten!

Doe alsjeblieft jezelf en ons op het forum een lol, stap over je koppigheid heen en neem aktie!

Hgr, Jeanine
 
Sorry, sorry, sorry, ik kan het toch niet laten  :x - had me zo voorgenomen om net niet te doen, maar:


Emigranter, dit zeg je zelf in 1 van je eerdere posts:
[quote author=emigranter link=topic=4406.msg55317#msg55317 date=1144592180]
En vooral dit forum op slot gooien omdat ik het niet met u eens ben dat is pas openstaan voor de mening van een ander :x!? Maar even een eye-opener voor u Australie is een democratisch land met zoiets naars als vrijheid van meningsuiting. Dat betekent dat anderen niet direct mondood gemaakt kunnen worden als hun mening niet overeenkomt met die van uzelf. Als u dat zoekt kunt u beter naar Iran emigreren denk ik :-D!
[/quote]

Maar als Jack dan zijn vrije mening geeft, dan antwoord je:
[quote author=emigranter link=topic=4406.msg55358#msg55358 date=1144614258]
Kan me niet voorstellen dat Jack's zeer negatieve commentaar daar onder valt maar goed wie ben ik....... :|
[/quote]

Zodra het niet meer in je straatje past is het ineens niet meer vrijheid van meningsuiting, maar negatief commentaar  :|?!


Beste emigranter,

kijk eerst eens naar de balk in je eigen oog, voordat je wijst naar de splinter in die van een ander!
En dat dan in combinatie met wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet maakt niet alleen je eigen leven, maar ook dat van ons een stuk dragelijker!

Welterusten!

Jeanine
 
En vooral dit forum op slot gooien omdat ik het niet met u eens ben dat is pas openstaan voor de mening van een ander
Emigranter...luister en huiver het is hier op het forum de gewoonte om onderwerpen die langzaam op een doodspoor komen of vreselijke van de originele vraag afdwalen of gewoon geen toegevoegde waarde meer hebben"op slot te doen"  :up:  So Calimero don't feel flattered.....het is gewoon de normale gang van zaken..........

Time to move on.......
 
[quote author=emigranter link=topic=4406.msg55358#msg55358 date=1144614258]
...Daarnaast heb je als je bij een uitzendbureau werkt recht op WW/WAO als je ontslag krijgt of niet kunt werken door ziekte. Maar het uitzendbureau moet dit doorgeven. Gebeurt dit niet of niet optijd dan heb je dikke pech...[/quote]Ok, uit je posts blijkt dat je vindt dat jouw schulden zijn ontstaan omdat iemand een fout heeft gemaakt waardoor jij niet de uitkering kreeg waarop je recht had. (Dat is overigens nog geen reden om dan maar af te geven op diegenen die wel een uitkering hebben gekregen waarop ze recht hadden, maar dat terzijde.) NL is een rechtsstaat: als je vindt dat jou onrecht is aangedaan, stap naar de ombudsman of de rechter! Als het echt allemaal niet jouw eigen schuld is, dan moet er iemand anders verantwoordelijk zijn, maar uit je posts blijkt niet echt of je daadwerkelijk alles eraan gedaan hebt om je recht te krijgen? Misschien dat je dat iets verder kunt toelichten?
En vergeet niet: Je woont in een van de beste landen ter wereld voor wat betreft sociale zekerheid. Stel dat je erin slaagt naar Australie of Canada te "vluchten" en je wordt nog een keer ziek, dan ben je pas echt de lul...
 
Ik begin me ook zo langzamerhand te irriteren aan je uitspraken over mensen die een uitkering ontvangen. Inderdaad zoals hier een aantal mensen ook al gezegd hebben gaat het wel erg veel over 'zwarten'. Ik kan me daar zo aane rgeren, omdat er een heleboel mensen zijn die enorm graag willen werken, maar niet aan een baan kunnen komen. Reorganisatie is zo'n mooi modewoord om mensen buiten te wippen die je niet meer kunt gebruiken in een bedrijf...

Uit jouw reacties kan ik opmaken dat we je niet zo moeten veroordelen en dat we je verhaal niet kennen, dus niet zo moeten bleren.....  Doe dat dan zelf ook niet met je uitspraken over die uitzuigers en parasieten......
 
Man,

Wat is dit een suf topic geworden, zeg........ :-(

Bad karma, morele bezwaren, racisten, uitzuigers, emigratie redenen, schulden, etc......

Waar is het vrolijke, interessante onderwerpen hebbende forum gebleven in dit topic. :?

Kunnen we er niet gewoon een slotje op zetten met de mededeling dat iedereen kennelijk in zijn eigen universum leeft en niet altijd bewondering kan en hoeft op (te) brengen over de wijze waarop een ander dingen in zijn universum doet?

Het blijft de ene mening tegen de andere, we komen er nooit uit...........

Ik stem ervoor het forum te houden voor minder politiek en persoonlijk beladen onderwerpen.

Mee eens?

Marc
 
Ben benieuwd wat de DIMIA hiervan vind....

behalve een bewijs van goed gedrag, medische keuring, recente werervaring van minimaal een jaar willen ze ook weten hoeveel geld je wel (of niet) meebrengt. Los vanhet feit hoe je je visum gaat betalen, kan ik me niet voorstellen dat de DIMIA mensen binnenlaat op een permanent visum met SCHULDEN.....

En ach ja, ik ben ook zo'n zieligerd, door de fout van de school toch nog op het laatste moment een studieschuld...terwijl ik altijd zooooo hard heb gewerkt tijdens mijn studie, om maar geen schulden te maken. En nu zit ik in australie, moet ik gvrdmme nog steeds betalen.....maar ik doe het wel!

En als het allemaal zo onterecht is gegaan, heb je a: de mogelijkheid om je gelijk te halen bij de rechter of b: had je op dat moment maar eerder moeten reageren bij het GAK en de gemeente.....jammer dan....maar neem gewoon de verantwoordelijkheid voor jezelf!

Weet je, nu ik deze topic zo gelezen heb, hoop ik eigenlijk dat je visum aanvraag wordt geweigerd. Mensen zoals jij kunnen we in Australie missen als kiespijn, hier heerst tenminste nog de heerlijke easy way of going, t zou jammer zijn dat dat teniet wordt gedaan door mensen zoals jij die maar lekker leven en schulden maken en als ze moeten aflossen de benen nemen...

dan is het hier wel erg onrechtvaardig....stel als het je wel lukt om een visum te bemachtigen, hier heb je de eerste 2 jaar geen ENKEL recht op een uitkering of ww. dus stel dat je ziek wordt....of whatever......wie ga je dan hier de schuld geven???? Hoe denk je hier rond te komen? van je spaargeld?

Mzzl!
 
Nou, ik zou zo zeggen, gezien het feit hoe veel en vaak mensen reageren, dat er geen slotje wenselijk is!
 
Nou ja, okee dan. Kennelijk is er nog behoefte aan reactie.

Vinden jullie dit allemaal nog een leuk topic? Zoja, dan volgen er nog veeeeeeeeeeeeeele replies na de mijne! Ik doe er denk ik maar niet meer aan mee. Krijg er niet per se een lekker gevoel van binnen van.......... :|

Marc
 
Goed gezegd Irene :up: Waarom zou er een slotje op moeten? Als je je aan dit draadje (of de starter ervan) irriteert, negeer hem dan gewoon...
 
Inderdaad slotje erop al die vreselijke dingen die over uitzuigers en klaplopers worden gezegd! Wel jammer dat als ik een blanke beunhaas had genoemd niemand op zijn achterste poten was zijn gaan staan. Maar oje de gekleurde medemens moet buitenschot blijven want die hebben het al zo moeilijk. Jammer dat er nog steeds van die kortzichtige linkse rakkers bestaan die alle allochtonen in de slachtoffer rol proberen te blijven drukken. Dat is pas discriminatie :x!
 
tut tut tut,

M.a.w.

Foei Foei, foei

Ga je mond spoelen met zeep, goede kwaliteit zeep

Jack :devil:
 
Waar willen 'jullie' heen met dit topic? Discussie racisme en discriminatie of schulden en emigratie?

zo maar een vraagje hoor  :-o
 
Dear Fol,

Weet je wat er in me opkomt bij het laatste gezegde van Discrimietje,

Tut tut tut,

M.a.w.

Foei foei foei,


Jack :devil:
 
gekleurde medemens moet buitenschot blijven want die hebben het al zo moeilijk.


Volgens mij wordt jij op geconfronteerd met mensen die een andere mening dan jij hebben! En die reageren op wat jij op het forum plaatst.

Als iemand van een andere nationaliteit met hetzelfde op de proppen kwam zouden mijns inziens de reacties niet anders zijn.



Alex
 
Zo een loopt ook rond in Duitsland " seriemoordenaar ".
Heeft het ook niet op mensen met een huidskleur.
Vreemd als je zo reageert, moet je wel ziek in de kop zijn

Te lezen op Teletekst Ned 1.... teletekst nummer 101 het laatste nieuws.

Familie ? ? ....discrimietje.....


Jack :devil:
 
Back
Top