Ook even voorstellen

Cappuccino

XPdite Sponsor
Hallo allemaal!

Wat een gezellig forum is dit en vooral ook heel veel waardevolle informatie! wel zo netjes om me ook even voor te stellen nadat ik vele van jullie topics heb doorgelezen...

Van 2005 tot en met 2007 heb ik in Perth gewoond (op een WHV). Tranen met tuiten in het vliegtuig terug naar NL (waar ik inmiddels al 10 jaar niet meer heb gewoond..). Nu heb ik inmiddels een studie afgerond in de gezondheidszorg. Helaas staat mijn beroep niet op de 'Most Wanted List'. Maar ik geef zeker niet op! Ik ben van plan om via het Regional Sponsored Migrations Scheme (119, Employer Sponsored) het te proberen.
Ik ben nu in de opstartfase. Om te kunnen werken in mijn beroep, moet ik eerste geaccrediteerd zijn in Australië, dus eerst een skills assessment. Ben nu alle documenten aan het verzamelen daarvoor en een IELTS test doen en dit naar Australië op te sturen. Als dit goed wordt gekeurd dan word ik uitgenodigd voor een written exam en dan moet ik ook nog een oral examination doen (dit vind plaats in Australië).
En daarna nog een employer zoeken in regional Australia die mij hiervoor wil sponsoren!

Ik ben op het forum nog niemand tegengekomen die via regional employer sponsored is binnengekomen. Kennen jullie iemand? Hoe was de ervaring hiermee?

Groetjes!

Hoi,

welkom op het forum!

Volgens mij zitten er wel mensen op dit forum die met dit visum binnen zijn gekomen.

Is een regionale sponsored (provisional) visa niets voor jou? (475)

Dan kun je na 3 jaar een permanent visa aanvragen (als je twee jaar gewoond en gewerkt heb in het desbetreffende gebied) en hoef je niet bang te zijn dat je werkgever het contract verbreekt of dat jij het werk totaal niet ziet zitten en dan binnen een paar weken een nieuwe werkgever gevonden moet hebben.

Groetjes Ireen

Dank allen voor jullie warme welkom!

@juf ireen: ik heb daar inderdaad nog naar gekeken. Helaas staat mijn beroep niet op de lijst... Dus ik denk dat de regional employer sponsored mijn beste optie is. Wel spannend en hopen dat de werkgever het niet tussentijds beëindigd inderdaad.

Ik heb net mijn IELTS geboekt voor 12 april in Amsterdam, ben benieuwd! Op naar de accreditatie van mijn beroep...

Welkom en succes! Ben ook wel benieuwd nasr het beroep. Medical is over het algemeen erg goed vertegenwoordig op de SOL lijst meen ik mij te herinneren.

Hoi!

Ik ben diëtist en die staat net niet op de lijst
cry.gif
. Maar ik ga er alles aan doen om het te proberen.

12 april de IELTS test, ik ben erg benieuwd hoe dat gaat. Ik neem het maar niet te licht... Ga vanmiddag even op zoek naar informatie ter voorbereiding.

Bedankt voor jullie reacties!

Heb misschien nog wat handige sites voor jullie, van mijn lerares gekregen :up: ; Slavica van Apeldoorn uit Leiden, kan ik jullie aanraden!

http://www.listen-to-english.com/index.php?atp=archive_atp - dit zijn podcasts die je kunt beluisteren
http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/
http://www.englishpage.com/verbpage/verbtenseintro.html

groetjes Daniella

Bedankt voor de sites Daniella! Alle hulp is welkom. Had al wat andere gevonden op het forum en ook een paar Apps voor mijn IPhone.
Ben erg benieuwd wat mijn scores zullen zijn in april.

Groetjes!

Hey Mate,

Ik ben hier op een 119/857 permanente verblijfsvergunning direct zonder een 457 sponsorship. In een regionaal gebied kan je direct een permanente verblijsvergunning krijgen binnen 6 maanden.

Cheers, Will.

• Like
Reactions: FOL
Hey Will, die hadden we al afgeschreven. bij ENS heb je 3 jaar ervaring nosig maar bij bij 119 niet! Even snel als backup aanhouden :)

Hey Mate,

Ik ben hier op een 119/857 permanente verblijfsvergunning direct zonder een 457 sponsorship. In een regionaal gebied kan je direct een permanente verblijsvergunning krijgen binnen 6 maanden.

Cheers, Will.

Hi Will!

Bedankt voor je bericht. Dat klinkt goed: ik lees in je onderschrift dat je in Australia dat allemaal hebt geregeld. Geweldig! Ik probeer het in Nederland te regelen.. Zit nog steeds te twijfelen of een 457 dan makkelijker is dan een 119. Ben ook benieuwd hoe lang de aanvraag gaat duren én natuurlijk hoe potentiële employers er tegenaan kijken om zo lang te wachten op de visumaanvraag en arrival. Als je wat meer tips hebt, hoor ik het graag!
Ik heb wat namen regional employers in Western Australia gekregen van een vriendin, die ik ga benaderen.
Maar first things first: eerst maar die IELTS halen..
Will, jij woont en werkt nu in Townsville?

Hi Will!

Bedankt voor je bericht. Dat klinkt goed: ik lees in je onderschrift dat je in Australia dat allemaal hebt geregeld. Geweldig! Ik probeer het in Nederland te regelen.. Zit nog steeds te twijfelen of een 457 dan makkelijker is dan een 119. Ben ook benieuwd hoe lang de aanvraag gaat duren én natuurlijk hoe potentiële employers er tegenaan kijken om zo lang te wachten op de visumaanvraag en arrival. Als je wat meer tips hebt, hoor ik het graag!
Ik heb wat namen regional employers in Western Australia gekregen van een vriendin, die ik ga benaderen.
Maar first things first: eerst maar die IELTS halen..
Will, jij woont en werkt nu in Townsville?

Yep ik werk en woon in Townsville en is het geweldig hier!

Welkom!! :)
(Ga ik nu een kopje koffie halen, krijg ik zin aan door je nickname. ;) )

Bedankt iedereen!
Ja, heerlijk hè, een cappuccino?! Zie er ook weer naar uit om in Australia een vers gezette cappuccino te drinken van Campos coffee, hebben jullie deze koffie wel eens gedronken? Weet trouwens niet of ik hier wel merknamen mag noemen.. Ik maak geen reclame! Vind het alleen erg lekker...;)

Zalig, ik ben een echte koffie fanaat. Op mijn werk stuurden ze me naar huis als ik thee dronk, want dan werd ik later die dag toch ziek. :D
Campos heb ik nog nooit van gehoord, maar ga ik zeker proeven als we die kant eindelijk op mogen! ;)

Edit: Sterker nog, dit is ongeveer het t-shirt wat ik vandaag aan heb:
i_need_coffee_now_gifts_tshirt-p235051386957526122z8qh6_152.jpg

Back