Pakje versturen via de post

sarabaes

XPdite Sponsor
Hee allemaal! Ik zou graag een pakketje van zo'n kilo of acht versturen vie de Post. Op de websites van de Belgische en Nederlandse post staan de tarieven, maar die verschillen nogal!  :?

Vanuit België met de post een pakket van -10 kg versturen kost 100 euro
Vanuit Nland met TPG kost dat dan 52 euro

huh? iemand ervaring mee? wie stuurt er vaak pakjes naar Oz en hoeveel kost dat dan?

Groetjes,
Sara
 
Ik heb in de tijd dat ik daar zat voor mijn afstuderen alleen maar pakketjes van Oz. naar NL verstuurd. het is inmiddels zo'n lange tijd geleden dat ik niet meer weet hoe duur of het was en hoe zwaar het pakket was. Het waren toen voornamelijk kleren die ik tijdens het werk aanmoest, maar tijdens mijn vakantie niet nodig had.

Maar als een retourtje Nederland minder dan 50 euro aan benzine of treinkosten kost, dan wist ik het wel. Dan ging ik even snel naar Nederland om daar bij het dichtsbijzijnde postkantoor (Roosendaal, Putte??) dat pakketje op de bus te doen.
 
Ik heb vanuit Nederland alleen pakketjes van 20 kg verstuurd en die koste per zeepost 54 euro (6 tot 8 weken staat daar voor) en deed je het per luchtpost was dit 6 tot 8 werkdagen, het koste alleen wel 108 euro dan.
 
Hoi Sara,

Sorry! Ik heb slechte ervaringen met pakketjes en de Nederlandse post. Helaas!

Ik heb al 2 maal een (waardevol) pakketje verstuurd met de Nederlandse post ,weliswaar naar Madeira, Portugal.
Ook hiervoor was er een groot prijsverschil, dus voor de Nederlandse post gekozen. Pakket is 2 maal niet aangekomen.
Voor het duurste pakket was het wel een verzekerde zending en terugbetaling van 500€, waarde van het pakket: 1400€ helaas.

Maar ook de Belgische post is niet zo gemakkelijk. Veel duurder, veel papierwerk, veel beloftes. Pakket zou er in 4 werkdagen zijn. Na 2 weken was het er eindelijk.

Maar voor Australië weet ik niet.

Groetjes,
Teekay
 
FYI - Even wat toevoegen aan een heel oud draadje:
Via TPG ontving ik eerder pakketjes, na ongeveer tien dagen of tot twee weken na verzending.
Mijn ex werkt bij DHL en krijgt 10% korting, maar betaald dan evenveel als verzenden via TPG en geloof het of niet: een pakje gepost vrijdagavond 20h was in Broome (toch echt regiogebied) op dinsdagochtend 8.30h. En dit was de twee keer dat ze vier dagen waarmaakten, met daartussen de zondag. Als jullie dus ooit ergens haast mee hebben, DHL is the way to go I reckon. En het wordt afgeleverd waar je wilt, dus geen gedoe met de rij op het postkantoor, of in mijn geval: een kaartje in je subfiliaal po box (iedere dag post kijken  :x) om dus sowieso pas een dag later het pakket te kunnen afhalen.

Groet, Fae
 
Hoi Fea,
bedankt voor je handige bericht!!
Hoe duur is het nu eigenlijk om zo'n pakje te versturen? Ik weet dat het afhangt van gewicht en grootte... maar een beetje standaard?
 
[quote author=Gwen link=topic=5252.msg140672#msg140672 date=1245247178]
..maar een beetje standaard?
[/quote]

:eek:fftopic:  sorry, kon 't niet laten  :grin:

Poes gepost
Boston -  Een kitten van acht weken is in een openbare brievenbus gestopt.

De poes, die een kilo weegt, is in Boston gepost. Pas in het sorteercentrum werd ze opgemerkt tussen de enveloppen en de pakketjes.
Het heeft de naam 'Postina' gekregen.
Ondanks dat de sleuf van de brievenbus erg smal is, is de poes ongedeerd.
Het beestje is in een asiel ondergebracht.
Op het dumpen van dieren in de Amerikaanse staat Massachusetts staat een boete van 2.500 dollar en een gevangenisstraf van vijf jaar.
Volgens de Amerikaanse dierenbescherming is het aantal gedumpte huisdieren toegenomen met 48 procent. De organisatie denkt dat dat dit mede komt door de financiële crisis.
 
In een brievenbus.. kei zielig!
Je zult maar ineens een klauw in je hand hebben tijdens het uitsorteren van de post  :lol:
 
Levertijden verschilt nog al.
Mijn ouders sturen voor de verjaardag van de meiden een pakje en de ene keer heeft het 2 weken geduurd en de tweede keer duurde het ruim 2 maanden!
Maar het kwam in ieder geval wel. De keer daarop was het weer binnen de 2 weken.
Je kunt er geen touw aan vast knopen.
 
Hoi,

wij ook slechte ervaring met TPG, zoek geraakt en heel lang over gedaan.
Via UPS, in 4 werkdagen in Adelaide en toen ze er achter kwamen dat we teveel hadden betaald kregen we twee weken latr nog een credt faktuur !

Bij TPG hadden we verzocht om te kijken waar het pakje was en na een maand kwamen ze er achter dat het afgeleverd was, voor ons dus nooit meer TPG.

Gr,
johan
 
Even een niet zo leuk berichtje over Australia Post. Wij zijn beiden elke dag thuis (Mark werkt thuis en ik heb geen werk), maar zodra er een pakje voor ons is bellen ze niet aan... Neee, ze leggen het gewoon voor de deur. Ons kantoor zit aan de achterkant van het huis, dus we horen het niet als iemand iets voor de deur neerlegt. Als het een pakje is waarvoor getekend moet worden bellen ze uiteraard wel aan, maar de boeken die ik besteld had lagen gewoon voor de deur aan het einde van de middag. Stel nou dat je 1 dag de deur niet uitgaat, dan liggen die pakjes gewoon de hele dag en nacht voor je deur. Iemand anders kan ze zo meenemen als je zouden willen en niemand zou het merken... totdat je je pakjes maar niet krijgt. Ik vind dit een hele rare manier van bezorgen, maar goed.
 
[quote author=Annemiek link=topic=5252.msg140774#msg140774 date=1245326416]
Even een niet zo leuk berichtje over Australia Post. Wij zijn beiden elke dag thuis (Mark werkt thuis en ik heb geen werk), maar zodra er een pakje voor ons is bellen ze niet aan... Neee, ze leggen het gewoon voor de deur. Ons kantoor zit aan de achterkant van het huis, dus we horen het niet als iemand iets voor de deur neerlegt. Als het een pakje is waarvoor getekend moet worden bellen ze uiteraard wel aan, maar de boeken die ik besteld had lagen gewoon voor de deur aan het einde van de middag. Stel nou dat je 1 dag de deur niet uitgaat, dan liggen die pakjes gewoon de hele dag en nacht voor je deur. Iemand anders kan ze zo meenemen als je zouden willen en niemand zou het merken... totdat je je pakjes maar niet krijgt. Ik vind dit een hele rare manier van bezorgen, maar goed.
[/quote]

Dat heb ik ook meegemaakt. vriendinnen hadden een pakket samengesteld voor mijn verjaardag. Nu hadden de slimmerds er wijngums ingedaan dus het was al eeuwen bij de douane blijven liggen. 2 maanden na mn verjaardag lag er ineens een doos voor de deur, helemaal kapot en open. Alles viel er zowat uit. Je zou toch tenminste denken dat ze het dicht hadden kunnen plakken.......
Maar ook hie rin nederladn heb ik wel is gehad dat ze een pakketje gewoon voor de deur legde, in de regen nog wel...
 
De keren dat ze mijn pakjes ivm lekkernijen hadden opgemaakt was alles weer keurig ingepakt en zelfs extra verpakt. Foldertje erin. Een keer had iemand iets in stro verpakt (tja, blonde vriendin?  :wink:) en kreeg ik een briefje. Als ik het wilde hebben dan zouden ze het behandelen en nasturen, met een kleine rekening. Zonder tegenbericht zou het vernietigd worden na een paar weken.
Hier in Broome worden regelmatig pakketten van koeriers bij de deur achtergelaten. Wij hebben alleen PO Boxen dus geen postbode. Eenmaal is een teak houten tafel twee dagen te vroeg afgeleverd, toen ik op vakantie was. Maar netjes achter de lattice geparkeerd en stond dus op mij te wachten toen ik terugkwam. In NL was die tafel minstens 100x afgevoerd geweest lijkt me.
Ik beschouw dit dus als een + voor Oz. Zo zie je maar weer, de ervaring van de een is niet die van de ander...

Groet, Fae
 
Ach ja, dat kennen we ondertussen ook. Pakjes met boeken (of DVD's !) worden inderdaad gewoon bij je voordeur gezet. En inderdaad ook wij gaan normaliter gewoon door de garage (en dan keukenduer) naar binnen... Maar kennelijk gaat het hier in Au maar zelden fout op deze manier ... :). 's lands wijd, 's lands eer (zo is dat gezegde toch ??) neem ik dan maar aan ...
 
Moet er ook bij zeggen dat veel aussies hun huizen niet eens op slot doen (of alleen de voordeur, maar laten ze de andere deuren open). Men vertrouwt elkaar blijkbaar..
 
Ik wilde net zeggen; er blijkt toch wel een soort van veiligheid en anti criminaliteit uit dat soort taferelen.. Dat is een positief punt in Australie al vraag je het mij  :up:.
Hier wil ik trouwens niet mee zeggen dat ik het normaal/acceptabel vind dat ze pakjes maar gewoon voor de deur dumpen hoor
 
Tja, dat open deuren beleid is in Broome inmiddels helaas verleden tijd en in de regio ook als ik de 'locals' moet geloven. Jammer, want ik vond dat altijd bijzonder fijn. Je kunt er natuurlijk altijd nog voor kiezen om je deur van het slot te laten, maar dan hoef je geen inboedelverzekering af te sluiten. Helaas is er ook een lichte nieuwe trend: inbrekers die 's nachts gewillig gebruik maken van open achterdeuren enzo... Maar overall: het is hier goed.
 
Over deuren open laten enzo... Onze poort om in de achtertuin te komen kun je vanaf de oprit open maken. Geen sleutel, maar gewoon een haakje optillen. Een tijdje terug zouden er 2 mannen komen die putjes zouden graven in onze achtertuin. Ik was die ochtend erg vroeg wakker en zat rond 06.30 uur al achter de computer. Ik hoor ineens mannenstemmen en ik zie zo 2 mannen over het terras lopen! Ik schrok me helemaal rot, want ik had geen idee dat ze zo vroeg zouden komen. Had niemand ons verteld.
Fijn ook he... dat ze eerst aanbellen/aankloppen en zeggen wie ze zijn en wat ze komen doen. ;)
 
[quote author=Gwen link=topic=5252.msg140825#msg140825 date=1245345710]
Ik wilde net zeggen; er blijkt toch wel een soort van veiligheid en anti criminaliteit uit dat soort taferelen.. Dat is een positief punt in Australie al vraag je het mij  :up:.
Hier wil ik trouwens niet mee zeggen dat ik het normaal/acceptabel vind dat ze pakjes maar gewoon voor de deur dumpen hoor
[/quote]

Gwen, even een opmerking over criminaliteit. Het is hier geen rozengeur en manenschijn meer. Ook hier worden mensen overvallen, beroofd en doodgeslagen voor een paar dollar. Veel mensen hebben hier honden die los in de tuin lopen, als een soort van alarm. Ik moet zeggen dat ik hier een veel veiliger gevoel heb hoor, maar narigheid komt overal in de wereld voor. Daar is Australie geen uitzondering op.

Jolanda
 
[quote author=jolanda b link=topic=5252.msg140853#msg140853 date=1245375631]
[quote author=Gwen link=topic=5252.msg140825#msg140825 date=1245345710]
Ik wilde net zeggen; er blijkt toch wel een soort van veiligheid en anti criminaliteit uit dat soort taferelen.. Dat is een positief punt in Australie al vraag je het mij  :up:.
Hier wil ik trouwens niet mee zeggen dat ik het normaal/acceptabel vind dat ze pakjes maar gewoon voor de deur dumpen hoor
[/quote]

Gwen, even een opmerking over criminaliteit. Het is hier geen rozengeur en manenschijn meer. Ook hier worden mensen overvallen, beroofd en doodgeslagen voor een paar dollar. Veel mensen hebben hier honden die los in de tuin lopen, als een soort van alarm. Ik moet zeggen dat ik hier een veel veiliger gevoel heb hoor, maar narigheid komt overal in de wereld voor. Daar is Australie geen uitzondering op.

Jolanda

[/quote]
Natuurlijk, zo naief ben ik nu ook weer niet  :grin:
 


OFX
Back
Top