Petitiesite tegen walvissenmoord door Japanners.

Eerainuh

Eerainuh
XPdite Sponsor
Onder het motto van 'wetenschappelijk onderzoek' worden er jaarlijks duizenden walvissen afgeslacht door de Japanners:

Some nations, like Japan, continue to expand their programs of "scientific" killing. In fact, only 11% of Japanese adults support the killings, and so Japan has invested in a public relations offensive to convince the public that whaling is culturally and economically important to Japan and that whales eat too many fish and threaten the conservation of fish stocks - a claim for which there is no scientific basis.

More than 1,400 whales are expected to suffer a long and torturous death this year alone.


Er is een petitiesite waar je hier tégen kan tekenen.

Please.

[size=14pt][/size]

Meer nieuws:

Japan kills hundreds of whales every year claiming that it's necessary for scientific study—a move that outrages many people around the world. Now, Australian scientists have developed a research method that will further challenge the long-disputed practice.

The method involves using DNA testing to determine the contents of whales' stomachs, with the evidence obtained from the giant mammals' bodily waste.


Email to a Friend

The resulting data indicates to the scientists what prey the whales have consumed, provides an individual "signature" for each animal, and even shows what intestinal parasites they carry.

"We will be telling the International Whaling Commission that this is a robust, non-lethal method for studying whales,'' said Nick Gales, a principal research scientist in the Antarctic Division of Australia's Federal Environment Department.

Despite repeated votes against Japan's whaling program at the IWC, Japanese whalers kill more than 500 minke whales each year under a self-awarded scientific permit. In 2000 the whalers also began catching small numbers of the larger Brydes and sperm whales. The meat is sold at fish markets.

IWC permits for whale hunting require applicants to consider whether scientists can obtain answers to their research questions using non-lethal methods. Japan has repeatedly argued that it must kill whales to examine their stomach contents.

Gales said the DNA-based method, which was tested on blue whales, shows that it's possible to identify in the feces of whales what prey they have consumed, such as krill, any nematode parasites that exist, and even the whales' gender and individual identity.

"It's going to provide some real information to put into food web models," said Gales. "If it points out that they are competing with fish stocks, then we'll have to deal with that."

Gales agreed that some research questions of interest to Japanese scientists, such as fetal growth rates, cannot be answered by the new method.

The breakthrough occurred when researchers in Victoria, Western Australia, and the United States collected the feces of blue whales in nets. The animals eliminate wastes near the surface of the water, leaving a thin brown cloud in the water.

Gales said DNA material in the wastes was separated out and individually identified, to be matched with known species.

Collecting the data can be time-consuming because it means finding and staying close to surfacing whales, Gales explained. "But it's certainly no more time-consuming than killing whales. And it's a lot cheaper,'' he said.
 
Ik heb de petitie ook getekend (dank je Lin voor het sturen van de mogelijkheid) en ook doorgestuurd naar iedereen in mijn adressenbestand.

Erna
 
Walvissen zijn ZO MOOI!

Ik ben begin dit jaar in New Zealand geweest, Kiakoura om precies te zijn en heb daar de walvissen gezien. Werkelijk fantastisch. Het is onbegrijpelijk dat ze deze prachtige dieren afslachten.

ALLEMAAL DIE PETITIE TEKENEN  :up:
 
Goeie Irene,

Even getekend en doorgestuurd aan mij vrienden.
Zelfs aan de administrator in New - Zealand :up:

Elke stem die telt.

Op naar de 1.000.000

Zag pas een documentaire over eskimo's die een zeehondje doodde. dit alleen om zelf te kunnen leven.
En dit deden ze met een speer.
Walvissen afslachten met een boot met alle moderne apparatuur is moord.
Dit is niet om te overleven dit is puur om er zelf financieel beter van te worden.

Zelf dacht ik dat dit sterk terug gedrukt was door de overheid daar.....dus niet.
Grote schande.

Degene, die dit doen zouden ook moeten geslacht worden....maar nee dit kan niet want dat zijn mensen.
Mensen die dit doen vallen niet onder mensen maar beesten.

Sorry voor mijn opwinding.

Jack :evil: 
 
de japanse overheid zou onder druk gezet moeten kunnen worden.
het is totaal zinloos. gauw tekenen en het adres doorsturen.
hans
 
Ze moeten met hun bewapende pootjes van de natuur afblijven.
Ik kom toch ook niet bij hun familie thuis binnenvallen terwijl ik in mijn hand een slagermes draag.
Hoe zullen zij reageren.

Die gasten moet je op zee opzoeken, afschieten en laten zinken en verder geen aandacht meer aangeven.

Opgelost en nooit meer last van.

Hard maar wat zij doen is nog meer onmenselijk

Jack the ripper :evil:
 
jack, voel je er iets voor om een boot te huren met een groot kanon en op walvisjagers jacht te gaan?
 
Getekend! En ook op mijn weblog heel groot gezet dat mensen moeten stemmen! Geen idee of er uberhaupt mensen op mijn weblog kijken, maar goed ;) Zal er ook bij hyves ff melding van maken :)
 
Ja jongens, en dan hebben we het nog niet gehad over de haaien van wie de vinnen worden afgesneden en dan weer terug in zee gemieterd. Voor de soep. En shark cartilage tabletten.

Die worden nog niet eens áfgemaakt... Och mensen, er is zoveel dierenleed... Ik denk er maar niet te hard over na, het is te deprimerend.... :-(
 
'k heb 'm getekend hoor , ik vind het zo triest dat men meent dat ze er beter van worden deze onschuldige dieren af te slachten. Ik zeg altijd maar zo  "life and let life ".Wat hebben er al ontzettend veel mensen getekend, leuk om de lijst even snel te bekijken er zitten veel Australiers bij.

groetjes Manja :)
 
Toch jammer dat ik (nog) geen japanners zelf heb gezien in deze lijst. Er zullen er toch wel een aantal zijn die het niet eens zijn met hun regering?!
Ik blijf het als geheel toch maar een barbaars volk vinden die japanners.
 
[quote author=hawk link=topic=5109.msg64621#msg64621 date=1152047580]
Ik blijf het als geheel toch maar een barbaars volk vinden die japanners.
[/quote]

Alleen vanwege de walvissenjacht of ook om andere redenen?
Verklaar je nader, ik ben benieuwd.

:cool:
 
Heb ook net getekend. Op de website van Greenpeace kun je jezelf registreren als Ocean Defender, dat helpt ook maar net even anders dan met zo'n petitie. http://oceans.greenpeace.org/en/ocean-defenders/take-action :cry: for the whales and their calves  :cry:
ak
 
[quote author=AJ link=topic=5109.msg64662#msg64662 date=1152087716]
Alleen vanwege de walvissenjacht of ook om andere redenen?
Verklaar je nader, ik ben benieuwd.

:cool:
[/quote]
Nee, niet alleen vanwege de walvissenjacht die zoals we allemaal weten bedoeld is voor de consumptie.
Zo ben ik ook een keer getuige geweest van een zelfmoord. In het publiek bevonden zich enkele japanners die begonnen te lachen en riepen "Haha, I think he was just fired", dan de ander "Yes, I think he was just fired". En al lachende liepen ze door. Jaja

Dan denk ik ook nog even terug aan de 2e wereldoorlog dat er japanners waren die de opdracht kregen om kamikaze te plegen. Jaja, ze moeten toch die opdracht hebben gekregen van iemand om dit te doen.
 
De Japanners schijnen er om bekend te staan dat, wanneer zij van mening zijn dat het goed is voor hunzelf, dat alles, maar dan ook alles opgeofferd mag worden voor hunzelf. En dat is in mijn ogen barbaars...

Als je dus als Japanner vind dat het voor jezelf goed is om walvisvlees te eten, dan moet er dat ook gewoon komen. Ongeacht wat anderen er van vinden. En zo heb ik ergere dingen (op tv) gezien, wat mij ervan weerhoudt om richting Japan of algemener: Azië te gaan.
Denk hierbij aan aapjes die levend in een tafel met een gat in het midden worden vastgeklemd, de schedel wordt gelicht waarna ze lekker de hersens gaan opeten. De aapjes leven op dat moment nog. Of vissen die levend gefrituurd worden, maar wel eerst een paar sneden in het lichaam te verwerken krijgen (ook levend)...Ik heb die vissen op de borden zien liggen met de kieuwen nog bewegend. Dan kots en walg ik echt van mezelf dat ik een mens ben. Ik ben dan ook van mening dat er maar 1 beest is. En dat is de mens.

Het is dus puur de omgang met dieren die de Aziaten er op nahouden, wat mij ervan doet weerhouden om die kant op te gaan. Tja, als ik naar Oz. vlieg heb ik waars. weinig keus en zal ik een stopover ergens in Azie moeten maken. Maar dan ga ik wel direct op doorreis. Ik hoef niet eerst een paar dagen dat land in te trekken....
 


OFX
Back
Top