tijdsduur voor verscheping en inklaren

Jennie Arts

Member
Hoi,

Mijn vriend en ik vertrekken in Maart naar Perth. Nu willen we een (gedeelte) van een container die kant op sturen. Mijn voorkeur gaat er naar uit om die al eerder te sturen zodat we bij aankomst al onze spullen ter beschikking hebben. Ik vraag me alleen af hoe lang het duurt voordat je container aankomt & ingeklaard is. Ook ben ik benieuwd of het opslaan van spullen makkelijk gaat (mochten we niet direct huisvesting kunnen regelen). Zijn daar ook flexibele opslagplekken zoals Shurgard?

Nu kom ik met google al een heel eind voor beantwoording van mijn vragen, maar ik ben vooral benieuwd naar de ervaring en tips die mensen op dit forum hebben :)

Groetjes, Jennie
 
Hoi Jenny,

Onze spullen hebben we verscheept via Baggage.nl en was 42 dgn onderweg naar Perth.
Het inklaren is binnen een paar dagen geregeld. Wij hadden een verwachte aankomst datum van de container, rond deze datum kregen wij via de mail de benodigde papieren om de goederen te kunnen inklaren bij de douane (bij Perth Internationale Airport). Na vrijgave van de douane konden wij de spullen ophalen bij een loods dicht bij Fremantle.

Qua opslag hebben wij geen ervaring, wij hadden binnen een week na aankomst hier in Perth een huur woning gevonden en toen kwam onze container aan. Wij hadden de spullen verstuurd voordat wij zelf in het vliegtuig zaten.

Hoop dat je hier wat mee kunt.

GR.Richard
 
42 dagen? Dat is kort! Via Hazeleger duurt het 9 wkn naar Melbourne... Wat kost een hele container bij hun incl inpakken etc?
 
Onze spullen werden ingepakt op 27 december en zijn uiteindelijk op 09 mei voor de deur afgeleverd.
Wij hadden een groupage container, die op de boot naar Sydney werd gezet i.p.v. Melbourne.
Dat zorgde voor de nodige vertraging, omdat er in Sydney gewacht werd op een extra vrachtje naar Melbourne zodat er een volle truck zou rijden. Eenmaal in Melbourne moest er tijd gemaakt worden voor 2 werknemers omdat het reisje naar Bendigo een hele dag in beslag zou nemen.
Alles bij elkaar keken wij tegen een flinke vertraging aan.

Het inklaren was een kwestie van een paar dagen.

Zeker weten dat je hier op XPdite veel informatie vindt over allerlei verhuiservaringen en verhuizers.
En je kunt vrijblijvend mensen van verhuisbedrijven bij je langs laten komen om offertes op te laten maken (zij kunnen je ook precies informeren over het opslaan in Nederland en Australië).
Kwestie van vergelijken, altijd de moeite waard.

Veel succes!
 
Thanks voor de reacties. Allesoverziend kan het dus tussen de 42 dagen en 5 maanden duren :)

Mochten mensen nog meer ervaringen of tips met bepaalde vervoerders hebben, dan hou ik me aanbevolen!

Groetjes, Jennie
 
Eigen (niet gedeelde) container, 9 weken, naar Waikiki, via Freo, met Voerman.
:)

Bart
 
Groupage (gedeelde) container naar Adelaide met Hazeleger - 3 maanden, waarvan 6 weken in Rotterdam wachten op extra vulling...
 
Wow das ruim 5 maanden :( wat hadden ze gezegd?


Er werd uitgegaan van zo'n 3 maanden met een paar weken speling omdat de container door anderen opgevuld moest worden.
De boot is uiteindelijk eind januari vertrokken (een paar weken later dan gepland) en zou rond 23 maart in Sydney aankomen. Dat werd de 27e, dus dat viel mee.
De clearance en douane perikelen waren zo achter de rug, veel korter dan gezegd.
Uiteindelijk werd het 9 mei, dus zo'n 5 weken nadat de boot in Sydney was aangekomen.
 
Onze spullen eind oktober weg, begin december binnen. Perfecte planning (en een beetje geluk?) van Hazeleger. Nog geen 2 maanden. We hoefden niet te wachten op containervulling, die stond al klaar. Een week na inpakken vertrok de container.

Twee dagen nadat we de sleutel van het huurhuis kregen, dus ideaal! Wat je wellicht kan doen is van te voren afspreken wat de opslagprijs is als de container er al is, maar jullie nog niet klaar zijn. Geen idee of ze dat doen.
 
Onze spullen eind oktober weg, begin december binnen. Perfecte planning (en een beetje geluk?) van Hazeleger. Nog geen 2 maanden. We hoefden niet te wachten op containervulling, die stond al klaar. Een week na inpakken vertrok de container.

Twee dagen nadat we de sleutel van het huurhuis kregen, dus ideaal! Wat je wellicht kan doen is van te voren afspreken wat de opslagprijs is als de container er al is, maar jullie nog niet klaar zijn. Geen idee of ze dat doen.

Fijn dat het soepel ging!
Ja ze verzorgen ook opslag, prijs staat op hun offerte (weet ik even niet uit mijn hoofd en kan offerte zo snel niet vinden)
 
Bij ons zat de opslag inbegrepen in de prijs. Dat is, opslag tot aan de geplande leverdatum (tussen inklaren en leveren). We hebben de levering 2 weken uitgesteld en ik geloof dat dat een 100 dollar koste. Niet echt om je een buil aan te vallen dus. Was een verhuisbedrijf in Melbourne... (via Hazeleger!)
 
  • Like
Reactions: FOL
Het duurde zo'n 6 week tussen zooi opsturen en ophalen, dit moest ook nog van Melbourne naar Tas verscheept worden, en ik had wat problemen met het bedrijf waar mijn spullen aankwamen in Melbourne...
 
Hallo Jennie,
Wij hebben alles geregeld via KHZ welke weer een samenwerking heeft met Grace hier in Fremantle. De container 20ft was 10 weken onderweg inklaren duurder een week. Omdat wij nog in Darwin waren bij aankomst van de container en nog opzoek moesten naar een huis,zijn onze spullen in Fremantle in opslag gegaan. Denk daarbij wel aan handeling kosten ( 600 dollar ) Maar de opslag zelf is niet zo duur 50 dollar per week.
Succes met alle voorbereidingen
 
Back
Top