Vrije School

Martens73

Active Member
Ons zoontje Pip zit hier in Nederland op de vrije school. De Rudolf Steiner (antroposofische) manier van opvoeden en scholing spreekt ons enorm aan. In Australie heb je heel veel geweldige Vrije Scholen maar deze zijn daar niet gesubsideerd. Dit betekent dat wij +/- $4000/5000 dollar pj betalen per kind. Onze vraag is, zijn hier mensen op Xpdite waarvan hun kinderen op een VS in Oz zitten? Of is er iemand die voor ons een oplossing kan verzinnen waardoor wij ons kindjes in Oz ook een vrije scholing kunnen geven? Thanks, :smile: Betty
 
Jeetje, wat goed van je! Had alleen nog maar naar VS gekeken ver buiten de grote steden. Dit is zeker een optie om toch Pip & Sky Rudolf Steiner Education te kunnen geven! Thanks :up:
 
Graag gedaan! Wij zijn ook grote voorstanders van de vrije school, maar lopen op Tassie tegen hetzelfde aan. :up:
 
Ons zoontje Pip zit hier in Nederland op de vrije school. De Rudolf Steiner (antroposofische) manier van opvoeden en scholing spreekt ons enorm aan. In Australie heb je heel veel geweldige Vrije Scholen maar deze zijn daar niet gesubsideerd. Dit betekent dat wij +/- $4000/5000 dollar pj betalen per kind. Onze vraag is, zijn hier mensen op Xpdite waarvan hun kinderen op een VS in Oz zitten? Of is er iemand die voor ons een oplossing kan verzinnen waardoor wij ons kindjes in Oz ook een vrije scholing kunnen geven? Thanks, :smile: Betty
Hi Betty, grappig om te lezen: ik kom uit een heel antroposofisch gezin. Zelf mijn hele schoolleven t/m VWO daar doorgebracht, al m'n zussen ook, m'n moeder gaf er les en was 'hoofd' van de school dus heel bekend met het systeem. Ik zou voor mijn kids ook altijd voor een vrije school gaan, als het enigszins mogelijk was! Ik heb jaren viool gespeeld, dwarsfluit, gezongen, geschilderd, allerlei zaken met handarbeid gemaakt waar ik nu nog steeds met bewondering naar kijk. Ik ben namelijk niet zo'n kunstzinnig type (heb me vaak doodgeschaamd als puber, als we kerstspelletje thuis aan het doen waren met m'n jongere zusjes en er dan toevallig een vriend langskwam die niet van de VS kwam......;-)) en toch heb ik dat allemaal gedaan, heel goed voor je algemene ontwikkeling denk ik. Leuke toevalligheid: toen ik Christoffel (mijn liefde) ontmoette, bleek dat hij zijn lagere school ook op de vrije school had doorgebracht!

Hoop dat het jullie lukt om jullie kids naar de VS te laten gaan, fijn om dat in je jeugd mee te krijgen......

Groet,
Annemarie
 


OFX
Back
Top