Wat te doen met de uitvaart verzekering?

Edireliro

Well-Known Member
Hallo allemaal!

Nu we midden in de hectiek van opruimen, uitzoeken, organiseren enz zitten, komen er steeds nieuwe vragen om de hoek kijken.

Een vervelend, maar wel belangrijk onderwerp is de uitvaart verzekering.

Al jaren hebben wij in NL een uitvaart verzekering, maar nu weten we even niet wat we ermee aan moeten.

Er zijn een paar mogelijkheden die van toepassing zijn:

1. We kunnen de verzekering aanhouden voor de huidige premie, maar dan zijn de repatriëringskosten voor de nabestaanden (ca. Eur 6700 op moment) wanneer we ervoor kiezen na overlijden terug te willen naar NL.

2. We kunnen de premie met ca. Eur 100.00 per kwartaal verhogen en dan zijn de repatriëringskosten wel gedekt, maar blijf je nog jarenlang zitten met een Nederlandse verzekering die ook ieder kwartaal betaald moet worden (dan moet de NL rekening wel aanblijven).

3. We kunnen de verzekering afkopen (??? wist niet dat ie waarde had opgebouwd) en in Oz een nieuwe uitvaart verzekering afsluiten (als dat kan). Maar dan is de vraag hoe het zit met repatriëring naar NL.

Wie oh wie heeft hier ervaring mee of tips voor ons?
Wij zijn weer blij met alle info :up:
 
Ik denk dat het misschien handig is om eerst uit te vinden of je terug wil worden gezonden of niet en of je begraven of gecremeerd wilt worden dat maakt de keuze al wat makkelijker tot die tijd laat je gewoon de verzekering doorlopen zoals die is. En heb je een overlijdingsverzekering afgesloten die geld uitkeerd na overlijden of die de begrafenis helemaal regelt. Ikzelf heb namelijk een overlijdensverzekering die geld uitkeerd en is helemaal afbetaald als ik dood ben dan wordt het bedrag netjes op de rekening gestort en als de koers die tijd een beetje gunstig is houden de nabestaanden misschien nog een centje aan over. Ik wil niet terugestuurd worden vind ik persoonlijk zonde van het geld. Van mij worden die begrafenisonderners niet rijk wil zo goedkoop mogelijk, cremeren en uitgestrooid.
Ik weet niet of het goedkoper is als je voor crematie kiest je hier te laten cremeren en dan de as en urn terug te sturen naar fam. in Nederland. Het zijn inderdaad geen prettige dingen maar je kan inderdaad maar beter alles vooraf geregeld hebben zodat nabestaanden niet voor verassingen komen te staan. Sterkte ermee.

Moon
 
Goedie.
Mijn ouders hadden een verzekering gedaan voor mij en die is afbetaald.
Wat ik er mee doen kan weet ik niet.
Toch eens navragen.
 
Wij zijn ook nog steeds verzekerd bij een nederlandse verzekering omdat onze beide ouders deze destijds voor ons hebben afgesloten bij geboorte. Toen we zijn geemigreerd heb ik deze gebeld.
Wij zijn bij de Dela en deze hebben toen gezegd dat de repratrieering er wel bij inzit (wat een rotwoord) heb dat toen echt heel goed gevraagd aan die mevrouw omdat we beide teruggezonden willen worden.
we hebben nu ons zoontje bij de geboorte er ook bij aangesloten.

Ik ga nu toch wel twijfelen, nu ik jou verhaal zo lees...van de week maar even bellen met de Dela

Ik weet niet welke verzekering jij hebt?

Groetjes,
 
Wij zijn ook nog steeds verzekerd bij een nederlandse verzekering omdat onze beide ouders deze destijds voor ons hebben afgesloten bij geboorte. Toen we zijn geemigreerd heb ik deze gebeld.
Wij zijn bij de Dela en deze hebben toen gezegd dat de repratrieering er wel bij inzit (wat een rotwoord) heb dat toen echt heel goed gevraagd aan die mevrouw omdat we beide teruggezonden willen worden.
we hebben nu ons zoontje bij de geboorte er ook bij aangesloten.

Ik ga nu toch wel twijfelen, nu ik jou verhaal zo lees...van de week maar even bellen met de Dela

Ik weet niet welke verzekering jij hebt?

Groetjes,

Wij zitten ook bij de Dela.
Het kan natuurlijk zijn dat we een anders soort verzekering hebben, waardoor er bij de ons geen repatriëring bij zit en bij jullie wel. Ik weet even niet precies welke verzekering het is, maar hij is niet zo heel duur.

We zitten nog steeds te dubben wat we met de verzekering doen. Voorlopig laten we hem doorlopen. De 1e 2 maanden hebben we een emigrantenverzekering waarin dit soort kosten gedekt zijn. Dan hebben we tijd in Oz eens te kijken wat daar de mogelijkheden zijn.

Over het wel of niet gerepatrieerd willen worden, zijn we nog niet helemaal aan uit.
Da's nog best lastig. Waren we er eerst van overtuigd terug te willen naar NL, nu zijn we daar niet zo zeker van. We willen in ieder geval daar zijn, waar onze dochters zijn. Maar ja.....waar zijn die als het aan de orde is.

Voorlopig laten we het dus maar even zo en nemen later pas een beslissing over wat we nu precies gaan doen.

Ben toch benieuwd wat de Dela je vertelt. Misschien wil je het nog met ons delen?

Groetjes
 
Ok, net met de Dela gebeld, toevallig kreeg ik vandaag mijn nieuwe polis weer binnen.

We zijn dus NIET verzekerd voor repatriering. Je bent alleen verzekerd als je binnen 2 maanden overlijdt na weggegaan te zijn uit nederland.
Je kunt dit uiteraard wel bijverzekeren maar dat kost je direct een lieve duit meer. Voor hubbie en ondergetekende is dat 70 euro meer per kwartaal (uitgaande van 6400 euro aan kosten) Blijkbaar verzeker je je dan bij voor een "extra" bedrag.

Dus dat doen we maar niet, kan die 6400 euro zelf wel sparen, als ik 16 jaar die 70 euro ieder kwartaal op een spaarrekening zet dan heb ik de kosten ook terug....hoop in ieders geval nog iets langer te leven dan 16 jaar.

Wat Dela dus wel vergoed is de kosten van je begrafenis hier. Ze mogen helaas de begrafenis hier niet regelen maar dat is niet zo'n probleem. Je stuurt gewoon de rekening van de begrafenisonderneming van hier naar Eindhoven en zij vergoeden de kosten die er gemaakt zijn.

Nou hoop dat je hier iets aan hebt.

Groet
 
Ok, net met de Dela gebeld, toevallig kreeg ik vandaag mijn nieuwe polis weer binnen.

We zijn dus NIET verzekerd voor repatriering. Je bent alleen verzekerd als je binnen 2 maanden overlijdt na weggegaan te zijn uit nederland.
Je kunt dit uiteraard wel bijverzekeren maar dat kost je direct een lieve duit meer. Voor hubbie en ondergetekende is dat 70 euro meer per kwartaal (uitgaande van 6400 euro aan kosten) Blijkbaar verzeker je je dan bij voor een "extra" bedrag.

Dus dat doen we maar niet, kan die 6400 euro zelf wel sparen, als ik 16 jaar die 70 euro ieder kwartaal op een spaarrekening zet dan heb ik de kosten ook terug....hoop in ieders geval nog iets langer te leven dan 16 jaar.

Wat Dela dus wel vergoed is de kosten van je begrafenis hier. Ze mogen helaas de begrafenis hier niet regelen maar dat is niet zo'n probleem. Je stuurt gewoon de rekening van de begrafenisonderneming van hier naar Eindhoven en zij vergoeden de kosten die er gemaakt zijn.

Nou hoop dat je hier iets aan hebt.

Groet

Dank je wel voor je informatie.
Wij hebben ook het plan om heel oud te worden, dus gaan we ook niet kiezen voor die verhoging per kwartaal.

Dat ze de begrafenis in Oz wel vergoeden was met niet geheel duidelijk, maar dat is wel een heel belangrijk punt.
Stel dat onze 2 dochters in Australië willen blijven, dan is het toch onze wens om bij hen in de de buurt begraven te worden en niet terug te gaan naar NL.

Weer wat wijzer geworden.
Groetjes
 
Back
Top