Werken als Timmerman

Mabalo

New Member
Hallo, ik ben een 23 jarige zzper momenteel werkzaam in nederland als timmerman.

Ik hoor van veel mensen dat in australie een grootte vraag is naar Nederlandse vak mensen uit de bouw.
Nu wil ik graag in australie gaan werken als timmerman in de bouw/infra.

Nu heb ik al best veel gespeurd op het internet maar het wordt mij niet echt duidelijk waar te beginnen.
Heeft iemand tips voor mij of het haalbaar is om in australie aan de bak te komen?

Ik wil eerst is een half tot een heel jaar verblijven in australie mits er werk is natuurlijk.

Het is in nederland nu zo slecht dat ik me kans wil grijpen nu ik nog jong ben in het buitenland aan de slag.

Heb al vanaf me 17e tot 21e overal in europa gewerkt in de exclusieve villa bouw, maar dat ligt nu ook op zijn gat!
Vandaar dat ik het wat verder wil zoeken
biggrin.png


Alvast bedankt voor de reacties!
 
Hoi Mabalo,

Op jouw leeftijd kun je makkelijk op een Working Holiday Visa (WHV) gaan. Je mag dan max 6 maanden voor dezelfde werkgever werken. Hoe het verder zit met werkgelegenheid in jouw sector weet ik niet.

Groetjes Gwen
 
Hoi Gwen,
bedankt voor je reactie! Ik wil ook inderdaad eerst voor een WHV gaan, maar wil eerste werk vinden via nederland zal lastig zijn maar ga mijn best er voor doen. Dan probeer ik uiteindelijk als ik in australia mag geraken een sponsoship te krijgen.
 
Werk vinden vanuit NL kan lastig zijn. Gewoon WHV aanvragen en gaan is het beste, maar moet je wel even durven.
Overigens las ik in elsevier dat er in België een tekort is aan bouwvakkers. (FF zoeken op VCB aannemersorganisatie). Dus mocht je tegen alle verwachtingen in besluiten dat Oz een beetje te ver weg is, kun je altijd nog naar onze Zuiderburen uitwijken.
'k heb getwijfeld over België'... zeg maar.
 
Hey Hardcore,

Bedankt voor je reactie!

Ja België heb ik ook gelezen en gehoord. Heb ook verschillende bedrijven benadert en dat krijg ik nog te horen.