Wonen in Perth

bas&myla

Active Member
Zoals dus al eerder gezegd is de kans groot dat we in juli naar Perth komen. Nu zal ik komen te werken in West-Perth en SGT. Wat is qua woon-werk verkeer nog te doen (lees <30 minuten)? Ik ben me nu aan het concentreren op apartmenten in Perth (3 slaapkamers) en huizen (tuin, 4 slaapkamers en evt zwembad voor de kinderen) in Subiaco, Northbridge, Highgate en Maylands.

Heb nog niet gezocht in South Perth of Victoria Park en omgeving omdat ik hoorde dat het verkeer nogal druk kan zijn op de wegen in/uit CBD.
 
Northbridge is een super wijk in Perth als je van uitgaan en herrie houdt, hier zitten de meeste studenten en backpackers met bijbehorend geluid, terrasjes en kroegen. Lijkt me niet echt een aanrader met kinderen. Wij hebben er 2x gezeten in een backpacker dus we kunnen het weten. Ook is deze wijk bekend bij de politie door de opstootjes en gevechten in het weekend. Wat betreft de andere wijken kunnen anderen je denk ik beter helpen daar heb ik geen ervaring mee.

Groetjes
Yvonne
 
Zo te zien heb je geld te veel. :)
In de wijken die je noemt en wat je wil heb je een aardig hoge huur of mortgage als je koopt.
Kijk even op realestate.com.au en je ziet wat ik bedoel.
 
Altijd te weinig eigenlijk... ;)

Het is in eerste instantie bedoeld als short term solution. Eerst huren dicht bij mijn werk om dat als uitvalsbasis te gebruiken om verder te zoeken naar beter en/of goedkoper maar dan gewapend met wat meer lokale ervaring. Ik ben inderdaad via realestate.com.au aan het kijken naar wat qua prijs een beetje binnen budget past en wat aan onze wensen voldoet en er is best wat te vinden in de wijken waar ik in eerste instantie wil kijken.

Een leuk uitzicht is mooi meegenomen, maar hoeft niet zo nodig. Ook dicht bij strand hoeft niet. Ik woon nu op hemelsbreed 500 m van het strand en ben in de afgelopen 12 maanden exact 0 keer geweest...
 
Hallo,

Het grote voordeel van het wonen dicht bij de stad is dat het goed te doen is met openbaar vervoer( 10 minuten) en zelfs met de fiets. Het nadeel is een hogere huur en kopen is erg duur. Een wijk verder Como scheelt al enorm Wij fietsen beide elke dag van South Perth ,langs de riveier naar het CBD en West Perth ( soms zien we wel dolfijnen en pelikanen) en hoeven met onze auto 1 keer in de 6 weken te tanken. Mend street is erg gezellig met veel restaurantjes en de windsor als stamkroeg en er is zelf een franse bakker met stokbrood.

Heel veel succes met het house hunting

groeten

vera
 
domme vraag misschien hoor maaarreee... ik hoor iedereen steeds praten over buiten de stad wonen, en dan niet te ver zodat je nog goed naar de stad kunt om te werken. Is het dan echt zo dat er bijna alleen in de grote stad werk te vinden is?? Ik bedoel, in nederland gaan er ook redelijk wat forensen uit de provincie naar A'dam, Utrecht en Den Haag, maar de meesten werken toch wat dichter bij huis. Er is ook werk te vinden in (ik noem maar wat) Arnhem, Den Bosch, Zwolle of Assen.
Hoe zit dat down under?
 
Vind ik een heel goeie vraag eigenlijk... Ben benieuwd wat het antwoord hier op is. Ik kan je dus niet helpen ;-)
 
Natuurlijk is er werk buiten de grote stad (CBD) te vinden, ik ken hier velen die eigenlijk nooit in de stad komen (wij wonen 30km ten zuiden van Perth). Vooral in de grotere suburbs eromheen (dan heb ik het over 50km cirkel om Perth), is natuurlijk werk te vinden. Alleen als je bijvoorbeeld in de IT werkt, is er gewoon verreweg het meest in het CBD en dat geldt natuurlijk ook voor een aantal andere beroepen. Veel hoofdkantoren zitten ook in het CBD of vlak daar omheen. Als je in de bouw werkt, werk je natuurlijk vooral op locatie en dat kan overal om Perth zijn.

Wat vooral anders is, is dat de concentratie van grote bedrijven heel erg gericht is op het CBD, in ieder geval hier in het westen. Grote accountantskantoren: allemaal CBD, grote werving- en selectiekantoren: allemaal CBD. In de dorpen/suburbs zitten vooral veel locale bedrijven en natuurlijk scholen, ziekenhuizen etc. Dus ook daar is redelijk veel werk te vinden, afhankelijk van je beroep.

Groet,
Annemarie
 
Precies, werk is te vinden buiten 'de stad' (lees CBD), maar ik schat dat 70/80% van het werk zich IN CBD bevindt ...

Absoluut afhankelijk van je beroep, maar trust een IT-er: 90% v.d. banen vind je in/om CBD.
 
Wij wonen in de bush tussen Sydney en Brisbane in de buurt van een klein stadje en het is behoorlijk moeilijk om een baan te vinden hier. Banen zijn schaars vooral populaire banen als je op een administratieve baan solliciteerd dan moet je rekening houden met zeker zo'n 300 mede sollicitanten. Ben je verpleegkundige of sociaalmedewerker dan zit je wel goed is altijd wel vraag naar. Verder als je een mooie baan wil dan moet je de juiste mensen kennen. Netwerken is heel belangrijk hier helaas. Verder heb je nog het ongeschoolde werk maar dan heb je weer hele grote kans dat je wordt uitgebuit, geen of nauwelijks pauze en laag salaris. Maar als je niet veel haast heb is het misschien handig om voor een bedrijf in de stad te werken die ook vestigingen heeft in de country zodat je intern kan solliciteren naar een functie elders in het land.

Groetjes,
Moon
 
Hallo,

Het grote voordeel van het wonen dicht bij de stad is dat het goed te doen is met openbaar vervoer( 10 minuten) en zelfs met de fiets. Het nadeel is een hogere huur en kopen is erg duur. Een wijk verder Como scheelt al enorm Wij fietsen beide elke dag van South Perth ,langs de riveier naar het CBD en West Perth ( soms zien we wel dolfijnen en pelikanen) en hoeven met onze auto 1 keer in de 6 weken te tanken. Mend street is erg gezellig met veel restaurantjes en de windsor als stamkroeg en er is zelf een franse bakker met stokbrood.

Heel veel succes met het house hunting

groeten

vera
Met de fiets lijkt me ideaal. Zeker omdat ik nu iedere dag ruim 2 uur in de auto zit, 6 dagen in de week. We gaan steeds meer kijken in Subi en omstreken (Wembley, Jolimont, Daglish)
 
Fietsen s gevaarlijk hier.
Ben afgelopen vrijdag nog bijna van de weg gereden.
Ze kijken wel maar ze zien niets, ook al is het overdag.
Ik moest de hoofdbaan op en reed naast de auto die de weg opkwam om hem te vermijden.
 
Back
Top