Queenslanders, heel veel sterkte!!

lizzyhas

XPdite Sponsor
Sprak iemand van het forum vandaag en we hadden het erover wie er in het gebied woont dat straks overdonderd wordt door de cyclone Yasi.

Bij deze, : ik denk aan jullie , be safe, take care!!!!
Hoop dat het snel voorbij is zonder slachtoffers!!

Veel liefs

Lizzy
Sydney.
 
cry.gif
Hier nog meer duimen voor een goede afloop. :up:
 
Hoor net dat we ons moeten voorbereiden op schokkende beelden morgen... ai. Hou je taai daarboven!
 
Het is hier ook non - stop op radio en tv.
EN natuurlijk vergelijken ze beast Yasi met cyclone Tracy van toen 1974.
Well..... hier de vergelijkingen van het nieuws.

Tracy was een category 5.
Yasi is zo groot dat ze denken aan een nieuwe category..category 6.

Cyclone tracy is vergeleken met Yasi een baby....dus dit moet papa zijn die kwam kijken.
Gelukkig voor de mensen in Darwin , very sad voor de mensen in Noord Queensland.

Tracy had een celkern van 12 km doorsnee.
Yasi heeft een cel kern van over de 70km doorsnee met een omwenteling snelheid van een record of 300km/uur.
Als iemand zo hard kan ronddraaien dan wil ik dat graag zien.
Yasi doet dit met een buiten diameter totaan 120km wijd.

Bij cyclone tracy was er geen alarm gemeld in Darwin.
Gelukkig wel bij het monster Yasi.

woensdag ochtend was je te laat om te onderduiken en werd je verzocht om binnen te blijven in je huis.
Ze zeiden tegen de thuisblijvers," als Yasi over je huis komt en er valt een stilte blijf dan minstens een uur in je huis.
Is er na een uur nog steeds aardige stilte dan kun je ervan uitgaan dan Yasi voorbij is getrokken.
Open niet de deuren eerder want waarschijnlijk zit je midden in het oog van de cyclone.
Vanwege de omvang van het oog heeft Yasi bijna een uur nodig om je te passeren.
Doe niet eerder de deuren open want je zult de naslag (tweede deel van Yasi... de staart )niet ooverleven want die is blijkbaar nog krachtiger en meer verwoestend.

Gelukkig heeft iedereen het overleeft.

Nu met een category 1 aangekomen in the NT en morgen veel regen en storm in Darwin... en aardig warm in het zuiden thanks MT^*erF&#cker Yasi.

Cheers,

Jack :evil:
 
Door het forum ken je best wel wat mensen her en der, heb zo meegeleefd , iemand die ik ken in Townsville ken hield ons op de hoogte via facebook en ineens hield dat op, dat is helegaar niet fijn!

Jack moest ook aan jou denken, vandaar het topic, hoe was het in Darwin??

Het zal je toch maar gebeuren he, je huis, auto, kinderen bang, gadverdarrie zeg.

Blijven jullie geven bij de kassa at Woollies??, alle beetjes helpen, ik betaal elke keer iets meer voor de boodschappen.

Het is nou wel genoeg geweest hoor daaroooooo!!!!!!

knuf!

Lizzy
 
Kunnen wij hier in Nederland ook iets doen??
Vorige keer was er een rekeningnummer.
Is dat nu dezelfde of is er een andere weg om te helpen?? :up:
 
Je kunt nog altijd dat zelfde nummer gebruiken dat ook voor de overstromingen werd geopend. Verder kan je hier in Australie bij de supermarkten nog steeds geld doneren en zijn er diverse andere initiatieven opgezet om mensen in de getroffen gebieden te helpen.

Wij hebben inderdaad onze donaties bij Coles gedaan, maar ook spullen (beddegoed, kinderkleding, speelgoed) naar de Salvation Army gebracht. Die zamelen alles is en brengen het dan weer naar Queensland. Gelukkig kunnen wij het ons veroorloven om wat extra geld en spullen te geven, er zijn ook mensen die dat niet kunnen, maar zelfs die proberen dan weer op een andere manier te helpen. Op dit soort momenten voel ik mij zo trots dat ik hier mag wonen...
 
Door het forum ken je best wel wat mensen her en der, heb zo meegeleefd , iemand die ik ken in Townsville ken hield ons op de hoogte via facebook en ineens hield dat op, dat is helegaar niet fijn!

Jack moest ook aan jou denken, vandaar het topic, hoe was het in Darwin??

knuf!

Lizzy

Thanks lieve Lizzy.

We krijgen nu zware storm (zeggen ze) vanwege de naast "schokjes" van Yasi.
Het is aardig kalm, en enorm heet en zeer ZEER hoge humidity.
Pak mijn gereedschap en je voelt de druppels zweet over je benen je sokken in lopen.
Nee , ik ben niet aan het zeiken <_<
Yasi is maar een klote naam geen wonder dat deze cyclone daar aardig pist van word.

Had dinsdag een dame aan de phone.
Wilde graag het huissie komen bekijken.
Een paar uur later belde ze op dat ze niet kon komen.
Ze ging zondag naar haar zoon in Queensland en de schade bekijken.

Ik vroeg waar haar zoon woont in Queensland.
Ze mailde me terug met "mission beach".
:shock: :shock: Deze naam stond Donderdag in de kranten waar Yasi zeer veel schade had aangericht.
1 van de plaatsen die zeer zwaar was getroffen.

Cheers,

Jack :evil:
 
Hey een berichtje uit Cairns. De dagen voor de cycloon waren zeer spannende dagen, echt heel eng. Rond middernacht is de cycloon Yasi aan land gekomen en daarna werd het heel rustig in Cairns. Veel bomen zijn er omgewaaid, maar dat is zowat het enige. De mensen in Cairns waren best rustig, maar toen werd besloten om iedereen in het ziekenhuis te evacueren, begon de paniek toe te slaan. De hele morgen stonden er lange rijen bij de benzine stations, dat hebben we ook nog nooit gezien. Iedereen was best goed voorbereid, door de goede voorlichting op tv en radio. Na drie dagen zonder stroom, begint het normale leven hier. Straks eens kijken of er nog iets in de supermarkt over is, want de vrachtwagens kunnen niet naar Cairns komen. Ik denk dat de voorraad bij iedereen nu ook wel op is. Het is wel goed voor de lokale winkeltjes.
Helaas zijn Mission Beach, Tully en Cardwell wel heel erg getroffen. Cardwell lijkt wel op een oorlogs gebied. Kan me niet voorstellen dat het ooit weer goed komt, alles is bijna weg.

Groetjes Jolanda
 
Back
Top