Bikers in Australia Unlimited :)

afterbang

XPdite Sponsor
Zoals ik al ergens anders aanstipte, gezien het schijnbaar redelijke aantal motorrijders een draadje voor de bikers onder ons.

Wat bijvoorbeeld leuk is om te weten:

Wat rij je nu, of wat zou je willen rijden?
Neem je je motor mee naar Australia?
En zo nee, waarom niet/Zo ja, waarom wel en hoe werkt dat nu eigenlijk allemaal (ik zal dit is uitzoeken)
Woon je al in Australia? Wat rij je daar dan nu? En is Australia een fijn land om motor te rijden?
Waar gebruik je hem voor? Plezier of woon/werk?
Leuk artikel gezien over motorrijden in Australia? Post het hier.
Oftwele, lekker slap lullen over motorfietsen, rijden en een beetje Australia ;)
You get the point ;)
 
Heb diverse motorfietsen gehad van Aprilia, Ducati, Suzuki, Kawasaki en Honda.
Nu staat mijn zelfgebouwde Kawa in de garage en ben ik een Honda aan het (ver)bouwen.
Gebruik ze puur voor de lol en omdat ik het (ver)bouwen zo leuk vind.

Ga eens kijken of ik er één of twee mee ga nemen naar OZ. Ligt een beetje aan de complexiteit van de procedure, de kosten en de ruimte in een container zeg maar. Heb dit bij lange na nog niet op mijn netvlies :cool:

Dit is zoals de Kawa er momenteel bij staat:
DSC_0899.jpg


En de Honda is nog wat verder weg van 'roadworthy' zeg maar ;)

7430826176_e797e19505_z.jpg


ACT is volgens mij wel een goede omgeving om te motorrijden, beetje heuvels voor het toeren, woon/werk verkeer een groot deel van het jaar ook goed te doen. En In het weekend naar de kust of de Blue Mountains :)

De Kawa is de zwaarste/beste motor. Dus dat is de eerste kandidaat. Maar voldoet nergens meer echt aan de regels (de Honda ook niet meer) dus hoe ik daar weer een kenteken op kan krijgen in OZ wordt ff puzzelen. Volgens mij is er iemand hier die zijn verbouwde Kawa ook naar Tassie heeft verscheept. Zo is ff zoeken.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: FOL
Zoals ik al ergens anders aanstipte, gezien het schijnbaar redelijke aantal motorrijders een draadje voor de bikers onder ons.

Wat bijvoorbeeld leuk is om te weten:

Wat rij je nu, of wat zou je willen rijden?
Yamaha FZS600

Neem je je motor mee naar Australia?
En zo nee, waarom niet/Zo ja, waarom wel en hoe werkt dat nu eigenlijk allemaal (ik zal dit is uitzoeken)
Nee, kost teveel om mee te nemen en we kunnen het geld beter gebruiken. Verkoop levert ook weer wat op.
Woon je al in Australia? Wat rij je daar dan nu? En is Australia een fijn land om motor te rijden?
Nee.
Waar gebruik je hem voor? Plezier of woon/werk?
Beiden hier in NL
Leuk artikel gezien over motorrijden in Australia? Post het hier.
Oftwele, lekker slap lullen over motorfietsen, rijden en een beetje Australia ;)
You get the point ;)

Zeker ;)
 
  • Like
Reactions: FOL
Ik rijd hier op een supermoto (smr570) en een supersport (cbr600rr). Beiden gaan niet mee. Ten eerste vanwege de kosten hier en ten tweede de kosten daar. Met die boetes kan ik echt niet op deze motoren rijden.

Dus er komt een crosser voor terug. Nadeel is alleen dat ik 2 linkerhanden heb en geen kennis van techniek en die dingen zijn wat onderhoudsgevoeliger. Wellicht een leuk projectje voor daar om dat te leren :) En anders moet ik voor elke reparatie gewoon naar ACT gaan, zie ik al :D
 
Met die boetes kan ik echt niet op deze motoren rijden.

;) Dat begrijp ik helemaal...
 
Ik rijd hier op een supermoto (smr570) en een supersport (cbr600rr). Beiden gaan niet mee. Ten eerste vanwege de kosten hier en ten tweede de kosten daar. Met die boetes kan ik echt niet op deze motoren rijden.

Dus er komt een crosser voor terug. Nadeel is alleen dat ik 2 linkerhanden heb en geen kennis van techniek en die dingen zijn wat onderhoudsgevoeliger. Wellicht een leuk projectje voor daar om dat te leren :) En anders moet ik voor elke reparatie gewoon naar ACT gaan, zie ik al :D

You are always welcome! Weet niet welke regio je eigenlijk in gedachten hebt?

En supersports heb ik afgeschaft, wat ik op het circuit kan/mag werkte niet zo goed op de dijk zeg maar. Er is nooit wat gebeurd en dat wilde ik zo houden :up:

Supermoto daarentegen is wel toppie voor op de dijken! En is al een beetje een crosser (beetje veel) dus dat zit goed.
En crossers sleutelgevoelig? Valt wel mee toch? Meeste onderhoud is wel (aan) te leren hoor. Een crosser is geen raket (wetenschap)

Wat betreft die boetes, misschien dan toch maar de Honda mee, die is uit 1973 en heeft net 35PK :D
 
Heb m'n BMW 650 GS en m'n Yamaha 500 XT achtergelaten in Nederland en vooral de XT heb ik daar nu wel spijt van.
Probeer er hier een te vinden , maar redelijk spaarzaam of vreselijk duur.
De wegen hier rond Mackay zijn ook niet echt geschikt voor een supersport, teveel potholes.
Trouwens een off the road vind ik toch veel leuker.

groeten Johan
 
Honda NT 650 V Deauville RC47 41kW
thumbnail.aspx

Niet echt een bijzondere motor, wel sportief touren.
Cardanas, dus lekker onderhoudsarm.

Mee? Geen idee, grote kans van niet, tenzij blijkt dat het goed te doen is.
Momenteel rijden we niet zoveel, woon-werk verkeer heb ik niet, plus 2 kids...
Waarvan de kleinste (1) het overigens erg leuk vindt om op de tank mee te rijden;).
Jong geleerd...
 
Ooit begonnen met mij rijbewijs, maar de zware motor bleek te zwaar voor mijn kapotte rug, dus moeten stoppen met rijlessen. Gezien de omzettingsregel in OZ, begin ik weer met lessen als ik in OZ ben.:up:
 
Zoals ik al ergens anders aanstipte, gezien het schijnbaar redelijke aantal motorrijders een draadje voor de bikers onder ons.

Wat bijvoorbeeld leuk is om te weten:

Wat rij je nu, of wat zou je willen rijden?
Yanaha XV1700 (ook een Yammy WR250 gehad (pas verkocht) voor het offroad spelen.
Neem je je motor mee naar Australia?
Nee. deze motor is moeillijk te krijgen in NL, dus heb ik een gekocht via een dealer in Oz. Wij waren 2 dagen in Oz en reed op mijn nieuwe motor :)
En zo nee, waarom niet/Zo ja, waarom wel en hoe werkt dat nu eigenlijk allemaal (ik zal dit is uitzoeken)
Woon je al in Australia? Wat rij je daar dan nu? En is Australia een fijn land om motor te rijden?
Ja, al 5 jaar. Het is een schitterend land om motor te rijden. Ik woon in de "Dandenong ranges" dus erg heuvel achtig met veel "twisties" Ik been ook een aantal keer op ritten van 2-7 dagen richting Adelaide, NSW, great ocean road etc etc.
Waar gebruik je hem voor? Plezier of woon/werk?
woon
Leuk artikel gezien over motorrijden in Australia? Post het hier.
Oftwele, lekker slap lullen over motorfietsen, rijden en een beetje Australia ;)
You get the point ;)

helaas staat mijn motor te koop. Te veel toys :) en te weining tijd. Ik ben nu meer aan het 4x4 rijden.
 
Omzettingsregel?
Ik meende dat je 3 jaar je rijbewijs moest hebben om hem zo over te kunnen zetten.
En dat je anders een L1 of L2 licence kreeg.
Ik zal even kijken waar ik dat gelezen heb. :up:

Volgens mij verschilt dat nog per staat, want is SA is het 5 jaar las ik net.
Eens even in verdiepen. ;)
 
helaas staat mijn motor te koop. Te veel toys :) en te weining tijd. Ik ben nu meer aan het 4x4 rijden.

Kan ik me iets bij voorstellen :up: Als ik hem niet meeneem kan ik me goed voorstellen dat er (voorlopig) geen meer komt en dat ik mijn centjes stop in een mooie FJ45 Troopy om mee te kamperen en een beetje de grasduinen!

(of was de Australische vertaling nu zandduinen...)

DSC_0931.jpg


Even mijn assen aan het vrijmaken in Coffin Bay, SA :cool:

Verkeerde versnelling, verkeerde route ;)
 
een mooie FJ45 Troopy om mee te kamperen en een beetje de grasduinen!

Moet je er geen foto bij plaatsen van een HZJ78 (4,2 liter 6 cilinder in lijn diesel zonder turbo, helemaal top!)

Super gave wagen, heb er zelf ook 1 gehad hier in NL. Te weinig Off-road gelegenheden helaas.
Lage gearing, alle sperren erop en je kruipt door het mulste zand nog steeds lekker de duin op!!!
COOL!!

Like:up: Like:up: Like:up: Like:up: Like:up: Like:up:

OW-SHIT Dit is het Motorbike topic, niet het Crazy-Toyota's topic (Foutje-bedankt)
Wha, kan het toch niet laten:
 
:oops: Sorry.... (maar het is wel een Troopy!)

Maar ik heb nu eenmaal geen foto's van mezelf met een 45 Troopy :( Maar een 40/45 is wel UBER cool!

Maar met deze 70 series heb ik ook al een hoop lol gehad. Hoe hard kun je een plas of beek in duiken? Kan harder, kan harder kan nog harder... Hmmm dit was iets te hard :D

En ja, hier ging het heel ff fout. Maar dat lag aan mij en niet aan de auto. Even asjes vrij maken en weer verder. Ja die dingen kruipen echt overal doorheen. De 78 en de 45 delen eigenlijk nog heel veel onderdelen (chassis e.d.) En yep de 4.2 zonder turbo is 'the one' kan niet stuk en gaat niet stuk. Rijdt ook op frituurolie, schapevet of ingedikte urine ;)

Maar een beetje een lomperd voor hier in Nederland ja :rolleyes:
 
Last edited:
Maar een 40/45 is wel UBER cool!
I so Totally agree.
Deze dan? Ook erg cool
(pic gestolen van Mrktplts, niet doorvertellen)
Niet bang zijn voor een beetje herrie en geen haast hebben.
Overigens schijnt Mr. Toyoda de blueprints te hebben gekocht van de engelsen (landrover), maar die kerel snapte wel beter hoe je zo'n bak hufterproof kon maken en lekvrij. En,... of course... wat goed is, moet je niet veranderen..
Toyota.JPG
 
Heb m'n BMW 650 GS en m'n Yamaha 500 XT achtergelaten in Nederland en vooral de XT heb ik daar nu wel spijt van.
Probeer er hier een te vinden , maar redelijk spaarzaam of vreselijk duur.
De wegen hier rond Mackay zijn ook niet echt geschikt voor een supersport, teveel potholes.
Trouwens een off the road vind ik toch veel leuker.

groeten Johan

Cool topic!

Idd, het aanbod is schaars in Oz en wat er te koop is is duur op de 2 de hands markt!
Dus als je gehecht bent aan je bike, MEENEMEN!!

Ik neem zeker een bike mee...gewoon niet te koop in Oz!
 


OFX
Back
Top