Introducing Kazz ( aka Karen)

Kazz

Well-Known Member
hallo,

Zoals iedereen hier op dit forum wil ik graag emigreren naar Australie.
Terwijl ik dit typ ben ik bij familie in Sydney. Na 4x in australie te zijn geweest ga ik de stap maken en dompel mij onder in alles rondom visa's en andere aanverwante zaken.

Ik ben 33 jaar en werk als maatschappelijk werker binnen de jeugdzorg. Planning is om uiterlijk over 3 jaar te wonen in dit prachtige land.

Naast veel lezen en uitzoeken op het internet heb ik gister de IELTS test op academic niveau. Zo gauw ik weer in Nederland ben maar alle documenten verzamelen voor de eerste stap om voor de skills test.

En mocht ik ergens tegen aanlopen, ik zie dat jullie een rijke bron van informatie zijn.

Groet Karen
 
Welkom! Denk dat je een realistische planning hebt (al is dat natuurlijk sterk afhankelijk van allerlei zaken)

Ik neem aan dat je job op de SOL staat bijvoorbeeld ;)
 
Hallo,

Mijn job staat idd op de SOL, social worker. Heb een bachelor diploma social work, zoals ik nu kan lezen op de website van de AASW is dat voldoende. Maar ik moet natuurlijk nog wel alle papierwerk van de hogeschool kijken, de course description ed. En dan alle andere papieren vertaald en gelegaliseerd krijgen ed. VISA traject doorlopen etc....

Of het een realistische planning is, dat weet ik niet. Ik denk van wel maar ben net begonnen met alles uitzoeken. Grote kans dat ik hem aan moet passen maar wie niet groots droomt
 
Om heel precies te zijn een diploma social welface met als titel bachelor social work. Dat zou nog een drempel kunnen zijn maar hoop dat mijn ervaring van 11 jaar binnen bureau jeugdzorg/ advies en meldpunt kindermishandeling ook mee telt
 
Wij zijn in totaal ruim een jaar bezig geweest met Visum, daarna heb je nog wel even nodig om de boel in te pakken (wij wat langer dan gewenst) Dus de 3 jaar klinkt nog tseeds realistisch toch?

Moet er wel bij zeggen dat ons visum traject nog oude stijl was. Geen idee van de huidige doorlooptijden eigenlijk...
 
Ik heb ook geen idee van de doorlooptijden, doe er liever wat langer over en alles in 1x goed dan de aanvraag terug krijgen omdat er iets niet klopt. En mijzelf zo stress bezorgen

En in 3 jaar kan ik nog mooi wat ( lees veel) sparen.
 
Hoi Karen,

AASW is veel werk maar zeker te doen. Als je me een PB met je email stuurt kan ik alles wat ik naar AASW heb gestuurd begin 2015 naar je mailen. Dan heb je een idee van wat ze willen.
Ze willen ook iig minimaal een 7 (uit 9) op elk onderdeel van de Academic IELTS. Vooral schrijven is lastig.

De 189 visum doorlooptijd is op dit moment extreem kort: 3 maanden.
Reken een beetje op 3 maanden voorbereiden + IELTS (mits je deze in 1 a 2 pogingen haalt), 4 maanden wachttijd bij AASW, 6 weken wachten op invite na je EOI en dan 3 maanden wachttijd voor Visa Grant.
 
Hoi Gwen,

Bedankt voor je aanbod, ik ga even uitzoeken hoe ik een Pm naar je stuur

Ik ben op dit moment nog aan het uitzoeken of ik voor een 190 of 189 VISA ga. Uitzoeken gaan niet heel snel met alleen een tablet, computer is dan toch handiger maar over 2 weken ben ik (helaas) weer in Nederland.

Praat mij niet van de IELTS, ik heb hem afgelopen zaterdag gedaan in Sydney, nu maar hopen op een goed resultaat. Ik heb hiervoor een online academic course gekocht,. Blij dat ik dat gedaan heb, heeft mij wel geholpen en nu maar hopen dat het genoeg is!
 
Ik denk dat ik nog niet genoeg heb gepost om je een Pm te mogen sturen @Gwen, tenminste ik zag daar wat over staan in dit forum. Is het mogelijk dat jij mij een Pm stuurt en ik daar op reageer?
 
Last edited:
Zucht IELTS sucks!!!!
L 8
R7,5
S8,5
En helaas op het beruchte schrijven een 6.......

Maar goed, op naar de volgende test!
 
Zucht IELTS sucks!!!!
L 8
R7,5
S8,5
En helaas op het beruchte schrijven een 6.......

Maar goed, op naar de volgende test!

Jammer, ik zat met hetzelfde voor writing. Heb ook die 7 nodig voor de aasw..
 
Er zijn wat trucs om je cijfer op te krikken. Wat ik ervan begrepen heb, is dat ze kijken naar of je een logische argumentatie op kunt zetten en naar wat voor woorden je gebruikt (moeilijk/makkelijk). Maak op een kladje wat aantekeningen en schrijf dan voor elk argument 2 of 3 zinnen. Gebruik wat moeilijke woorden als je ze kunt verzinnen.
Ook de zinsbouw telt mee, dus met hoofd- en bijzinnen, en het gebruik van voegwoorden (because, or, and) en vergelijkingen (groter dan deze). Dus kijk of je twee zinnen kunt samenvoegen, dat scheelt in je cijfer. Er zijn van de valkuil woorden zoals then VS than en it's vs its. Als je die kent kun je ze expres wel gebruiken, daar krijg je ook een beter cijfer van.

Op deze site staan voorbeelden die ik gebruikt heb:
http://www.ielts-exam.net/index.php?option=com_content&task=section&id=7&Itemid=69 - onder de sponsored links...
en wat uitleg over het schrijfgedeelte: http://www.ielts-exam.net/ielts-secret-key/ielts-writing-module-essay.htm
).

Ik heb letterlijk aan het eind nog wat door gekrast om voegwoorden en moeilijkere woorden toe te voegen - achteraf was een potlood met gum beter geweest ;)
 
Back
Top