tijdelijk werkvisum 457 Engels test?

Lizette

New Member
Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik hebben al een tijdje plannen om naar Australië te emigreren. Hij is stukadoor, dit staat op de lijst van beroepen die ze zoeken. Eerst wilde we een permanent visum proberen maar hij haalt daarvoor helaas niet genoeg punten.

Nog wat algemene info over mijn vriend:
26 jaar
6 jaar werkervaring als stukadoor (vanaf diploma geteld), laatste 2 jaar als ZZP-er.


Dus de meest logische 2e optie is dan gaan voor een tijdelijk visum van 4 jaar. We hebben kennissen rondom Perth waar we vorig jaar zijn geweest die hem waarschijnlijk kunnen sponsoren. We gaan er dus even vanuit het vinden van een sponsor lukt. Dan de vraag:

1. Dient hij hiervoor ook een bepaald niveau Engels aan te tonen? Hij kan zich prima verstaanbaar
maken maar de IELTS test zit er voorlopig nog niet in...

2. Kan ik als (niet getrouwde) partner ook mee op dit visum? En kan ik dan ook gewoon werken daar?

3. Na hoeveel jaar werken kunnen we een permanent visum aanvragen? Het is pas allemaal veranderd dus zie door de bomen het bos even niet meer :-(.

Alvast bedankt voor de info/tips!

Groetjes, Lizette en Leon
 
Ja IELTS test is vereist, dus studeren maar!
Daar kom je niet onderuit.
Over het 457 wat niet meer is visum.
Staat stucadoor op de "lange" lijst, dan krijg je een visum voor 4 jaar met zoals het er nu uitziet kans op permanent residency na 3 jaar.
Anders krijg je een visum voor 2 jaar, met kans op 2 jaar verlenging, maar geen kans op permanent residency.
Als het bedrijf in Perth jullie wil sponsoren, dan is dat prettig. Hebben zij een bedrijf? Ze moeten zich dan aanmelden en voor een sponsorship en verplichten zich dan ook financieel aan een aantal zaken.
Jij als partner kunt mee, als je een "verleden samen"aan kunt tonen, anders is trouwen een optie ;)
Goed lezen op de immi site! Succes!
 
Ja IELTS test is vereist, dus studeren maar!
Daar kom je niet onderuit.
Over het 457 wat niet meer is visum.
Staat stucadoor op de "lange" lijst, dan krijg je een visum voor 4 jaar met zoals het er nu uitziet kans op permanent residency na 3 jaar.
Anders krijg je een visum voor 2 jaar, met kans op 2 jaar verlenging, maar geen kans op permanent residency.
Als het bedrijf in Perth jullie wil sponsoren, dan is dat prettig. Hebben zij een bedrijf? Ze moeten zich dan aanmelden en voor een sponsorship en verplichten zich dan ook financieel aan een aantal zaken.
Jij als partner kunt mee, als je een "verleden samen"aan kunt tonen, anders is trouwen een optie ;)
Goed lezen op de immi site! Succes!

Thanx voor de info, als het goed is, dient hij dan een 5 te behalen voor alle onderdelen?
Mijn Engels is als een 2e moedertaal dus no problemo. Helaas heb ik geen baan op de lijst :-(

Stucadoor staat idd op de lange lijst zag ik, dus we gaan zeker voor 4 jaar met de optie na 3 jaar permanent visum aanvragen. Heb je enig idee waar we bedrijven kunnen vinden die een dergelijke sponsorship aanbieden? Of is dit gewoon een kwestie van naar Australië gaan en solliciteren?
 
Wellicht al gelezen. Maar toch maar even een linkje: https://www.border.gov.au/Trav/Work/457-abolition-replacement

Verder heb ik er geen kennis van, wellicht anderen hier?

Dankje, ja heb dit al aandachtig doorgelezen.. had gehoopt dat dit pas doorgevoerd zou worden per maart 2018 en dat de
Engels test dan minder streng zou zijn. Hij heeft dyslectie en studeren is gewoon lastig. Hij werkt niet voor niets met zijn handen ;-)
Ik vraag me ook af wat er gebeurt als we bijvoorbeeld in januari dit nieuwe visum aanvragen want volgens mij voeren ze de wijzigingen geleidelijk door.
Ah wel, we komen er wel, is slechts een kwestie van tijd! :)
 
Goede stucadoors kunnen ze hier wel gebruiken. Geen idee hoe de markt is kwa werk overigens.
 
Je moet voordat je hier komt al een sponsor hebben @Lizette, dus bedrijven benaderen via seek bijvoorbeeld is een optie. Want samen met je sponsor vraag je het visum aan. Zoals je vast wel hebt gelezen, veranderen er hier dingen in visa land van maandag op dinsdag. Garantie krijg je niet. Wees je daar van bewust als je voor tijdelijk visum gaat, ook al wordt er gesuggereerd dat PR MOGELIJK is.....
Er zijn mensen bekend die hier naar toe zijn gekomen op een toeristen visum om een sponsor te vinden.
Je loopt dan wel het risico dat je bij binnenkomst geweigerd wordt. Als ze te veel bewijs vinden van andere intenties dan vakantie.
Zoek gewoon eens naar banen in zijn sector en kijk wat je kunt vinden.
En ik zou aanbevelen dat je vriend eens een poging doet om de IETLS test te doen.
Wellicht valt het mee en dan heb je die vast binnen, zo niet dan moet ie er eerst flink voor gaan studeren. Maar dan ben je nog niet zo heel ver in het proces en is het drama niet zo groot, wel altijd jammer natuurlijk.
De eisen voor de citizenship test voor Engels wil men hier ook aanscherpen, dus gemakkelijker zal het er niet op worden vrees ik.
Lees ook even mijn draadje over de voors en tegens van 457......gewoon de realiteit die wij hebben meegemaakt.
 
Dankje, ja heb dit al aandachtig doorgelezen.. had gehoopt dat dit pas doorgevoerd zou worden per maart 2018 en dat de
Engels test dan minder streng zou zijn. Hij heeft dyslectie en studeren is gewoon lastig. Hij werkt niet voor niets met zijn handen ;-)
Ik vraag me ook af wat er gebeurt als we bijvoorbeeld in januari dit nieuwe visum aanvragen want volgens mij voeren ze de wijzigingen geleidelijk door.
Ah wel, we komen er wel, is slechts een kwestie van tijd! :)

Kijk hier eens naar. Mischien heb je er iets aan.
 
Back
Top