Het grote auto topic

Voor we de subaru kochten hebben we wel even naar de outlander gekeken. Volgens mij geen bijzonderheden in negatieve zin. Gewoon even gaan kijken en stukje rijden ;)
 
Er staat hier zoveel te koop, zeker in die klasses. I wouldn't be worried. Je vindt zeker wel een auto. Voor in de tussentijd kan ik Flexicar of GoGet erg aanraden. Zo zijn wij de eerste autoloze maanden doorgekomen.
 
Betaal je in Australië ook autobelasting? Zoja waar kun je vinden hoeveel en wat is het verschil daarin tussen benzine- en dieselauto's?
 
Betaal je in Australië ook autobelasting? Zoja waar kun je vinden hoeveel en wat is het verschil daarin tussen benzine- en dieselauto's?
Geen verschil qua brandstof, maar hier verschilt de rego per aantal cylinders... (voor personenauto's)...vrachtwagens, bussen, etc. zullen wellicht weer anders zijn. Geen idee.....

En, als ik het me goed herinner, kan er ook verschil zitten in het bedrag waar je de auto normaal gesproken hebt staan (normaliter je woonadres). In de Metropolitan area is het bijvoorbeeld duurder, dan wanneer je in de Outer Metropolitan of Rural area woont.

Zo betalen wij hetzelfde bedrag voor de rego van een 1.3 Toyota Yaris als een 1.9 TDI Skoda Octavia....
The total cost for registration in Victoria includes a registration fee and a Transport Accident Charge (TAC).
The registration component is determined by the type of vehicle (sedan, 4WD) and the TAC is calculated based on where your vehicle is usually kept (risk zone). Use the Car registration renewal fee calculator to find out the total cost based on your postcode.
Source: https://www.vicroads.vic.gov.au/registration/registration-fees/vehicle-registration-fees
 
Hier in VIC is het een vast bedrag, maar je hebt verschillende klasses. Vrachtwagens, business vehicles, personen auto's en dan heb je motoren in drie klasses opgedeeld. En dat is dan opgedeeld in stedelijk, beetje stedelijk en rural. Maar als ik straks mijn 1 op 9 rijdende V6 159 heb betaal ik niet meer dan de buurman met z'n Twin-Air Fiat 500.
Maar ik betaal met mijn motor (999cc) straks bijvoorbeeld wel het maximale tarief omdat hij in de zwaarste motor klasse valt en ik woon in het centrum. $800 per jaar ongeveer, hetzelfde bedrag als met een auto. Woonde ik buiten de stad dan was het nog maar zo'n $200.
 
In ACT is het in klasses (trucks, busses, cars, motorbikes) En auto's worden ingedeeld in gewicht klasse. Dus onze LR Defender is duurder dan onze Subaru Outback.
 
@Thijsvr Nog nieuws inzake je Oostenrijkse vriend? :D

Mijn Oostenrijkse vriend is vanochtend om 8 uur opgeladen en nu ben ik wachten :p Heb ook een nieuwe helm besteld, die komt deze week binnen en voor een habbekrats een originele uitlaat op de kop kunnen tikken om hem door de RWC heen te krijgen.
Kan. Niet. Wachten.
 
Mijn Oostenrijkse vriend is vanochtend om 8 uur opgeladen en nu ben ik wachten :p Heb ook een nieuwe helm besteld, die komt deze week binnen en voor een habbekrats een originele uitlaat op de kop kunnen tikken om hem door de RWC heen te krijgen.
Kan. Niet. Wachten.

Wachten, dat is wel de nationale sport (hier)
Eerst op je visum, en dan als je hier woont op werk, Australia Post, terug gebeld worden enz. :p
 
Hier is mijn Oostenrijkse vriend dan. Vers van de vrachtwagen, dus er zitten nog iets teveel spiegels op en hij kan ook zeker een poetsbeurt gebruiken, maar hij is compleet en hij start zonder problemen.
TNltMnL.jpg


Ik moest na ontvangst weer terug naar kantoor, dus uitgebreid nalopen moet nog even tot vanavond wachten. Hij heeft ook nog geen rego, dus ik ben nog niet voorbij de eerste versnelling op de oprit geweest, maar het lijkt allemaal positief :)
 
Korte update voor iedereen die denkt dat een RWC enige waarde heeft. It doesn't.
Ik heb de RWC voor m'n motor samen met de monteur gedaan, van de 14 punten op de checklist waren er 3 al niet van toepassing, want motor. Van die 11 resterende punten had ie in 5 niet echt interesse. Hij vroeg mij bijvoorbeeld of alle verlichting het deed, maar had niet echt behoefte om het zelf nog te controleren en zo waren er nog een paar dingen. Het zal waarschijnlijk meegespeeld hebben dat ik wist hoe alles in elkaar zat en ik mee kon helpen met de hele check, maar toch. Ik had het in m'n hoofd een stuk groter gemaakt dan het eigenlijk is. Het mooiste voorbeeld daarvan is het spatbord wat ik gemaakt heb omdat ik de originele niet snel genoeg kon krijgen :p


ml6rA34.jpg


Dinsdag gaan we voor de platen en dan kunnen we hopelijk gewoon lekker de weg op :)
 
De RWC van de Defender was ook weer zo'n grappig verhaal.

Kom aanrijden, zeg tegen de monteur dat ik een Rego check wil. Het eerste wat tie zegt is: I hate those cars. OK.... dat weten we dan ook weer dacht ik.

Ze keken hier wel naar de verlichting en gaf wat tips (remblokken vervangen, olie lekkage kleppendeksel oplossen) maar werd niet afgekeurd.

De Subaru had maar 1 goed werkende koplamp. Maar kreeg ook een Rego :confused:
 
Grappig, ik zat mezelf op te vreten. Wilde geen gezeur, dus had het hele internet weer uitgeplozen zoals ik in dat soort situaties doe. Tot aan de officiële Vicroads guidelines for mechanics aan toe. Bleek allemaal niet zo belangrijk.
"Straya" zegt Annelies dan ;)
 
Back
Top