permanent skilled independant visa naar perth

klaashager

New Member
hallo allemaal.

kennissen van ons wonen in freemantle net onder perth en nadat mijn partner en ik daar zijn geweest waren we eigenlijk wel om. maar om verschillende redenen is het er nooit van gekomen.
na jarenlang dubben en uitzoeken en toch weer afhaken nu dan toch de knoop doorgehakt. We willen naar Australie!

ik wil graag richting Perth op een permanent skilled independant visa.
samen met mijn partner en mijn 2 jongens van 7 en 9 willen we genieten van de mentaliteit en het klimaat wat er heerst. ik ben inmiddels een tijdje bezig met de bomen en het bos met betrekking tot skilled visa en de vertaling van diploma's
MBO -SAW 4 jeugdzorg is niet zo makkelijk vertaald naar het blijkt. en skilled visa kom ik uit op Social worker. ook is een baan een pre aangezien het leven daar met zijn vieren toch duur is.
dus ik ben een stappen plan aan het maken hoe dit nu aan te pakken en dat valt best nog wel tegen :(

alle help en input is welkom en tot die tijd zal ik hier het forum nog eens uitspitten.
helaas bestaat er geen draaiboek. MOCHT iemand die wel hebben! ik hou me aanbevolen

via via ben ik naar dit forum verwezen en dan met name richting Gwen aangezien die in de zelfde richting qua wonen zit en helemaal ook qua werk.
maar een ieder die wil helpen is welkom.

;P
klaas
 
Welkom!

Er zit een aardig contingent ervaringsdeskundigen in Perth. (Follin, Gwen) dus met wat geluk komt daar wat info los.

Veel graven op de border.gov.au site en hier LaStaVaZa’s terug lezen moet je een eind brengen! Hoe concreter de vraag hoe beter het antwoord! Succes met het bomen/bos verhaal :up:
 
Welkom! Ik ben onlangs geregistreerd bij het AASW als social worker. Echter is hiervoor wel een hbo diploma nodig. Om in aanmerking te komen voor een Pr op basis van social worker is een hbo diploma wel een vereiste.

Mogelijk heeft je partner een beroep/opleiding waarbij je mogelijk wel in aanmerking komt voor een pr. Er leiden gelukkig meer wegen naar Australie

Succes
 
Hoi Klaas, welkom op dit forum! Ik ben niet echt een visumexpert en ook niet thuis in het Social Work, maar wat je stappenplan betreft: de eerste stap is altijd een visum, tenzij je een werkgever hebt kunnen vinden die je wil sponsoren, maar dat is niet eenvoudig en ook daar zitten weer nadelen aan. Ik weet ook niet of er binnen de sociale sector veel gesponsord wordt. Kijk of je beroep op een van de SkIlled Ocupation Lists staat en wat de eisen zijn van het visum waar je voor wilt gaan, zoals bv registratie en of je daar aan kunt voldoen. Misschien kun je nog een gerichtere opleiding doen als dat beter bij de eisen past. Soms moet je er best wel veel voor over hebben en je zal de eerste niet zijn die dat doet, maar als je het echt wilt is het het zeker waard. Succes!
 
Last edited:
Sponsoring in die sector kun je wel vergeten. Huisartsen zijn wel welkom, mbo'ers niet. Zelfs als je op een of andere manier het land binnenkomt, heb je nog te maken met allerlei organisaties waar je je bij aan moet sluiten, zoals de AASW, en dat schijnt ook weer moeilijk te zijn.

Je zou kunnen onderzoeken of er in een bepaald gebied een tekort is, maar Freo zal het dan niet worden.
HBO is wellicht een lange termijn route, maar het overwegen waard.
Good luck
 
Back
Top