Emigreren op of na je 50e.

Kees D.

New Member
Hallo,

Wij zit al jaren met de wens om te emigreren naar Australie. Ik ben nu 48 en mijn vrouw is 47. Wij zelf zijn 2 keer eerder in Perth geweest op vakantie een maand lang en dat is ons onvoorstelbaar goed bevallen. Wij heb vele tv progamma's gezien over emigreren naar Australie dus weet hoe mooi het allemaal is. Ik en mijn vrouw zijn Nederland al jaren zat helaas. Wij smachten naar avontuur en vooral het goede stresloze leven op.onze leeftijd.Nederland heb ik helemaal gezien in alles.

En nee, als mensen denken dat dit een opleving is dan hebben ze het mis. Dit is iets dat ons al jaren bezighoud. En nu onze kinderen de deur uit zijn willen we eens aan onzelf denken en genieten van het leven. Ik heb vele artikelen gelezen over emigreren naar Australie na je 50e en weet dus dat het geen makkelijk iets is. Nee, ik heb geen miljoen Australische dollars die nodig schijnt te hebben wil je na je 50e naar Austrie kunnen emigreren.

Ik heb wel een (internet) bedrijf dat online douchcabine's verkoopt. Daar kunnen we ons financieel mee redden. Zoiets zou ik ook makkelijk kunnen opzetten in welk ander land dan ook. Ik heb ongveer 75.000 euro spaar geld. Nu is de vraag, kunnen wij met deze feiten emigreren naar ons droomland Australie over een jaar of 2?? Mischien zijn er mensen hier die ons veel verder kunnen helpen of uit eigen ervaring spreken op onze leeftijd?
Dit is voor ons een eerste aanzet om echt te beginnen met het verwezenlijken van onze droom. Ik hoop daarom dan ook dat er nuttige zoniet hele goede tips etc binnen komen.

Alvast bedankt.

Kees
 
Ps zou een moderator aub mij achternaam op me profiel kunnen verwijderen ? Denk dat ik iets verkeerds heb gedaan bij het registreren.

Alvast bedankt.

Kees
 
Hoi Kees, ik heb de twee moderators even ge-tagged zodat ze kunnen reageren op je verzoek. (edit; is al geregeld zie ik :) )

Wat betreft je visa; op allerlei enorm dure business visa na waarbij je al 1.5 miljoen of meer in assets moet hebben of dingen als dependant parent, kom ik maar weinig visa tegen die boven de 45 nog gelden. Deze twee kon ik terug vinden maar de vraag is (altijd) of je de juiste skillset hebt om in aanmerking te komen.

Employer Nomination Scheme (subclass 186)

Regional Sponsored Migration Scheme visa (subclass 187)

Het overzicht met alle Permanent Resident Visa vindt je hier.

Iemand anders betere ideeën?
 
Wow, ik ben blij dat wij onze 186 visum al hebben. Onder deze voorwaarden was het ons destijds nooit gelukt om een permanent visum te krijgen.
 
Gelukkig zijn jullie er wel gewoon! @Janneke61
Inderdaad, maar het is wel raar om te beseffen dat nu nooit meer gelukt zou zijn. Dan had ons leven er heel anders uit gezien. Hoewel ik nu wel een Australische zoon heb, dus misschien vanwege familie redenen nog een kans had gehad. Tenminste als hij dan nog de Australische nationaliteit had kunnen krijgen met een 457 visum.
 
Last edited:
Hoi allemaal,
Vanwege grote drukte kon ik helaas niet niet eerder reageren.
Maar wat een deceptie zeg om dit zo te lezen. Komt eventjes erg hard aan moet ik zeggen. Dat het feitelijk gewoon onmogelijk is om ooit je droom waar te kunnen maken. Ik snap dat men strenge regelgeving wil omtrent immigratie. Maar dit gaat wel heel erg ver moet ik zeggen. Het betekend gewoon dat wanneer je 45 jaar of ouder bent ke eigenlijk alleen nog maar op vakantie kan naar Australie, en je droom.om daar je laatste 20 a 30 jaar te gaan leven totaal moet opgeven. Iets dat echt heel hard aankomt bij ons kan ik iedereen hier verzekeren.

Ik blijf naar mogelijkheden zoeken om toch met mijn vrouw onze droom te verwezenlijken, ik snap dat dit bijna onmogelijk wordt, maar ik zal niet opgeven. In iedergeval wil ik de mods en anderen hier bedanken voor de reacties op post.
Gr Kees
 
Hoi Kees, snap dat dit absoluut niet is wat je wilde horen... :( En ja het voelt heel apart om als welwillend hardwerkend individu de deur gesloten zien worden.

Wil je echt het naadje van de kous weten en het onderste uit de kan halen is contact opnemen met een bureau zoals http://www.justmigrate.com.au of http://www.visa4you.nl een slimme zet mijn inziens.
 
Hoi allemaal,
Vanwege grote drukte kon ik helaas niet niet eerder reageren.
Maar wat een deceptie zeg om dit zo te lezen. Komt eventjes erg hard aan moet ik zeggen. Dat het feitelijk gewoon onmogelijk is om ooit je droom waar te kunnen maken. Ik snap dat men strenge regelgeving wil omtrent immigratie. Maar dit gaat wel heel erg ver moet ik zeggen. Het betekend gewoon dat wanneer je 45 jaar of ouder bent ke eigenlijk alleen nog maar op vakantie kan naar Australie, en je droom.om daar je laatste 20 a 30 jaar te gaan leven totaal moet opgeven. Iets dat echt heel hard aankomt bij ons kan ik iedereen hier verzekeren.

Ik blijf naar mogelijkheden zoeken om toch met mijn vrouw onze droom te verwezenlijken, ik snap dat dit bijna onmogelijk wordt, maar ik zal niet opgeven. In iedergeval wil ik de mods en anderen hier bedanken voor de reacties op post.
Gr Kees

Ik zie wel eens bedrijven te koop via business brokers (makelaars) waarbij staat "business migratiom available". Dat zijn echt geen bedrijven van 5 miljoen, maar eerder rond de 1 ton. Als je dat geld hebt, wellicht daar eens naar kijken. Eventueel wat business brokers mailen. Deze persoon houdt zich daar volgens mij regelmatif mee bezig (wel met name voor aziaten, maar dat zou niet veel anders moeten zijn) https://reiwa.com.au/real-estate-agent/eddie-boehm-13580-0-32023/ . Dtuur hem eens een berichtje zou ik zeggen
 
Back
Top