Merry-go-round to & in OZ

En weer een week of 6, 7 voorbij, ook hier vliegt de tijd! Sinds de laatste uitgebreide post is het echt Lente geworden (elke dag 20+) en kan de lange broek weer in de kast. De combinatie van het klimaat en thuiswerken zorgt voor een klein maar niet onbelangrijk voordeel: Je stapt je bed uit en kan gelijk je korte broek en teenslippers aan. Toch een beetje vakantie gevoel elke dag! En dat vakantiegevoel proberen we natuurlijk zo lang mogelijk vast te houden (tot April/Mei 2018 gok ik) Als ik teruglees zie ik dat ik het Nederlands ook al aan het verengelsen ben...Hoofdletters voor seizoenen en maanden. Daar gaan we al, straks praten we ook nog raar!

Na 3/4 jaar hier beginnen we langzaamaan wat mensen te kennen en vriendschappen te sluiten, dat is erg fijn, al we kunnen het bijzonder goed met elkaar vinden, een beetje aanspraak buiten de deur is nooit weg. Al zitten we al 9 maanden elke dag op elkaars lip, er is nog geen onvertogen woord gevallen. Dat mag best even genoemd worden! Zal waarschijnlijk meer met Miss Bang's tolerantie niveau te maken hebben als mijn flexibiliteit ;)

Maar we hadden het over vrienden. Ja in Nederland heb je je vriendenkring over tientallen jaren opgebouwd via school, werk, sport en hobby. Hier begin je weer op nul. Sport en hobby zijn nu de beste opties voor een nieuwe vriendenkring aangezien we niet op kantoor zitten ergens. Zo zorgt Alice de Land Rover voor contacten (Land Rover eigenaren zijn een beetje anders maar wel leuk!) en andere zaken zoals mountainbiken of klimmen zorgen ook voor nieuwe contacten. Het maken van nieuwe vrienden is een lastig maar ook interessant onderdeel van een emigratie!

Een andere hobby die ik weer opgepakt heb is motoren verbouwen. Iets wat ik in Nederland een keer met goede resultaat gedaan heb al zeg ik het zelf, en nu we wat meer gesettled zijn weer wilde gaan doen. Iets compleet anders als mijn werk, en waar ik mijn creatieve en technische kant in kwijt kan (en teveel geld hahahaha) Het kopen van de nieuwe donor motor is weer op de nu al bekende manier gegaan.
1. Je ziet iets op de Australische 'marktplaats.nl'
2. Je stuurt wat SMS-jes heen en weer
3. Je krijgt wat meer foto's en een videootje
4. Je maakt een bedrag over naar de eigenaar
5. Je huurt een transport bedrijf in om je nieuwe, ongezien gekochte motorfiets, 1500km jouw kant op te brengen.
6. Twee weken later zie je wat je gekocht hebt. En weer gewoon goed getroffen!
Over een paar maanden ziet ze er heel anders uit, maar dat is het leuke eraan. (en weer bedankt @Thijsvr voor de tips!)

Over geland gesproken, we hebben de laatste weken aardig heen en weer gevlogen. We zijn aan het denken om in QLD land of een huis te kopen, eerst als investering, later om te wonen. Maar de Sunshine Coast Hinterland/Mary Valley regio ligt niet om de hoek. Dus als je wat wilt zien, dan moet je eigenlijk wel vliegen! Je rijdt naar het vliegveld en plots denk je: Oh shit! Paspoorten vergeten! Maar dat is niet zo, want je komt aan op het vliegveld en loopt met alleen je e-ticket op je telefoon zo het vliegtuig in. Het is tenslotte allemaal hetzelfde land hè! Geen paspoort nodig :)

En wie denkt dat we Canberra niet leuk meer vinden; We blijven nog wel even in Canberra en als we rijk genoeg zijn verhuizen we naar het noorden om hippies te worden hahaha (al zouden de winters wel wat warmer mogen hier, als we dan toch wat mogen klagen)

In ander nieuws/vraagje. Ik heb een RRV aangevraagd, ondanks dat ik er nog geen recht op heb. Miss Bang heeft de hare wel gekregen ondertussen. Nu heeft men bij mij 40 dagen terug gevraagd voor meer info, heb ik keurig aangeleverd en sindsdien: doodse stilte. Al een paar keer gemaild dat ze over de 30 dagen doorlooptijd zitten (we zitten nu op 70) maar op mail wordt niet gereageerd. Iemand tips, want het telefoon nummer heeft in het menu geen enkele optie die op mijn RRV slaat :confused:
 
Ha, fijn! Weer een lange update! Begon ontwenningsverschijnselen te krijgen... En ik herken het verengelsen. Ik merk dat ik na bijna 9 jaar Australie meer fouten maak in het Nederlands schrijven :(

RRV = resident return visa? Die van mij kreeg ik op exact hetzelfde tijdstip binnen als de aanvraagbevestiging. Snelste visum toekenning ooit :D
 
Ha, fijn! Weer een lange update! Begon ontwenningsverschijnselen te krijgen... En ik herken het verengelsen. Ik merk dat ik na bijna 9 jaar Australie meer fouten maak in het Nederlands schrijven :(

RRV = resident return visa? Die van mij kreeg ik op exact hetzelfde tijdstip binnen als de aanvraagbevestiging. Snelste visum toekenning ooit :D

Nou, net op tijd met dit stukje ;)

Ja RRV. Die krijg je normaal pas als je 2 jaar hier bent. (En onze 176 is ‘verlopen’ omdat we er dik 4 jaar van in NL hebben gezeten) Wij zijn er nog geen jaar hier. Dat is de uitdaging. Maar waarom het bij Miss na extra info in 2 weken gedaan was en bij mij al weken duurt krijg ik niet duidelijk. En uiteraard krijg je 0.0 reactie op mails bij Immi. :(
 
Weer leuke update! Heerlijk te lezen hier in het toch koude Nederland.
Over je RVV......k zou het niet weten.....weer een lesje in geduld?
 
@Tamarind, @Kazz, RRV, kreeg vrijdag een berichtje met precies dezelfde vragen (voor extra info) als 5 weken terug. Dus ik denk dat mijn dossier kwijt geraakt is en ik nu weer vooraan mag aansluiten... Ach, als het deze keer wel goed doen zou het wel binnen 30 dagen geregeld moeten zijn toch? o_O )
 
En 2x RRV!

Miss Bang had hem al eerder binnen gehengeld, die van mij ging via allerlei omwegen leek het. Maar nu maandag weer de extra info aangeleverd en zojuist goedgekeurd. We kunnen dus het land uit EN weer terug.
Ons PR was afgelopen en we wonen hier nu precies 10 maanden. Dus netjes van ze want officieel moet je hier 2 jaar zijn.

Wel een lekker gevoel om voor noodgevallen terug naar NL te kunnen :)
(of voor werk reizen)
 
De contracten zijn nog aan het heen en weer gaan, en de bank moet nog even de zak met geld goedkeuren maar we gaan er vanuit dat het allemaal gewoon goed komt (she'll be right niet waar?)

10 maanden en 1 dag na aankomst hebben we een huis gekocht!

We gaan er nog niet in wonen, in January gaan we er naar toe om de boel op te frissen en verhuur klaar te maken. En dan verhuren we het een tijdje (1 jaar? 5 jaar? we weten het nog niet :) ) Maar op een gegeven moment gaan we er wel zelf zitten.

Huis ligt in het achterland van Noosa, in de buurt van Eumundi, voor de backpackers en Queenslanders onder ons wel bekend denk ik.
50.000 vierkante meter 'jungle' met uitzicht op Tuchekoi Conversation Park (een vreemde berg/oude vulkaan?) en achter ons West Cooroy state forest (met Koala's!)
En als je even hebt kun je hier wat meer zien, Miss Bang heeft een filmpje gemaakt van ons eerste (en enige) bezoek een paar weken terug.

De onderhandelingen en dergelijke lopen enorm t....r....a....a.....g.... De huidige eigenares woont ergens bij Uluru in de buurt. We krijgen 1x in de week contact met haar dus volgens mij zit ze door de weeks in de woestijn zonder bereik of zo. Dus elke komma, datum en bedrag onderhandeling duurt minstens een week. Maar ergens voor 2019 hopen we de boel wel rond te hebben :D

 
Back
Top