Het grote Kampeer topic

Sinds Januari trotse bezitter van een Baroud hardshell rooftop tent. Vonden onze campertrailer toch wat onhandig, dus nu slapen we op het dak. Helemaal geweldig. Net ff wat luxer dan op de grond in een tentje maar toch ultieme kampeer gevoel!

Zie ook mijn draadje elders over Kamperen met honden voor de Xpditers die hun viervoeter mee willen nemen. https://xpdite.net/forum/threads/kamperen-met-honden.14096/
 
Last edited:
Wij hebben deze tent gekocht. Is geweldig als je kids hebt en wat langer wilt slapen. Of als je op een overvolle Big 4 staat met straatverlichting die je de hele nacht wakker houdt!
Ik kan nog steeds geen foto’s plaatsen dus Google is your friend
Coleman Instant Up Northstar 10P DarkRoom Tent
 
Wij hebben als zijnde proef ook een Coleman Instant Up maar dan wat kleiner, we zijn maar met twee ;)
Over het algemeen slapen we gewoon in de bak van de auto, daar zal ik nog wel even foto's van opzoeken ;)

p-9198-coleman-instant-up-8p-gold_01.jpg
 
@KarolineLawo Foto's plaatsen:
Zorg dat je foto al online staat (bijvoorbeeld facebook of dropbox)
Klik rechts op de foto, klik kopieer image adres (of zoiets)
Klik hier op het foto dingetje (naast de smiley in de balk van je bericht)
Plak de URL in het veld.
En klik Insert.
 
IMG_1578.JPG

Het is dus eigenlijk een luxe skibox op je dak, die van ons heeft een bed van 140x200 maar je hebt nog een slag groter (daar hoort dan ook een grotere auto onder). Keurig afgewerkt, met mini ventilatortje in het dak op zonnecellen. Wij hebben gekozen voor het rechte model, je hebt ook een soort schelpmodel die aan een kant scharniert, maar dan heb je minder uitzicht rondom. Overal fly screens, een lamp, laddertje en best goed matras. Die van ons heeft een deuk in het dak omdat we daar straks een zonnepaneel op willen vervoeren. Wij kunnen er recht op inzitten (we zijn 1.75 en 1.83m lang, dus niet de kleinsten). Voor meer info, zie: www.jamesbaroud.com.au
Oh ja, je kunt echt binnen een paar minuten je bed in. 4 klemmen losklikken, laddertje ophangen en scharnieren in de hoeken naar buiten duwen. Klaar!
 
Last edited:
Wij zij vorige kampeertrip "aangevallen" door meerdere slangen bij onze tent.

Wat bleek, een nestje muizen had zich in mijn surfboardbag genesteld en daar kwamen ze op af. Die had ik buiten de tent gelaten en voor de muizen een prima plekje om te verblijven.

Gelukkig was onze hond alert en liet het ons weten, maar bleef op gepaste afstand :)
 
Jaren geleden kampeereden we met een tent bij Albany.
Midden in de nacht werden we wakker van iets net buiten de tent.
Het bleek een possum te zijn die onze wine cask aan het leeg drinken was.;-)

Possums hebben ons geleerd om vuilnis, eten en drinken allemaal in de auto op te bergen :)
 
Bezig met de achterkant van de Defender een beetje aan te passen. We hebben expres weinig aanpassingen gemaakt toen we de auto kochten. Eerst even kijken waar we behoefte aan hebben.

Ondertussen gemonteerd:
- 45 liter watertank en kraan
- kastjes voor slaapzakken, borden, pannen, bestek, wat snelle grijpvoorraad.
- Gas bottle
- enz.

Er zullen de komende weken nog wel wat dingetjes verder aangepast worden, zal eens een rondleiding filmpje maken tegen de zomer ;)
Alvast een sneak peek van een paar weken terug.

IMG_1686.jpg
 
Camping for Dummies, #1

OK, ik ben dus heeeeeeel erg een beginnend kampeerder. Zo iemand die wel het spul heeft, maar... ;)

Maar serieus: een aantal wellicht rare vragen voor wanneer je met de tent op stap gaat. M.b.t. total fire ban: dat houdt neem ik aan ook in dat je geen kampeer gasstelletje mag gebruiken? Hoe doen julie dat dan wanneer jullie bijv een week de hort op gaan? Gewoon niet warm eten en geen koffie/thee? Of zijn er opties? De kampeerplekken waar ik aan denk hebben behalve een long drop wc geen voorzieningen. Dus geen BBQ of overdekte plek waar je evt zou kunnen koken. Hooguit een picknicktafel waar je eea op zou kunnen zetten, zodat het vuur bij de grond weg is.

En met zo'n gasstelletje heb je dus van die kleine gasflesjes. Zijn die veilig achterin de auto, ook wanneer de buitentemperatuur oploopt tot boven de 30C? Heb een visioen van ontploffende gasflesjes... :oops:

Er volgen vast meer vragen, maar dat zijn de eersten.
 
Je mag wel zo een gasstellerje gebruiken en onze gasflesjes zijn nog nooit ontploft in de auto en we gaan elke maand wel ergens camperen, zomer en winter! No worries mate!
 
https://www.rfs.nsw.gov.au/fire-information/fdr-and-tobans/total-fire-ban-rules

Hier heb je wat info over fire bans. Geen kolen of kampvuur dus en als je op gas kookt of BBQ’t dan moet je water bij de hand hebben. Wij koken op 2-pits gasstel op de achterklep vd auto, die kan niet omvallen en ver genoeg bij gras vandaan. Het is natuurlijk de vraag of je middenin een National Park moet gaan zitten met de hoogste dreiging. Ontploffende gasflessen hebben wij geen last van gehad, maar we hebben een navulbare tank en die zijn robuust.
 
Die gasflesjes komt wel goed. De druk in die flesjes is heel wat bar meer dan dat 30 graden temperatuur er aan toevoegt.
En koken vanaf de grond kan geen kwaad. Ik heb een brandblusser in de auto, pik er anders 1 op bij de Bunnings voor een tientje of twee. Daar blus je geen bushfire mee. Maar wel je mini brandje indien nodig.

Zelf koken we met een twee pits Coleman gasstel en de grotere 4KG gasfles op de achterklep zoals @Red dust al zei. Je ziet de gasfles nog links in de hoek op de foto hier boven.

Meer vragen? Shoot!
 
Dank :) :)

Ik heb nog geen gasstel, maar kan wel eentje lenen. Vroeg het me alleen af, omdat ik qua kamperen inderdaad een NP in zou gaan en absoluut niet de aanstichter wil zijn van een bushfire! Aan een klein blusapparaat had ik ook al gedacht. Is sowieso niet verkeerd om in huis/auto te hebben.
 
Aan een klein blusapparaat had ik ook al gedacht. Is sowieso niet verkeerd om in huis/auto te hebben.

Precies. Heb een brandblusser in de 4x4 en één in de keuken thuis. Vuur en Australia is een gevaarlijke combinatie. Voor een paar tientjes heb je genoeg keus.
 
Precies. Heb een brandblusser in de 4x4 en één in de keuken thuis. Vuur en Australia is een gevaarlijke combinatie. Voor een paar tientjes heb je genoeg keus.
Op het werk worden brandblussers e.d. regelmatig gecheckt. Hoe zit dat met spul wat je thuis en in de auto hebt? Als dat tegen de veiligheidscheck datum aanzit kan dat dan gewoon door iemand gecheckt en goedgekeurd worden?
 


OFX
Back
Top