Het grote auto topic

@afterbang deze ken je vast wel. Van onze goede maat Ronny Dahl.

bijna 1000 liter diesel aan boord, 3500km actieradius. Kost wel wat maar dan heb je ook wat :p

 
@afterbang deze ken je vast wel. Van onze goede maat Ronny Dahl.

bijna 1000 liter diesel aan boord, 3500km actieradius. Kost wel wat maar dan heb je ook wat :p


Thanks! Heb hem van de week even gekeken ja. Redelijk dik apparaat ;)

Kom net bij Pickles Auction vandaan. Niet voor de serieuze koop actie perse. Maar even snuffelen en kijken hoe/wat/waar zeg maar.
Nu de auction is in de gaten houden en kijken of je kunt zien waar ze uiteindelijk voor weg gaan :up:
 
Thanks! Heb hem van de week even gekeken ja. Redelijk dik apparaat ;)

Kom net bij Pickles Auction vandaan. Niet voor de serieuze koop actie perse. Maar even snuffelen en kijken hoe/wat/waar zeg maar.
Nu de auction is in de gaten houden en kijken of je kunt zien waar ze uiteindelijk voor weg gaan :up:

En heb je een idee waar deze unimog's voor weg gaan? Zal niet goedkoop zijn.

Ik ben zelf al een tijdje aan het inlezen en de auto sites in de gaten houden mbt de GEN 2 Pajero. Heerlijk boxy old school apparaat en in tegenstelling tot mijn NS passen hier wel 33 inch muddies onder. Lijkt me leuk om stock standard cheap aan te schaffen en dan alles zelf aan te pakken. Met mijn NS zijn er dingen die ik zelf niet wil/durf te doen, omdat ik niet al te technisch ben maar wel graag wil gaan rommelen en hobbyen. Met de GEN 2 kun je wat meer foutjes maken en met dingen experimenteren. Auto is puur voor erbij dus kan de tijd nemen om te sleutelen.

Zoiets vind ik er dan wel best leuk uitzien, al zou ik dan nog wat extremer gaan.

gen2pajero.jpg
 
En heb je een idee waar deze unimog's voor weg gaan? Zal niet goedkoop zijn.

Ik ben zelf al een tijdje aan het inlezen en de auto sites in de gaten houden mbt de GEN 2 Pajero. Heerlijk boxy old school apparaat en in tegenstelling tot mijn NS passen hier wel 33 inch muddies onder. Lijkt me leuk om stock standard cheap aan te schaffen en dan alles zelf aan te pakken. Met mijn NS zijn er dingen die ik zelf niet wil/durf te doen, omdat ik niet al te technisch ben maar wel graag wil gaan rommelen en hobbyen. Met de GEN 2 kun je wat meer foutjes maken en met dingen experimenteren. Auto is puur voor erbij dus kan de tijd nemen om te sleutelen.

Zoiets vind ik er dan wel best leuk uitzien, al zou ik dan nog wat extremer gaan.

View attachment 982

Cool! Kleur is goed ook ;)
Hoe ouder hoe makkelijker om aan te werken ja. Voor Cairns mud wrestling kun je wellicht nog wel wat meer gebruiken dan 33” ;) Maar ter vergelijk, ik heb ook 33” op de Defender. Groter doet nogal een aanslag op alles in de aandrijflijn. Kwam van het weekend in de Victoria High Country weer een Bogan in een Patrol tegen met 37” en een gebroken aandrijfas/CV.

Wat betreft de Unimogs, die zitten een beetje rond de 25000 gok ik. Deze auction maar is even afwachten en kijken wat er gebeurd 👍
 
Last edited:

25k voor base army spec, dan moet je hem nog helemaal ombouwen en opbouwen, wordt prijzig grapje. :p MAAR, wel een heel heel vet project.

33" is het maximale wat de gen2 met minimale lift kan hebben, dat is al meer dan ik nu op de NS kan hebben dus icm met Muddies moet dat wel voldoende zijn om gunshot etc te tackelen in Cape York. Groter hoeft van mij niet ivm de bovengenoemde nadelen die je hier benoemt. 37" met stock drivetrain is vragen om moeilijkheden. Sleutelen aan dit soort bakken is veel makkelijker idd, dus durf dat ook wel aan, zelfs met mijn 2 linkerhanden.

Probleem is nu om een goeie te vinden, de meeste zijn afgeragde backpacker campers en die laten we uiteraard mooi staan. Zie ook vrij weinig diesels te koop staan en de petrols lopen vaak boven de 3 ton. Dus even doorzoeken voor wat knaps, al houdt ik mijn ogen ook open voor ander spul.
 
25k voor base army spec, dan moet je hem nog helemaal ombouwen en opbouwen, wordt prijzig grapje. :p MAAR, wel een heel heel vet project.

33" is het maximale wat de gen2 met minimale lift kan hebben, dat is al meer dan ik nu op de NS kan hebben dus icm met Muddies moet dat wel voldoende zijn om gunshot etc te tackelen in Cape York. Groter hoeft van mij niet ivm de bovengenoemde nadelen die je hier benoemt. 37" met stock drivetrain is vragen om moeilijkheden. Sleutelen aan dit soort bakken is veel makkelijker idd, dus durf dat ook wel aan, zelfs met mijn 2 linkerhanden.

Probleem is nu om een goeie te vinden, de meeste zijn afgeragde backpacker campers en die laten we uiteraard mooi staan. Zie ook vrij weinig diesels te koop staan en de petrols lopen vaak boven de 3 ton. Dus even doorzoeken voor wat knaps, al houdt ik mijn ogen ook open voor ander spul.

Ja, een Unimog is niet een even snel tussendoor project, alleen al vanwege de onkosten!

De oude zijn makkelijker in onderhoud, maar ja, bijna elke die je zult vinden heeft een flink verhaal te vertellen zeg maar ;)
 
Ja, een Unimog is niet een even snel tussendoor project, alleen al vanwege de onkosten!

De oude zijn makkelijker in onderhoud, maar ja, bijna elke die je zult vinden heeft een flink verhaal te vertellen zeg maar ;)

Flink verhaal is niet zo erg, als er maar wat van onderhoud gedaan is. Nu vaak backpack auto's of auto's zonder RWC en Rego etc. Dan weet je over het algemeen ook wel hoe er mee omgegaan is. Zag een mooie vlakbij Sydney voor een goeie prijs maar dat is nu weer net even te ver rijden helaas.
 
Merc Ute?
Nah! Dan kun je beter een Navara kopen. Zelfde auto en goedkoper ;)
(Technically zou je het wellicht wel een Merc ute kunnen noemen nu je het zegt!)

1.jpg

Over een maandje of zo verwacht ik haar hier. Ze staat nu nog in SA (Renmark... sorry @Beebmeep als het Whyalla was geweest had ik wellicht zelf langs kunnen komen!) De huidige eigenaar dropped haar hier af. Ik moet mijn vrachtwagen rijbewijs nog gaan halen :D
 
Last edited:
Nah! Dan kun je beter een Navara kopen. Zelfde auto en goedkoper ;)
(Technically zou je het wellicht wel een Merc ute kunnen noemen nu je het zegt!)

View attachment 987

Over een maandje of zo verwacht ik haar hier. Ze staat nu nog in SA (Renmark... sorry @Beebmeep als het Whyalla was geweest had ik wellicht zelf langs kunnen komen!) De huidige eigenaar dropped haar hier af. Ik moet mijn vrachtwagen rijbewijs nog gaan halen :D

Gaaf man, nu kan het modifien beginnen, dat rijbewijs is geen probleem die heb je hier in 1 dag. Ik moet ook op voor mijn vrachtwaggel rijbewijs (HR) als back up chauffeur op het werk.
 
Gaaf man, nu kan het modifien beginnen, dat rijbewijs is geen probleem die heb je hier in 1 dag. Ik moet ook op voor mijn vrachtwaggel rijbewijs (HR) als back up chauffeur op het werk.

Thanks, nu eerst weer sparen ;)

Ja, dat truck rijbewijs is niet echt te vergelijken met NL truck rijbewijs lijkt het. Moet je überhaupt wel het verkeer in voor je examen, het lijkt hier alsof ze het op het lokale circuit doen? Maar heb het niet helemaal helder.
 
Nah! Dan kun je beter een Navara kopen. Zelfde auto en goedkoper ;)
(Technically zou je het wellicht wel een Merc ute kunnen noemen nu je het zegt!)

View attachment 987

Over een maandje of zo verwacht ik haar hier. Ze staat nu nog in SA (Renmark... sorry @Beebmeep als het Whyalla was geweest had ik wellicht zelf langs kunnen komen!) De huidige eigenaar dropped haar hier af. Ik moet mijn vrachtwagen rijbewijs nog gaan halen :D
Whyalla is nog wel een stukje down the road van Renmark, dus snap 'm ;)
 
Nah! Dan kun je beter een Navara kopen. Zelfde auto en goedkoper ;)
(Technically zou je het wellicht wel een Merc ute kunnen noemen nu je het zegt!)

View attachment 987

Over een maandje of zo verwacht ik haar hier. Ze staat nu nog in SA (Renmark... sorry @Beebmeep als het Whyalla was geweest had ik wellicht zelf langs kunnen komen!) De huidige eigenaar dropped haar hier af. Ik moet mijn vrachtwagen rijbewijs nog gaan halen :D

Wat voor winch ga je daar op zetten? :D
 
Thanks, nu eerst weer sparen ;)

Ja, dat truck rijbewijs is niet echt te vergelijken met NL truck rijbewijs lijkt het. Moet je überhaupt wel het verkeer in voor je examen, het lijkt hier alsof ze het op het lokale circuit doen? Maar heb het niet helemaal helder.

Ja je moet de openbare weg op paar uurtjes sturen, dan examen doen en je hebt je groot rijbewijs. Niet te vergelijken met NL lijkt mij ook. Maar we gaan het zien.
 
Wat voor winch ga je daar op zetten? :D

Zelfde als op de Defender maar dan sterker 😉

je ziet ze veel met Runva 20.000lbs. Heb een Runva op de Defender. Maar maar half zo sterk hahaha.
Hoorde al een Unimog eigenaar vertellen dat je er beter één op de achterkant wil hebben. Als een Unimog vast zit wil je niet verder vooruit! Dan wil je terug :)

Origineel heeft het leger er PTO winches opzitten. Dus die werken vanaf de motor/versnellingsbak. Dan heb je power voldoende. Maar ze zijn wel een beeeeetje lomp groot
 


OFX
Back
Top