Motorrijders

Hier wordt er heel rustig zo af en toe wat aan een motor gerommeld ;)
De laatste weken heeft er (terwijl ik voornamelijk uit het land was) iemand een uitlaat in elkaar gefrutseld, wil niet veel zeggen. Maar die jongen snapt het wel!
Image 19-8-19 at 08.13.jpg

Image 19-8-19 at 08.12.jpg

Image 19-8-19 at 08.09.jpg

Alles handgemaakt! (op de veertjes na dan ;) )
 
Wordt een mooi apparaat! Als je hem een keer een beetje deze richting op neemt, let me know.
Ik kom helaas zelf bijna niet aan rijden toe. Ik neem hem soms 5 km door de stad heen mee naar werk zodat ik geen flat spots op m'n banden krijg, haha.
 
Wordt een mooi apparaat! Als je hem een keer een beetje deze richting op neemt, let me know.
Ik kom helaas zelf bijna niet aan rijden toe. Ik neem hem soms 5 km door de stad heen mee naar werk zodat ik geen flat spots op m'n banden krijg, haha.

Een ritje door de Snowy Mountains en dan in die buurt rijden, waarom niet ;) Combineren met de MotoGP op Phillip Island? 👍
 
Ik sta met 1 been in de beslissing op de helm aan de wilgen te hangen (of hoe gaat dat gezegde? :p)

Dirtbike komt gepaard met toch iets te lange hersteltijden van injuries. Daardoor nu bijvoorbeeld al 4 maanden niet kunnen surfen en dat vind ik erger merk ik... toch lastig, lastig om echt de knoop door te hakken.
 
Ik ben indertijd een jaar of 2 á 3 met Snowboarden gestopt. Teveel hersenschuddingen, breuken enz.

Niet bewust een periode gestopt. Gewoon gestopt, en na een tijdje ging het weer kriebelen. Niets hoeft. Alles mag.
 
Ik snap het wel. Ik rij soms zo weinig en dan komt er weer een rekening voor de verzekering of de rego binnen en dan denk ik "moet ik hem niet gewoon weg doen?".
Omdat ik zo weinig rij overweeg ik meer en meer om circuitdagen te gaan doen. Geen politie, geen mensen op hun telefoon achter het stuur, toeristen die over de middenstreep hangen, grindbak ipv bomen. Bovendien heb ik alles al om gewoon te gaan.

Met dirtbikes is er niet echt een veiliger alternatief geloof ik. SM en trial is niet echt hetzelfde denk ik?
 
Ik snap het wel. Ik rij soms zo weinig en dan komt er weer een rekening voor de verzekering of de rego binnen en dan denk ik "moet ik hem niet gewoon weg doen?".
Omdat ik zo weinig rij overweeg ik meer en meer om circuitdagen te gaan doen. Geen politie, geen mensen op hun telefoon achter het stuur, toeristen die over de middenstreep hangen, grindbak ipv bomen. Bovendien heb ik alles al om gewoon te gaan.

Met dirtbikes is er niet echt een veiliger alternatief geloof ik. SM en trial is niet echt hetzelfde denk ik?

In Nederland ben ik op een gegeven moment ook gestopt op de weg, en alleen nog maar circuit. Na het zoveelste akkefietje op een dijk was ik er wel klaar mee. (NL is te druk in het weekend, iedereen wil op diezelfde dijk. Wandelaars, fietsers, motoren, auto’s. Het past gewoon niet)
 
Ik verheug me er op weer meer met partner te gaan rijden! Helaas nu zonder hond op de motor maar dat komt er misschien weer van 😊
 
Waarom kan ik hier geen foto uploaden? Zegt file is too large maar een foto moet toch kunnen?

Een foto kan. Maar niet als die te groot is ;)

je kunt de foto verkleinen tot bijvoorbeeld 800x600 pixels (Google even hoe je dat doet voor jouw computer)

of, als de foto al ergens online staat kun je de link naar de foto toevoegen in plaats van de foto zelf.
 
GS rechts.JPG

Eindelijk lukt het me om een foto te plaatsen.

Dit is de mijne, een Suzuki GS1000 uit 1979.

1245cc big bore, Web cams met een mm meer lift en GSX1100 carburateurs, en zo'n 17 pounds of boost..

4 jaar geleden het blok opgeblazen, tussentijds 2 auto's opgeknapt, daarom lag het motorproject stil.

Motor trekt van 90 naar 240km/h, in de hoogste versnelling, in ongeveer 300 meter.
Het zit op het randje van niet meer leuk, met een turbo hoef je geen toeren te draaien, met 6000rpm gaat het hard, met 7000rpm heel hard, met 8000rpm nog veel harder, met 9000rpm, de max... dat heb ik niet vaak gedaan, het is niet leuk meer..

Ik had was wat met het ontstekingstijdstip aan het experimenteren, met een turbo moet de ontsteking wat later om detonatie te voorkomen, maar met een twin spark (wat de mijne is) kan de ontsteking ook wat later, ik had beide bedragen bij elkaar opgeteld, en waarschijnlijk stond de ontsteking wat te laat, wat resulteert in aardig wat minder vermogen.
Toen ik de ontsteking wat vroeger had gezet trok ie echt eng hard!! Ik had hem recht op staan in de derde versnelling nog zonder dat de turbo druk leverde..
Even testrijden op het plaatselijk industriterrein, 1 keer misschakelen, een harde knal, en daar ging mn blok... Drijftang gebroken, en dat heeft beide carterhelften, kleppendesel en 2 kleppen vernield.

Andere krukas opgebouwd, was een leuke uitdaging, met sterkere drijfstangen, nu sparen voor een billet koppelingshuis, ik kan het me niet veroorloven dat het nog eens mis gaat, het vermogen zit aan de grens van wat het materiaal aan kan..
Wat kan het aan? Niemand weet dat echt, maar met een turbo kan het zo ineens zijn dat je een piek hebt in vermogen, om wat voor reden ook, en daar gaat je blok..
Een kapot onderdeel maakt op zich niet echt uit, maar het ligt er aan wat het meeneemt op het pad van destructie... ;)

Maar ik ben de laatste tijd weer onderdelen aan het verzamelen, hopelijk heb ik hem binnen 2 maand weer rijdende..
 
Last edited:
View attachment 1005

Eindelijk lukt het me om een foto te plaatsen.

Dit is de mijne, een Suzuki GS1000 uit 1979.

1245cc big bore, Web cams met een mm meer lift en GSX1100 carburateurs, en zo'n 17 pounds of boost..

4 jaar geleden het blok opgeblazen, tussentijds 2 auto's opgeknapt, daarom lag het motorproject stil.
Maar ik ben de laatste tijd weer onderdelen aan het verzamelen, hopelijk heb ik hem binnen 2 maand weer rijdende..

Bijzonder project! In het hoekje xtremebikez.nl (website bestaat niet meer, maar daar hing ik vroeger nog wel eens)
 
Back
Top