Coronavirus in Australië

Waar zei ik dat ik de overheid quote? Ik heb nog geen enkele (nog geen enkele!) pers conferentie van ScoMo gezien. Geen idee wat men hier zegt of roept.

Zoals je hieronder kunt zien (based on Johns Hopkins data) neemt de groei van aantal nieuwe gevallen af. Dat is toch het flattening the curve waar iedereen mee bezig is? We gaan niet voorkomen dat er nieuwe gevallen ontstaan, daarvoor zouden we echt in 100% isolatie moeten zitten in een bunkertje de rest van ons leven. Maar het idee was om de toename van nieuwe gevallen af te vlakken zodat de zorg minder stressed wordt. Dat lijkt te gebeuren.

Is het nu rozegeur en maneschijn? Nee, maar het is wel het effect wat men wilde gaan zien toch?
View attachment 1115
De trajectory van dit virus matcht niet met wat die grafiek laat zien. Pas als de verdubbeling per X-dagen een X laat zien van +5 kan je praten van flattening the curve. Op dit moment is X nog 3, en hij gaat nog niet naar 4, eerder terug naar 2.

Dat is ook het ergerlijke aan de hele berichtgeving rond dit virus- de informatie is gewoon chronisch incorrect.
On a side note; we willen ook weer niet te snel afname zien...
 
Het lijkt erop dat de trajectories een beetje aan het schommelen zijn. Voor het weekend down, na het weekend weer up. Al heb ik dat al vaker gezien. Dat weekend patroon bedoel ik.

Ik denk dat het schommelen wel een teken ‘kan’ zijn van een inzettende stabilisatie. De grafieken gaan natuurlijk geen perfecte parabool vormen als je er op inzoomt. Nog 7 miljard susceptible people. Het schommelt nog wel even omhoog en naar beneden.


In ander nieuws. Naast toilet papier, nog steeds afwezig hier, is er ook een tekort aan headsets voor thuiswerk ;). Ik heb een goede maar een voor de Misses is lastiger te vinden (behalve de hele dure...). Ze redt het voorlopig heel aardig met die van mij als Europa nog slaapt en daarna met de standaard iPhone oortjes.

Verder wat meer tijd voor organisatie, opruimen enz. De garage gaat er steeds beter uit zien. En dingen die je ooit nog wel eens gaat doen komen nu aan bod. Een ‘will’ bijvoorbeeld, stel je voor dat we het loodje leggen kan het maar beter geregeld zijn. Of rezoning van ons land in QLD. Inplaats van 5 hectare rural zoning willen we liever een stuk vastleggen als Environmental Management and Conservation zone. Dan is het beschermd voor als we nu, of tzt omvallen. Niets morbide of depressief aan. Just logic. We gaan allemaal een keer dood.

Have a happy day all!
 
De trajectory van dit virus matcht niet met wat die grafiek laat zien. Pas als de verdubbeling per X-dagen een X laat zien van +5 kan je praten van flattening the curve. Op dit moment is X nog 3, en hij gaat nog niet naar 4, eerder terug naar 2.
Waar baseer je dat op? Als ik kijk naar worldometer dan is de laatste verdubbeling van total cases van 26/3 naar 5/4. Dat geeft een X=10.
 
Ja het is OF 2 jaar, OF 4 jaar idd. Heel complex want mijn exacte situatie staat niet in de lijst.
Maar je zou zeggen dat een PR toch dole moet kunnen aanvragen.

Ik snap het principe van de wachttijd wel. Anders krijgen we PR’s hier die van dag 1 dole bludgers zijn ;)

in principe heb je recht op dole na <vul in complex verhaal> en mits je partner niet teveel verdiend. Laten we hopen dat het niet nodig is!
 
Daarover gesproken? Uit quarantaine ondertussen gok ik :) Hoe'st verder?
Ja, vanaf zondag zijn we weer 'los'. Lekker rondje hardgelopen en de hond mee voor een flinke wandeling in het bos. Wel weer fijn, genoot zelfs van het bezoekje aan de supermarkt. Maar daar blijft het dan ook bij. Gelukkig zijn we allebei gewend aan thuiswerken, dus dat levert geen problemen op. Heb wel te doen met mensen die in een appartement wonen met kids: werken, huiswerkbegeleiding en dat in een beperkte ruimte.... Of terecht kwamen in een Ibis hotel voor quarantaine zonder frisse lucht. That would drive me nuts!
Wel balen dat we niet lekker kunnen kamperen dit lange weekend. We gaan maar vuurtje stoken in eigen tuin denk ik!
 
Je kan natuurlijk overwegen de tent op te zetten in de tuin en zo toch het kampeergevoel te krijgen. :)

Zeker nu met het paas weekend! Een extra dag (of 2) om relaxed de pilgrimage naar de tuin te maken en terug!

Ga van het weekend wellicht een nieuwigheid uitproberen in de tuin:

IMG_7611.jpeg

Een slackline :) Maar niet de enkeltjes scheuren natuurlijk, wil niet tussen al die Corona mensjes terecht komen ;)
 
OK, als er nog een mini-sprankje hoop was dat onze trip naar Canada deze winter mogelijk zou zijn, dan is dat nu ook definitief van de baan. Air Canada heeft onze vluchten gecanceld. Niet geheel onverwacht natuurlijk.

Gelukkig hebben ze de terms and conditions een beetje aangepast, en ondanks dat je je geld niet terug krijgt, zijn de 'credits' nu 24 maanden geldig. Dus lang genoeg om volgend jaar winter (zomer daar) alsnog te gaan. Of lang genoeg om een wintersport daar te doen. Dus ondanks dat we graag dit jaar gegaan hadden, hebben we nu iets om naar uit te kijken voor 2021 zeg maar ;)
 
Back
Top