Coronavirus in Australië

Laten we wel zijn: ik geef zelf niet de mensen in de woontorens de schuld, maar ik zie zoveel bagger op tv dat ik gewoon even wil weten hoe de vork in de steel zit. En ABC wordt ik soms ook beetje moe van met dat zielige geleur bij die woontorens. Als moet het hel zijn om daar in opgesloten te zitten: maar het is niet voor niks. Ook ik ben van mening dat de politie veel harder moet optreden en veel meer boetes moet schrijven. Ik kan me nog herinneren hoe de politie in Melbourne die moslim terrorist met dat mes zijn gang liet gaan zonder echt in te grijpen, die andere agent en burgers waren bijna de dupe. In Europa had hij zonder pardon direct een kogel gehad. Heeft verder niks met elkaar te maken, maar geeft wel aan dat de politie het hier vaak te lichtzinnig opvat. (Behalve als je 83 in een 80 zone rijdt... )

het is soms lastig, je wordt constant geconfronteerd met mensen die denken dat de (social distancing)regels niet meer voor hun gelden. We hebben toch geen COVID meer in FNQ? Gevaarlijk..
 
Eens! Laat de politie svp boetes gaan uitdelen. Ik las over een party in Byron met 1000 mensen op een prive terrein - er werden geen boetes uitgedeeld. Daar snap ik dus helemaal niets van, iedereen wist duidelijk dat dit niet was toegestaan! 20 man is max. Zo leren ze het nooit.

Ja, onbegrijpelijk. Wat is dan de functie van de regels als je ze niet handhaaft?
 
Ik ben groot voorstander van harder politie optreden. Geen waarschuwingen, hier is $1000 boete omdat je vond dat jouw belangen boven die van de rest van Australië stonden. Verplicht in quarantine en toch stiekem even naar buiten? $16000 vind ik helemaal niet een onredelijke boete in zo'n geval.

Ben zelf geen voorstander van zware straffen omdat een cultuur van zware straffen simpelweg niet werkt, en vaak worden daar de "zwakkeren" in de samenleving dan weer het slachtoffer van. Daar zijn genoeg voorbeelden van te geven. Daarnaast zou je kunnen zeggen dat zware straffen uitdelen enigszins hypocriet is omdat:

1. de lokale and federale overheden gedurende de pandemic zelf grove fouten hebben gemaakt, en nog steeds maken. Als je iemand een fine wilt geven van $16K voor het uit een quarantaine hotel ontsnappen, dan kun je degene die de ruby princess heeft binnengelaten levenslang geven (geen enkel respect voor die ontsnappeling trouwens).

2. gedurende de pandemic de nieuwe wetten en regels vaak super vaag en inconsequent zijn geweest, wat niet alleen irritate and negativisme triggert, maar natuurlijk ook verwarring.

De overheid moet duidelijk en consequent zijn, en niet proberen een pretentieus politiestaatje te scheppen. Werkt niet.
 
Het is een lastige balans om goed te krijgen. Geen repercussies is wellicht ook weer te losjes. Maar zwaar straffen werkt wellicht ook niet top. En iemand in public housing kan toch nooit de boete betalen. Dus of die nu 1000 is of 16000, dat is academic als je op een paar honderd dollar per maand moet rondkomen.

Het is een crisis situatie en het is voor zowel de burgers als de regeringen lastig om tijdens de crisis de juiste dingen te doen.

Zoals al eerder in dit draadje, vele meningen met allemaal wel wat voor’s en tegen’s. Human Rights and ethiek loopt hier elke keer op meerdere manieren door heen. Voorbeeldje: Human right van de mensen in de woontorens vs de human rights van de gezonde bevolking.

En elke maatregel moet eigenlijk de ‘1984’ test doorstaan. Iets waar AJ terecht op wijst.

Super ingewikkeld! Laten we compassie-vol blijven, compassie voor de mensen in de torens, voor de mensen die gezond willen blijven, die de economie weer op gang willen hebben, de government die ook overweldigt wordt door de complexiteit enz. Compassie!
 
Last edited:
Het is een lastige balans om goed te krijgen. Geen repercussies is wellicht ook weer te losjes. Maar zwaar straffen werkt wellicht ook niet top. En iemand in public housing kan toch nooit de boete betalen. Dus of die nu 1000 is of 16000, dat is academic als je op een paar honderd dollar per maand moet rondkomen.

Het is een crisis situatie en het is voor zowel de burgers als de regeringen lastig om tijdens de crisis de juiste dingen te doen.

Zoals al eerder in dit draadje, vele meningen met allemaal wel wat voor’s en tegen’s. Human Rights and ethiek loopt hier elke keer op meerdere manieren door heen. Voorbeeldje: Human right van de mensen in de woontorens vs de human rights van de gezonde bevolking.

En elke maatregel moet eigenlijk de ‘1984’ test doorstaan. Iets waar AJ terecht op wijst.

Super ingewikkeld! Laten we compassie-vol blijven, compassie voor de mensen in de torens, voor de mensen die gezond willen blijven, die de economie weer op gang willen hebben, de government die ook overweldigt wordt door de complexiteit enz. Compassie!
Ik heb absoluut compassie voor al de mensen in de torens en elders in Melbourne die weer 6 weken in lockdown moeten. Maar ik heb kan geen begrip opbrengen voor mensen die zeer bewust verkeerd verdrag vertonen en gaan feesten, waardoor ze mogelijk andere mensen met een kwetsbare gezondheid in levensgevaar kunnen brengen.
 
Ok. En hoe gaat het nu met iedereen hier in het topic? Want voor we het weten gaat het hier weer enorm over op meta discussies over onderwerpen waar - no offence - 90% niks vanaf weet.
 
Ok. En hoe gaat het nu met iedereen hier in het topic?

Moet zeggen dat deze hernieuwde focus en maatregelen bijna vervelender aanvoelen dan de eerste keer. Het nieuwtje is er wel van af zeg maar en had het idee dat we op zijn minst in Australia op de weg terug waren. Dit laat zien hoe lastig het is/gaat worden. Moet opletten nu niet teveel het nieuws te volgen.
 
Moet zeggen dat deze hernieuwde focus en maatregelen bijna vervelender aanvoelen dan de eerste keer. Het nieuwtje is er wel van af zeg maar en had het idee dat we op zijn minst in Australia op de weg terug waren. Dit laat zien hoe lastig het is/gaat worden. Moet opletten nu niet teveel het nieuws te volgen.
Eens. Het voelt niet alleen vervelender, het gevoel wordt versterkt als ik om me heen zie dat mensen gewoon helemaal geen ene klap meer lijken te geven om de social distancing rules. We waren in shark bay de afgelopen paar dagen en het was ontnuchterend om de pharmacist te horen zeggen tegen iemand dat ‘there’s no covid in WA, so I wouldn’t put myself through a test with your symptoms’. Echt zo dom...
 
Die test is wellicht minder prettig dan een lekkere ijsco. Maar vast minder erg dan een uur ‘Married at first sight’ kijken. Miss Bang heb ik niet horen mopperen na de test.
 
Zojuist getest (het zit immers 200 meter down the road) en ze zeggen dat je je zelfs bij de meest milde symptomen moet laten testen.
Echt heel professioneel en gestroomlijnd. Was onder de indruk. Ik ben positief dat we dit in no-time onder controle hebben.

De test zelf is ook echt no big deal at all.

WhatsApp Image 2020-07-09 at 12.50.32.jpeg
WhatsApp Image 2020-07-09 at 12.50.32 (1).jpeg
 
Het voelt als de langste winter ever, zonder eind in zicht. Maar het is wel knus en we worden keidik van al dat gekook en die wijntjes.

Ik probeer al twee maanden een roei apparaat te kopen, want ik voel me een beetje het Michelin mannetje worden, maar ze zijn non-stop uitverkocht. Tweedehands gaan ze inmiddels voor meer dan nieuw, dus ik ben blijkbaar niet de enige.

Het voelt wel als een milde winter nu we zo weinig naar buiten kunnen ;) Annelies merkte trouwens op dat als de 6 weken voorbij zijn, we nog één week winter hebben en dan is het alweer lente. We slaan het koude weer gewoon helemaal over!
 
Zag net het advies om vooral elke dag dezelfde jeans te dragen, dan wordt tie soft and baggy en lijk je te zijn afgevallen ;)

Ben zelf al afgedaald naar officieel Aussie kostuum. De Trackie Daks...
Volgende stap: In Trackie daks and thongs naar de supermarket :D
 
Love my trackie daks 😍
Wow deze audience slang (?) moest ik googelen.
men de eerste beelden die ik zag zijn best oké, ik had iets erg shabby verwacht.
Dat kennen we hier niet, veels te warm 😎. Hier is winter het beste moment om buiten te zijn. Gelukkig kan dat, er mag geen ‘onreine’ meer in in (FN)Q. Toch wel heel klein beetje grappig als je dan een auto voorbij ziet rijden met nummerbord van Victoria ‘the place to be’.....
Maar hou vol daar, dit moet geen pretje zijn.
 
Back
Top