Coronavirus in Australië

Haha, ben vandaag ook niet uit mijn luie stoel te slaan. Laptop op schoot, dekentje over, heerlijk! Effe geen zin om aan een bureau te zitten werken.
 
Ik hoorde gister hier op het nieuws dat ze bij de QLD border heel wat campers en auto's met caravans met VIC plates teruggestuurd hebben. Waren er niet een paar, maar echt 10 tallen. Deze waren waarschijnlijk al in NSW en dachten even de grens over te piepen. Mooi niet!

Intussen houdt iedereen hier zijn hart vast, echt geen fijn idee nu de grens met NSW weer open is en we heel veel toeristen uit NSW hebben. Ze brengen wel geld in het laatje maar we moeten maar even afwachten hoe zich dit ontwikkeld.

Wij hebben zelf een cave tour gedaan van het weekend, met 25 man stampvol in de bus, alleen even wat handsanitizer vooraf op de handen, maar verder totaal geen social distancing tijdens de tour en tijdens de uitleg van de gids. Wij liepen achteraan en hielden toch keurig onze 1.5 meter afstand van de rest van de groep. Toen de tourguide zei dat iedereen dichterbij moest staan om de uitleg te kunnen volgen zei ik dat als ze de social distancing regels niet in acht nemen ze weer dicht moeten voordat ze het weten. Opeens zag je iedereen wel afstand proberen te houden en dan denk is zelf: dan heb je het als tourgids ook niet begrepen. Achteraf was het niet handig om op een tour te gaan, maar aangezien de grens met NSW net pas een dag open was durfden we dat wel aan. Ik ben misschien een beetje paranoia op dit gebied, en ben ik misschien wat TE voorzichtig (voor zover dat mogelijk is) echter werk ik in een warehouse met 8 man, en wij zijn de enige lijn bevoorrading naar een hoop ziekenhuizen en healthcentres in de regio, als 1 van ons corona heeft wordt het hele warehouse gesloten, en zal de supply line er onder komen te lijden. Dat willen de ziekenhuizen en vooral de patienten niet aan doen, dus zijn we heel heel heel voorzichtig.
 
Ben nu toch nieuwgierig naar de onesie. Is het een konijn onesie? Of loop je als een tijger door het huis 😁

Haha, the former.

images


Uiteraard verberg ik ook zo'n lichaam in de mijne ;)

Ik heb een order uit staan voor een beer, haha.
 
Net ontdekt dat we nu in de Blue Mountains ook een 'hotspot' zijn voor de NT government. Zelfs reizen door een hotspot is voor NT al genoeg om je buiten de grenzen te houden. Ben benieuwd of QLD morgen zal volgen. @afterbang: wanneer zijn jullie van plan om naar QLD af te reizen? Dat kon nog wel eens (weer) spannend worden als zij ook zeggen dat je niet door een hotspot mag reizen. Dan wordt het vliegen naar Fraser :) Wij blijven maar even zitten, mogelijk tripje binnen de staat NSW als we dan niet ook in lockdown zitten....
 
Net ontdekt dat we nu in de Blue Mountains ook een 'hotspot' zijn voor de NT government. Zelfs reizen door een hotspot is voor NT al genoeg om je buiten de grenzen te houden. Ben benieuwd of QLD morgen zal volgen. @afterbang: wanneer zijn jullie van plan om naar QLD af te reizen? Dat kon nog wel eens (weer) spannend worden als zij ook zeggen dat je niet door een hotspot mag reizen. Dan wordt het vliegen naar Fraser :) Wij blijven maar even zitten, mogelijk tripje binnen de staat NSW als we dan niet ook in lockdown zitten....

We vertrekken zaterdag en hadden al besloten de ‘inland’ route te nemen via Dubbo zeg maar, en bij Goondiwindi de grens over.
Fingers x-ed!
 
We zitten aan de smashed avo in SE QLD. Richting de NSW-QLD border stonden er wel borden dat je van te voren een toegangspas aan moest vragen. Dus even wachten op bereik pompidompidom en dat toen online gedaan (was nieuw voor ons, niet eerder over gehoord maar dat kan aan mij liggen)

Voelt goed om weer eens een echte reis te maken. Hang in there Melbz (en Sydney)
 
Ja, in metro Melbourne is het verboden om naar je zomerhuisje upstate te gaan. En vanaf woensdag maskers verplicht.
 
Ik heb een heel grote, oude en hechte vriendenkring in de VS. Ze zijn zonder uitzondering geschokt door het gedrag van de Trumpsters en hun geschreeuw over rights and freedom en 1A en 2A zonder enige verantwoordelijkheid. Nog zorgelijker zijn de ongedocumenteerde Stasi death squads zoals in Portland gisteren. Wij in Victoria hebben daarbij vergeleken niets te klagen. Overheid neemt zijn verantwoordelijkheid en communiceert goed en krachtig. Ik vraag me wel af hoe lang het elders nog goed gaat met al dat gereis tussen de overige staten.
 
Last edited:
Back
Top