Motorrijders

Ik ben ook maar een klein mannetje ;)

$250 voor 5x20min. klinkt redelijk normaal. Volgens mij betaalde ik al richting de 200 euro voor 5x20 minuten op Assen bijna tien jaar geleden. (het is nu 230 euro zag ik) Dat is één van de redenen dat ik gestopt ben. De kosten voor banden (na 3 dagen de vuilnisbak in) benzine, circuit huur, reiskosten, eventuele reparaties (onderhoud of na een crash) etc, maakt dat als je een seizoen reed, elke dagje rijden ergens tussen de 500 en 1000 euro kostte. Dat werd een beetje te gortig op een gegeven moment.

Dat is ook de reden waarom ik er nooit aan begonnen ben. Het tikt hard aan.
Hier zijn de kleinere circuits zo'n $160.
 
Dat is dan toch wel weer het mooie aan in de modder rijden. Je kan zo hard tuffen als je zelf wilt, het wordt begrensd door je eigen kunnen. Helaas wel redelijk injury gevoelig en onderhouds gevoelig.
 
Dat is dan toch wel weer het mooie aan in de modder rijden. Je kan zo hard tuffen als je zelf wilt, het wordt begrensd door je eigen kunnen. Helaas wel redelijk injury gevoelig en onderhouds gevoelig.

Yep, elk voordeel heeft zijn nadeel ;) 'Motorcross' is zoiets als MTB-en on meth, meer snelheid, hardere crashes hahaha
Maar als ik al niet genoeg hobbies/kostenposten had zou ik dat zeker oppakken!
 
Ik heb de mijne weer klaar, sinds vorige week weer geregistreert.

Blok draait maar op 7psi, motor doet niets onverwachts maar gaat toch wel lekker.
Blok is enorm sterk in de lage toeren, ik kan zonder problemen vanaf 1500 toeren rijden.

Goed om weer te rijden, ik kan wel merken dat ik lang niet meer gereden heb, maar dat komt wel weer.1.jpg2.jpg3.jpg4.jpg5.jpg
 
Yep, elk voordeel heeft zijn nadeel ;) 'Motorcross' is zoiets als MTB-en on meth, meer snelheid, hardere crashes hahaha
Maar als ik al niet genoeg hobbies/kostenposten had zou ik dat zeker oppakken!

Dat tevewl aan hobbies ken ik wel. Ik snap ook nooit dat mensen zeggen "als ik genoeg geld had en ik hoefde niet te werken, zou ik dat toch doen anders verveel ik me"... whaaat??
 
Dat tevewl aan hobbies ken ik wel. Ik snap ook nooit dat mensen zeggen "als ik genoeg geld had en ik hoefde niet te werken, zou ik dat toch doen anders verveel ik me"... whaaat??

Wij hebben een collega die 67 is en een miljoen aan super heeft maar lekker nog elke dag werkt omdat ie ze eigen thuis dood verveelt. De rest van de mannen zouden morgen nog stoppen als we de kans hebben. Je hebt ze er tussen zitten :p
 
En de transitie naar Australier is nu in de afrondende fase 😂

Na eerst een grote 4x4 (Defender). Daarna nog een 4x4 (Jeep). Daarna een niet rijdend project 4x4 (Oude Land Rover) Daarna een enorme 4x4 (Unimog) aangeschaft te hebben, was het nu tijd voor Dirt bikes :eek: Want je bent geen echte bogan zonder dirt bikes hahaha

Dus in het weekend gaan we nu hier de bossen in om op de motorfietsen rond te knorren. Blijft fantastisch dat je net naast de stad, zowel oost als west enorm uitgestrekt heuvel landschap hebt wat een soort onofficieel aangemerkt is als 4x4 en dirt bike playground (state forest). Wel opletten voor overstekende Emu's, Kangaroos en Walibi's. Motoren in de trailer, koelkast gevuld en een dagje er op uit. Soort van Mountainbiken zonder peddelen (maar ook vermoeiend als je veel single trail rijdt)

Laatst ook door de bush naar de coast gereden, redden we net niet met 1 tank(je) elk dus daar moeten we nog even wat op vinden. Nu waren er vrienden bij met extra benzine. Maar wil beetje meer zelfredzaam zijn, dus iets van een bladder met extra benzine of een grotere tank staat op de verlanglijst.

Beetje een Covid-proof speelgoed omdat je het dichtbij, maar later ook hopelijk, ver weg kunt doen.

IMG_9128.jpeg

Voor de motor nerds onder ons:
Yamaha XT225
KTM 350 EXC-F
(beide street legal)
 
De Yamaha is wat agricultural. Die houdt het wel even vol. De KTM is meer het type dat elke paar uur lekker verwend wil worden ja... :eek: (het zijn beide 4 strokes btw)
 
Last edited:
Dat wordt flink oefenen op de single cylinder rebuilds straks ;)
Gaaf hoor. Ik voel me maar een city slicker naast jullie (because I am, haha)

Behalve dat ik niet in een grote stad woon, voel ik me ook een city slicker vergeleken met sommigen op dit forum ;)

De direkte omgeving van Whyalla is niet zo spannend. De mooie NPs zitten op zo'n 2,5 uur rijden, wat ik wat ver vind voor een dagtochtje (als ik ook nog wil wandelen e.d.). Maar zou wat vaker weekendjes weg moeten. Paar weken terug naar Wirrabara, klein plaatsje in de Flinders. Prachtig! Weinig te beleven voor mensen die van een druk uitgaansleven houden, hoewel de enige pub wel gezellig was :)
Maar bomen (die waardeer je echt wanneer je in Whyalla woont :D ), prachtig uitzicht en alleen het geluid van bijen e.d. Ik zal proberen dit weekend wat foto's te plaatsten.
 
Meer weekendjes weg is een goed voornemen @Beebmeep. Zonder teveel off topic te gaan. Weekendjes weg voelen hier vaak als vakantie. Je kunt echt even helemaal in de wilde natuur zijn 👍
 
Ik kreeg zojuist bericht dat ik weer $700 mag aftikken voor m'n rego voor het komende jaar. Vanaf maart al niet meer gereden en het zal nog minimaal een maand duren voordat ik weer mag.
En het is niet zo dat je dan tijdelijk de rego op kunt schorten. Als je dat doet moet je opnieuw een roadworthiness check laten doen en de motor opnieuw naar Vicroads brengen voor keuring, voor alles bij elkaar zo'n $300+.

"Gelukkig" bieden ze de optie om tijdelijk niet te betalen. Tot 90 dagen, daarna vervalt je rego en moet je bovenstaande alsnog doen. Betaal je voor die 90 dagen, dan wordt je rego gebackdate naar de laatste dag dat je rego had maar je betaalt wel voor de volledige 12 maanden. Dus netto levert het je niks op.

Voelt toch gek dat de overheid hier mensen niks in tegemoet komt. Een stad van 5 miljoen mensen mag niet meer dan 5 km van huis, verzekeringen adverteren met lagere premies omdat niemand z'n voertuigen gebruikt, maar Vicroads blijft rekeningen sturen.
 
Ah, Dan is ACT een keer goedkoper @Thijsvr !

Hier kun je 3, 6 of 12 maanden Rego doen. Als je 1x in het jaar voor 3 maanden Rego doet kun je je leven lang vooruit zonder ooit Roadworthy te doen 😁
 


OFX
Back
Top